غزه در COVID-19 اعلام کرد که سیستم بهداشتی نزدیک به فروپاشی است فلسطین

[ad_1]

شهر غزه مقامات بهداشت هشدار دادند: “افزایش سریع عفونت های ویروس کرونا در نوار غزه به” مرحله فاجعه باری “رسیده است و سیستم پزشکی محاصره شده فلسطین احتمالاً به زودی فرو خواهد ریخت.

COVID به ویژه در اردوگاه های پناهندگان در غزه – یکی از شلوغ ترین مکانهای کره زمین – در حال گسترش است و وزارت بهداشت نسبت به عواقب “فاجعه بار” آن هشدار داده است.

دکتر فاتی ابوواردا ، مشاور وزیر بهداشت ، به الجزیره گفت که افزایش اخیر عفونت ها می تواند به زودی غیرقابل کنترل شود ، صدها نفر هر روز به ویروس آلوده می شوند و دیگر جایی برای درمان آن ندارند.

ابووارد گفت: “ما وارد مرحله فاجعه شده ایم و اگر اینگونه ادامه دهیم ، سیستم بهداشت و درمان سقوط خواهد كرد.” “بهترین راه حل یک قفل کامل 14 روزه است که به تیم های پزشکی امکان کنترل و مبارزه با ویروس را می دهد و فقط فروشگاه هایی که مواد غذایی تهیه می کنند باز است.”

ابووارد گفت که وزارت بهداشت بیمارستان اروپایی غزه را برای معالجه بیماران مبتلا به COVID-19 آماده کرده است ، اما ظرفیت این بیمارستان ناکافی است زیرا 300 تخت از 360 تختخواب آن قبلاً اشغال شده بود.

“حدود 500 نفر در نوار غزه زندگی می کنند [hospital] تختخوابهای پراکنده در سراسر محاصره ساحلی. اما با توجه به اینکه حدود 5000 فلسطینی در هر کیلومتر مربع در غزه زندگی می کنند ، این بیمارستان ها نمی توانند از پس همه موارد برآیند. “

فقدان کیت آزمایش ویروس کرونا و تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) نیز جنگ را پیچیده می کند ، زیرا اسرائیل همچنان محدودیت هایی را برای تجهیزات پزشکی رسیدن به غزه اعمال می کند.

فقدان کیت های آزمایشی مبارزه با ویروس کرونا در غزه را دشوار می کند [Walid Mahmoud/Al Jazeera]

غزه بیش از 13 سال در محاصره شدید زمینی ، هوایی و دریایی از اسرائیل و مصر بوده است و این امر باعث قطع ارتباط آن با سایر نقاط جهان شده است. امیدهای اولیه که انزوای غزه باعث می شود تا از شیوع همه گیر در امان نماند ، از بین رفت زیرا منطقه ساحلی پرجمعیت در معرض تهدید جدی یک سیستم بهداشتی فرسوده قرار گرفت که نمی توانست از پس حمله به بیماران برآید.

در 24 آگوست گزارش شد که فقط چهار فلسطینی در نوار غزه به ویروس آلوده شده اند. از روز دوشنبه ، 14768 نفر با 65 مورد مرگ مبتلا به COVID-19 شده بودند. تعداد موارد بحرانی 79 مورد است.

فاجعه آینده

مقامات می گویند محاصره اسرائیل برای بیماران COVID-19 در غزه حکم اعدام است.

دکتر باسیم نعیم ، رئیس روابط بین الملل در دولت به رهبری حماس گفت: “نوار غزه فاقد مولد اکسیژن ، فن ، تجهیزات ایمنی و مواد بهداشتی است.”

“32 درصد داروهای ضروری و 62 درصد داروها و مواد آزمایشگاه های پزشکی در دسترس نیستند.”

وزیر بهداشت سابق از جامعه بین المللی و آژانس های امدادی خواست تا برای جلوگیری از “فاجعه قریب الوقوع” فوراً مداخله کنند و اسرائیل را به محدود کردن ورود تجهیزات پزشکی به “بهانه امنیت” متهم کرد.

