فرانسه به تحریم های اتحادیه اروپا علیه ترکیه فشار می آورد یونان

[ad_1]

مقامات و دیپلمات ها گفتند که فرانسه برای اجرای تهدیدات اتحادیه اروپا در ماه اکتبر برای تحریم های اتحادیه اروپا علیه ترکیه تحت فشار است ، اما هنوز از طرف دولت های اتحادیه اروپا در خارج از یونان و قبرس پشتیبانی نشده است.

پاریس می گوید رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه به هشدارهای رهبران اتحادیه اروپا در اول اکتبر برای عقب نشینی در اختلاف در مورد اکتشاف گاز در مدیترانه و یا عواقب آن توجه نکرده است.

انتظار می رود پارلمان اروپا روز پنجشنبه خواستار تحریم شود و سفر اردوغان در اوایل ماه جاری میلادی به ترکهای جدا شده قبرس ترک از شمال جزیره قبرس را رد کند.

وزیر امور خارجه فرانسه ژان ایو لودریان در جلسه استماع پارلمان این هفته در فرانسه گفت: “ترکیه می داند چه کاری باید انجام دهد.”

“تقابل یا همکاری به آنها بستگی دارد.”

رهبران اتحادیه اروپا 10 تا 11 دسامبر دیدار می کنند و در مورد موضوعات مختلفی از جمله روابط خارجی و اختلافات مداوم بین ترکیه و کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، یونان و قبرس گفتگو می کنند.

وزارت امور خارجه ترکیه با انتقاد از اتحادیه اروپا در مورد بحث تحریم ها گفت چنین بحثی مفید نبوده است.

فرانسه تحریم های مفصلی را تنظیم نکرده است ، اما دیپلمات ها به رویترز گفتند که هرگونه اقدام بر مناطقی از اقتصاد ترکیه تأثیر می گذارد که هدف آن مهار اکتشاف هیدروکربن های ترکیه ، احتمالاً در حمل و نقل ، بانک و انرژی است.

همچنین طرحی برای گسترش ترجیحات تجاری ترکیه با اتحادیه اروپا ، بهترین شریک تجاری آن و وضعیت کاندیدای رسمی آن برای عضویت در اتحادیه اروپا تنظیم شده است که اتریش می گوید باید پایان یابد.

“اردوغان بیش از حد است”

اردوغان خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شد ، کالایی که به گفته یک دیپلمات اتحادیه اروپا برای روابط عمیق تر تجاری خوب نیست.

“با این حال ، ترکیه در بسیاری از زمینه ها یک شریک اصلی است ، بنابراین در شورا اتفاق نظر وجود ندارد [of EU governments]. هنوز خیلی زود است. “

فرانسه همچنین در مورد مناقشه قره باغ با ترکیه اختلاف دارد. پاریس آنکارا را به تشدید بحران در قفقاز متهم کرد ، اتهامی که آن را رد می کند.

ترکیه ، یک عضو ناتو ، همچنان یک شریک واقع در استراتژیک باقی مانده است که اتحادیه اروپا نمی تواند آن را نادیده بگیرد.

حمایت از هرگونه تحریم از طرف آلمان انجام می شود که شش ماه ریاست اتحادیه اروپا را در اختیار دارد.

برلین امیدوار بود که میان یونان و ترکیه میانجیگری کند ، اما وقتی آنکارا ، که قبل از دیدار رهبران اتحادیه اروپا در ماه اکتبر ، یک کشتی تحقیقاتی را کشید ، ماه گذشته عصبانی شد.

یک مقام ارشد فرانسوی به رویترز گفت: “اردوغان واقعاً با آلمانی ها خیلی زیاد رفته است.”

“آنها به هیچ وجه از کشتی جدیدی که بلافاصله پس از اجلاس اول اکتبر به مدیترانه شرقی بازگشت بازگشت استقبال نکردند.”

“تحریم خواهد شد”

جدال جدیدی بین آلمان و ترکیه در مورد رهگیری یک کشتی ترکی در مدیترانه در این هفته باعث بدتر شدن روابط در حال حاضر اتحادیه اروپا و ترکیه شده است.

مولوت چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت که این هواپیمای شبانه روزی اقدام “دزدی دریایی” است و از نمایندگان اتحادیه اروپا ، آلمان و ایتالیا خواستار اعتراض شدند که به گفته برلین این کار غیرموجه است.

یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت: “من فکر می کنم اکنون یک درک مشترک وجود دارد که تحریم خواهد شد.” س isال این است که بازار چه چیزی به ارمغان خواهد آورد.

یونان همچنین روز پنجشنبه گفت که همسایه آن تاکنون از اقدام درخواست شده توسط اتحادیه اروپا برای جلوگیری از تحریم های اتحادیه خودداری کرده است.

سخنگوی دولت استلیوس پزاس گفت: اکتشافات مداوم گازهای دریایی ترکیه در مدیترانه شرقی تلاش برای از سرگیری گفتگوها در مورد اختلاف مرزی دریایی طولانی مدت را که منجر به تشدید تنش های نظامی بین دو عضو ناتو و رقبای منطقه ای می شود ، تضعیف کرده است.

پتساس روز پنجشنبه گفت: “اروپا ساده لوح نیست.”

“ترکیه فرصت و زمان تغییر مسیر را دارد. او تصمیم گرفت که این کار را انجام ندهد. “

ترکیه ادعا می کند که اتحادیه اروپا به طور ناعادلانه در این اختلاف با یونان و قبرس طرف شده است.

دستیار ارشد اردوغان هفته گذشته در بروکسل با مقامات ارشد اتحادیه اروپا ملاقات کرد و گفت که دولت وی آماده است تا مذاکرات با یونان را از سر بگیرد.



[ad_2]