فرانسه: خشونت در اعتراض جدید در پاریس علیه قانون امنیت فوران کرد فرانسه

[ad_1]

وزیر کشور جرالد دارمانین گفت 22 نفر تاکنون در پاریس بازداشت شده اند.

هنگامی که معترضین با پلیس درگیر شدند ، وسایل نقلیه را به آتش کشیدند و ویترین های مغازه ها را شکستند ، برای دومین آخر هفته متوالی در اعتراض گسترده به قانون جدید امنیتی و وحشیگری پلیس ، خشونت در پاریس آغاز شد.

اعتراضات ملی هفتگی در حال تبدیل شدن به یک بحران بزرگ برای رئیس جمهور امانوئل ماکرون است ، با تشدید تنش ها با ضرب و شتم یک تولید کننده موسیقی سیاه توسط پلیس ماه گذشته.

اعضای جنبش به اصطلاح جلیقه زرد ، که با اعتراض به نابرابری در فرانسه در زمستان 19-2018 ماکرون را لرزاند ، در تظاهرات روز شنبه نیز شناخته شدند.

گزارشگران خبرگزاری فرانسه گزارش دادند که در اثر شعله ور شدن چندین اتومبیل در خیابان Gambetta هنگام شعله ور شدن معترضین به سمت میدان جمهوری ، شیشه های یک سوپرمارکت ، یک آژانس املاک و مستغلات و یک بانک شکسته شد.

آیا در تکرار صحنه های خشونت آمیز از اعتراضات آخر هفته گذشته علیه قانون امنیت که انتشار تصاویر چهره پلیس را محدود می کند ، اشیائی به سمت پلیس پرتاب می شود که با استفاده از گاز اشک آور به آنها واکنش نشان داده است.

برخی از تظاهرکنندگان از اشیا left باقی مانده در خیابان برای ایجاد موانع موقت استفاده کردند که آنها را به آتش می کشد.

معترضین که برخی از آنها بمب های دودزا و آتش نشانان را انداختند ، شعارهایی مانند “همه از پلیس متنفرند” را فریاد زدند.

وزیر کشور جرالد دارمانین در توییتر خود نوشت که پلیس در پاریس تاکنون 22 نفر را بازداشت کرده است.

این یکی از حدود 100 اعتراضی بود که روز شنبه علیه قانون جدید امنیتی در سراسر فرانسه برنامه ریزی شد.

لایحه امنیتی بخشی از تلاش ماکرون برای تقویت قانون و نظم بود [Geoffroy Van Der Hasselt/AFP]

“بدون تناقض”

فرانسه پس از ارائه لایحه امنیتی در پارلمان با هدف افزایش ابزارهای نظارتی خود و محدود كردن حق پخش تصاویر مأموران پلیس در رسانه ها و آنلاین ، مورد موج اعتراضات خیابانی قرار گرفته است.

این لایحه بخشی از تلاش ماکرون برای تقویت قانون و نظم پیش از انتخابات سال 2022 بود. دولت وی همچنین گفت که پلیس باید در برابر نفرت آنلاین بهتر محافظت شود.

اما این لایحه با واکنش عمومی روبرو شد.

پس از اتهام چهار افسر پلیس فرانسه در 30 نوامبر به ضرب و شتم و سوusing استفاده نژادی از تهیه کننده موسیقی بلک ، میشل زوکلر ، نمایندگان مجلس از حزب ماکرون قول دادند که “به طور کامل” بخشی از این لایحه را “بازنویسی” می کند.

فیلیپ مارتینز ، رهبر اتحادیه CGT ، تحت نشانه ای مبنی بر پس گرفتن قانون امنیت ، گفت كه چندین دلیل در حال جمع شدن است.

مارتینز به خبرگزاری فرانسه گفت: “هیچ تضادی بین آزادی های عمومی و فردی و ضرورت مبارزه با ناامنی شغلی و بیکاری وجود ندارد.”

وی به “سو abuse استفاده از کارفرمایان” و از دست دادن حمایت از کارگران اشاره کرد.

افسران پلیس در جریان اعتراض به این لایحه وارد عمل شدند [Anne-Christine Poujoulat/AFP]

روز جمعه ، ماکرون مصاحبه ای طولانی مدت با Brut ، یک پرتال خبری مبتنی بر ویدئو با هدف جوانان انجام داد ، که به عنوان تلاش رئیس جمهور برای جلب اعتماد جوانان به ویژه نگران اقدامات پلیس فرانسه تلقی می شود.

ماکرون تصدیق کرد که “پلیس هایی وجود دارند که خشونت دارند” و اصرار داشت که “آنها باید مجازات شوند”.

اما وی همچنین در جریان تظاهرات آخر هفته گذشته در پاریس ، خشونت علیه پلیس را اعلام کرد ، که دلیل آن را “افراد دیوانه” دانست.

وی گفت: “من نمی توانم اجازه دهم که گفته شود ما در فرانسه آزادی ها را کاهش می دهیم.”



[ad_2]