نعیم گفت: “رهبری حماس مرگ مردم فلسطین را نه از طریق گرسنگی و نه با اجازه دادن به آن در اثر شیوع بیماری همه گیر نمی پذیرد.” “ما از جامعه بین المللی می خواهیم منابع مالی مورد نیاز برای خرید همه موارد ضد ویروس لازم را در اختیار ما قرار دهند.”

بیش از 2.1 میلیون فلسطینی در نوار غزه زندگی می کنند [Walid Mahmoud/Al Jazeera]

سلاما معروف ، رئیس دفتر اطلاع رسانی دولت ، بر لزوم معرفی طرفداران نجات دهنده زندگی در غزه تأکید کرد. وی افزود که “تمام اقدامات از قبل برای جلوگیری از عفونت ها روی میز است ، از جمله محاصره کامل”.

مقامات می گویند علی رغم میانجیگری مصر ، اسرائیلی ها هنوز از دادن هواداران به غزه امتناع می کنند و این اجازه را به شرط بازگشت اجساد نیروهای نگهدارنده حماس پس از جنگ اسرائیل در 2014 غزه اعطا می کنند.

نوار غزه – یک منطقه ساحلی 100 کیلومتری (45 مایل) که بیش از 2.1 میلیون فلسطینی در آن ساکن هستند – یکی از آخرین مناطق تحت تأثیر COVID-19 در سراسر جهان بود.

اما بسیاری از مردم در اینجا توصیه های ماسک زدن را نادیده گرفته اند ، عروسی های بزرگ و اعتراضاتی را علیه اشغال اسرائیل ترتیب داده و در اجتماعات گسترده به برقراری ارتباط ادامه می دهند.

ابووارد بر “عدم تعهد” در میان فلسطینیان هنگام استفاده از ماسک ، فاصله اجتماعی و رعایت بهداشت مناسب تأکید کرد. وی گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس باید به آگاهی مردم اعتماد کنیم.

اقدامات شدید

هجوم بیماران ویروسی کرونا به بیمارستان های عادی همچنین افراد با بیماری های دیگر را تهدید می کند.

نعیم گفت: “این بیمارستان ها برای برخورد با بیماران مبتلا به COVID-19 آمادگی کامل ندارند و تأثیر منفی بر خدمات پزشکی ارائه شده به بیماران عادی خواهد داشت.”

بسیاری از فلسطینیان از اقدامات شدید دولت برای جلوگیری از گسترش سریع ویروس کرونا حمایت کرده اند.

اما برخی از مقامات می گویند که نمی توانند یک قفل عمومی ایجاد کنند ، زیرا به دلیل وخامت اوضاع اقتصادی ، نیازهای اساسی مردم برآورده نمی شود.

احمد ابو مصطفی ، 35 ساله ، صاحب یک فروشگاه تجهیزات الکتریکی ، از دولت خواست که قفل کامل را برای “کمک به نجات جان” استفاده کند ، حتی اگر این امر موجب درد اقتصادی شود.

“ما برای خود ، خانواده و فرزندانمان می ترسیم. ما می خواهیم یک محاصره کامل داشته باشیم ، حتی اگر از نظر اقتصادی به ما آسیب برساند. “

حسن اسلامی ، روزنامه نگار 32 ساله ، با لزوم توقف ترافیک در نوار غزه موافقت کرد و خاطرنشان کرد که “آگاهی مردم آن چیزی نیست که باید باشد.”

“امروز وضعیت خطرناک است. وی گفت: “برخی از افراد شغل خود را از دست می دهند ، که ناراحت کننده است ، اما چاره ای جز قفل کامل نیست.”

فلسطینی ها در حال بارگیری لوازم هستند ، در حالی که مقامات غزه در حال بررسی محاصره کامل هستند [Walid Mahmoud/Al Jazeera]



[ad_2]