عربستان سعودی: 4 نفر در اثر انفجار بمب در بنای یادبود جنگ جهانی اول در جده زخمی شدند | عربستان سعودی

[ad_1]

خاتمه دادن

این حمله در یک مراسم بزرگداشت جنگ جهانی اول با حضور دیپلمات های اروپایی انجام شد.

چهار نفر در انفجار روز چهارشنبه در یک گورستان غیر مسلمان در شهر جده عربستان زخمی شدند.

وزارت امور خارجه فرانسه گفت در حمله به بمب هنگام مراسم بزرگداشت جنگ جهانی اول با حضور دیپلمات های اروپایی ، چندین نفر زخمی شدند.

“مراسم سالانه پایان جنگ جهانی اول در گورستان غیر مسلمانان در جده ، با حضور چندین کنسولگری ، از جمله فرانسه ، موضوع IED بود [improvised explosive device] یک حمله امروز صبح که منجر به زخمی شدن چند نفر شد “، وزارت گفت.

“فرانسه این حمله ناجوانمردانه و ناموجه را به شدت محکوم می کند.”

این انفجار توسط یک مقام یونانی تأیید شد که از ذکر نام وی خودداری کرد.

“در گورستان غیر مسلمانان در جده انفجار رخ داد. چهار مقام به راحتی زخمی شده اند ، از جمله یونانی. “این مقام بدون بیان جزئیات بیشتر گفت.

بسیار توهین آمیز است

انفجار روز چهارشنبه در حالی رخ داد كه امانوئل مكرون ، رئیس جمهور فرانسه – هدف خشم در بسیاری از جهان اسلام به دلیل وعده های اظهار نظر مبنی بر تحقیر اسلام پس از یك سری حملات – در یك مراسم بزرگداشت جنگ جهانی اول در پاریس حضور یافت.

چندین کشور به مناسبت 102 سالگی آتش بس با امضای آلمان و متفقین برای پایان دادن به جنگ 1914-1814.

ماکرون با قدرت از حق انتشار کاریکاتورهایی که به نظر مسلمانان بسیار اهانت آور است ، دفاع کرد ، از جمله کاریکاتورهای پیامبر اسلام (ص) که توسط مجله طنز چارلی ابدو منتشر شد.

همین کارتون ها توسط معلم تاریخ فرانسه ساموئل پتی در کلاس آزاد بیان به دانش آموزان نشان داده شد که منجر به گردن زدن وی در خارج از پاریس در 16 اکتبر پس از یک کارزاری آنلاین توسط والدین از انتخاب مواد درسی شد.

موضع مکرون خشم بسیاری از مسلمانان را برانگیخت و اعتراضات عصبانی را در چندین کشور به راه انداخت و کارزار تحریم محصولات فرانسوی را برانگیخت.

ماه گذشته ، یک شهروند سعودی در همان روزی که مردی سه نفر را با چاقو در کلیسایی در نیس در جنوب فرانسه کشته بود ، یک محافظ امنیتی در کنسولگری فرانسه در جده را با چاقو زد.

عربستان سعودی ، مکان مقدس ترین مکان های اسلامی ، از این کارتون ها انتقاد کرده ، اما حمله ماه گذشته در نیس را “به شدت” محکوم کرده است.

روز سه شنبه ، ماکرون میزبان اجلاس سران اروپایی برای برنامه ریزی یک رویکرد مشترک برای مبارزه با آنچه “رادیکالیسم اسلام گرا” می خواند پس از کشته شدن چهار نفر در تیراندازی در قلب وین در هفته گذشته بود.



[ad_2]