علائم سازمان ملل برای دسترسی به کمک های Tigray با اتیوپی معامله کرد: گزارش اتیوپی

[ad_1]

AP گزارش داد ، یک ماه پس از آغاز جنگ ، دولت اتیوپی اجازه دسترسی بشردوستانه “بلامانع” سازمان ملل به منطقه را داد.

به گزارش روز چهارشنبه آسوشیتدپرس ، سازمان ملل متحد اعلام کرد با دولت اتیوپی معامله ای امضا کرده است تا اجازه دسترسی “بلامانع” بشردوستانه به منطقه ویران شده Tigrei ، حداقل مناطقی را که توسط دولت فدرال کنترل می شود ، دهد.

این امکان کمک های اولیه به منطقه شش میلیون نفری را فراهم می کند ، که در طی نبردهایی که یک ماه پیش بین دولت فدرال و دولت منطقه ای تیگر آغاز شده بود ، قطع شد که هر یک غیرقانونی تلقی می شود.

هفته هاست که سازمان ملل و دیگر کشورها در میان گزارش های کاهش مواد غذایی ، دارو و سایر وسایل ، خواستار دسترسی به کمک شده اند.

سخنگوی بشردوستانه سازمان ملل گفت اولین ماموریت ارزیابی نیازها از روز چهارشنبه آغاز می شود.

وی گفت: “ما البته در تلاش هستیم كه در سراسر منطقه و برای هر كسی كه به آن كمك می كند كمك كنیم.

“شرکای بشردوستانه سازمان ملل و اتیوپی متعهد هستند که با دولت فدرال اتیوپی و همه طرف های درگیر درگیر شوند تا اطمینان حاصل کنند که اقدامات بشردوستانه در مناطق Tigrei ، Amhara و Afar کاملاً مبتنی بر نیاز است و مطابق با توافق جهانی انجام می شود. اصول انسانیت ، بی طرفی ، استقلال و بی طرفی “، سخنگو افزود.

پناهندگان اتیوپیایی که از درگیری های Tigrei فرار کرده اند ، در اردوگاه U Rakuba در سودان کلبه های موقت می سازند [Ashraf Shazly/AFP]

درگیری ماهانه

روز چهارشنبه یک ماه از آغاز عملیاتی نظامی ابی احمد نخست وزیر اتیوپی علیه نیروهای وفادار به جبهه مردمی برای آزادی Tigrei (TPLF) می گذرد.

ابی ، برنده جایزه نوبل صلح سال گذشته ، ایده گفتگو با رهبران فراری TPLF را رد کرد ، اما گفت که آنها حتی پس از اعلام پیروزی دولت در آخر هفته پس از اعلام تصرف پایتخت منطقه مکه ، آنها همچنان به مبارزه ادامه می دهند.

تاکنون صدها ، شاید هزاران نفر کشته شده اند و سازمان ملل متحد نسبت به فاجعه انسانی هنگام فرار غیرنظامیان از درگیری هشدار داده است.

سازمان ملل می گوید حدود دو میلیون نفر در Tigrei به كمك نیاز دارند – دو برابر قبل از جنگ – و حدود یك میلیون نفر نیز آواره شده اند ، از جمله بیش از 45000 اتیوپیایی كه به عنوان پناهنده به سودان همسایه فرار كرده اند.

به گفته دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) ، غذا ، سوخت و پول بسیار کم است ، در حالی که کمیته صلیب سرخ بین المللی (کمیته صلیب سرخ) می گوید کمبود تجهیزات پزشکی اولیه وجود ندارد.

روز سه شنبه ، سازمان ملل متحد نگرانی ها را در مورد کمبود جدی غذا با نزدیک به 100000 پناهنده اریتره ای که در اردوگاه های تیگرئی پناه گرفته اند ، مطرح کرد و خواستار “دسترسی اضطراری” برای کمک شد.

مردم اریتره معمولاً برای فرار از خدمت و سرکوب اجباری ، نامحدود و یا جستجوی فرصت های بهتر از کشوری که مدتهاست یکی از منزوی ترین کشورها در جهان است ، ترک می کنند.



[ad_2]