عربستان سعودی دیدار بین MBS و مقامات اسرائیلی را تکذیب می کند خاورمیانه

[ad_1]

بیانیه وزیر امور خارجه پس از آن منتشر شد که رسانه های اسرائیلی گزارش دادند نخست وزیر بنیامین نتانیاهو مذاکراتی مخفیانه با وارث تاج و تخت داشته است.

وزیر خارجه عربستان سعودی گزارش های مربوط به دیدار روز یکشنبه محمد بن سلمان ولیعهد و مقامات اسرائیلی را تکذیب کرد.

“من گزارشاتی را در مطبوعات در مورد دیدار ادعایی بین تخت سلطنت وی و مقامات اسرائیلی در سفر اخیر بهSecPompeo دیدم. چنین جلسه ای برگزار نشد. شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود روز دوشنبه در توییتر خود نوشت: تنها مقامات حاضر آمریکایی و سعودی بودند.

رسانه های اسرائیلی پیشتر گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر ، روز یکشنبه در عربستان سعودی با شاهزاده محمد ، معروف به MBS ، گفتگوهای مخفیانه انجام داده است.

گزارش ها از تلویزیون عمومی اسرائیل کان و سایر رسانه ها چند هفته پس از توافق اسرائیل برای ایجاد روابط با امارات متحده عربی ، بحرین و سودان منتشر شد.

این معاملات با واسطه دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت که کمتر از دو ماه دیگر کار خود را ترک می کند.

گمانه زنی های گسترده ای در اسرائیل و ایالات متحده وجود دارد مبنی بر اینكه واشنگتن ممكن است سایر كشورهای عربی را ترغیب كند تا قبل از سوگند یاد كردن جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، آن را دنبال كنند.

به گزارش خبرنگار دیپلماتیک کن ، مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه ایالات متحده که هفته گذشته در اسرائیل بود ، نیز در مذاکرات گزارش شده بود.

پمپئو تأیید کرد که به عنوان بخشی از تور خاورمیانه در نئوم در دریای سرخ بوده و با MBS دیدار کرده است.

عربستان سعودی علناً گفته است تا زمانی که درگیری دولت یهود با فلسطینی ها حل نشود ، به موضع ده ساله اتحادیه عرب مبنی بر عدم ارتباط با اسرائیل پایبند خواهد ماند.

فلسطینیان معاملات عادی سازی را “خنجر زدن به پشت” محکوم کردند و از کشورهای عربی خواستند تا زمانی که اسرائیل اشغال خاک فلسطین را پایان ندهد و با ایجاد یک کشور فلسطین موافقت کند ، محکم و محکم مقاومت کنند.



[ad_2]