عربستان سعودی می گوید متحدان “برای انجام بحران خلیج فارس” در “هواپیما” هستند مصر

[ad_1]

وزیر امور خارجه عربستان سعودی می گوید پادشاهی “در هماهنگی کامل با شرکا” است و چشم انداز توافق “بسیار مثبت” است.

شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود ، وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت ، بحران دیپلماتیک در خلیج فارس در شرف حل شدن است ، و همه کشورها “در کشتی” شرکت می کنند و توافق نهایی به زودی انتظار می رود.

تا همین اواخر ، اختلافات سه ساله خلیج فارس – گروهی از کشورهای منطقه مخالف قطر – حل نشده به نظر می رسید ، اما شاهزاده فیصل گفت که دستیابی به موفقیت در این زمینه قریب الوقوع است.

شاهزاده فیصل روز شنبه در حاشیه یک کنفرانس امنیتی در مناما به خبرگزاری فرانسه گفت: “ما در این فرایند با شرکای خود در هماهنگی کامل هستیم و چشم اندازهایی که می بینیم برای توافق نهایی بسیار مثبت است” ، افزود: “قطعنامه احتمالی همه ذینفعان را درگیر خواهد کرد. “

وی در پاسخ به این سال که آیا این اختلاف با هدف حل و فصل کامل است ، گفت: “آنچه ما پیش بینی می کنیم قطعنامه ای است که همه جوانب را پوشش می دهد و برای همه طرف های درگیر رضایت بخش است.”

وی گفت: “این به زودی اتفاق خواهد افتاد.”

در ژوئن 2017 ، عربستان سعودی – به همراه متحدانش امارات متحده عربی ، بحرین و مصر – روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با قطر قطع و تحریم زمینی ، دریایی و هوایی را علیه دولت خلیج فارس اعمال كرد و دوحه را به حمایت از تروریسم و ​​ارتباط با ایران ، که خیلی نزدیک به آنها قلمداد می شد.

دوحه ضمن تأکید بر آمادگی برای گفتگو ، بارها این ادعاها را بی اساس رد کرده است.

چهار کشور به عنوان هزینه ای برای رفع حصر ، اولتیماتوم 13 ماده ای به قطر صادر کردند که شامل خاموش شدن شبکه رسانه ای الجزیره و محدود کردن روابط با ایران بود.

شاهزاده فیصل در پاسخ به این س whetherال که آیا عربستان سعودی لیست خواسته های خود را کنار می گذارد یا کاهش می دهد ، گفت: “بهترین چیزی که در حال حاضر می توانم بگویم ، تاثیری در بحث های جاری نداشته باشد ، این است که این قطعنامه برای همه رضایت بخش خواهد بود.”

شیخ احمد ناصر الصباح ، وزیر امور خارجه کویت روز جمعه گفت که پیشرفتی در حل اختلاف حاصل شده است ، اما نتوانست از پیشرفت در این اختلاف که کویت میانجیگری می کند ، گزارش دهد.

الصباح در بیانیه ای که در تلویزیون کویت خوانده شد ، گفت: “اخیراً بحث های مثمر ثمر انجام شده است که در آن همه طرف ها تمایل خود را … برای رسیدن به توافق نهایی ابراز داشته اند.”

اوایل روز جمعه ، محمد بن عبدالرحمن الثانی ، وزیر امور خارجه قطر نیز گفت که پیشرفت هایی در حل اختلاف دیپلماتیک حاصل شده است.

الثانی گفت: “هم اكنون جنبشی وجود دارد كه امیدواریم این بحران پایان یابد.”

یخ زدایی گسترده تر

تحلیلگران می گویند هرگونه دستیابی به موفقیت احتمالاً فقط به روابط ریاض و دوحه خواهد بود ، به استثنای امارات متحده عربی ، که شدیدترین منتقد قطر از زمان آغاز بحران بوده است.

بحرین ، مصر و امارات متحده عربی به طور علنی پیشرفت در روزهای اخیر را تأیید نکرده اند. بیش از یک سال پیش ، چنین امیدهایی برای پایان دادن به اختلافات به سرعت کمرنگ شد.

با این حال ، شاهزاده فیصل گفت که ذوب بسیار گسترده تری در حال مذاکره است.

وزیر امور خارجه در پاسخ به این س askedال که آیا امارات متحده عربی موافق است یا خیر ، گفت: “ما با شرکای خود در هماهنگی کامل هستیم و همه برای روند کار در حال انجام هستند.”

دولت دونالد ترامپ در واشنگتن نیز برای پایان دادن به محاصره و هموار کردن زمینه خلیج متحد علیه ایران تلاش می کند.

گفته می شود داماد و مشاور ارشد ترامپ ، جارد کوشنر ، در سفر اخیر خود به عربستان سعودی و قطر ، بحران خلیج فارس را مطرح کرده و خواستار پیشرفت برای رفع مشکلات شده است.



[ad_2]