فرانسه پنج سال پس از حملات پاریس در آستانه است فرانسه

[ad_1]

مراسمی در حالی برگزار شد که فرانسه پس از سه حمله در ماه سپتامبر که منجر به کشته شدن چهار نفر شد ، دوباره در حالت آماده باش بود.

پنج سال پس از حمله داعش به مرگبارترین حمله در زمان صلح در فرانسه امروزی ، نخست وزیر ژان کاستکس احترام به کشته شدگان ، یک بار دیگر تحت بالاترین نشانه امنیتی.

در یک شب حملات هماهنگ به مکانهای تفریحی در 13 نوامبر 2015 ، در شب خشونت که باعث ایجاد اثری عمیق در روان ملت شد ، مهاجمان 130 نفر را کشتند و صدها نفر را زخمی کردند.

کاستکس ابتدا به استادیوم دوفرانس رفت و در آنجا حمله با بمب گذاری های انتحاری مقابل ورزشگاه در جریان یک مسابقه فوتبال آغاز شد و یک تاج گل با گل در پایین دیوار گذاشت.

رئیس جمهور وقت ، فرانسوا اولاند در سال 2013 در این مسابقه حضور داشت و با شنیدن انفجارها دقایقی پس از بازی ، او تخلیه شد.

این حمله همچنین کافه ها ، رستوران ها و سالن کنسرت Bataclan را هدف قرار داد – سایت هایی که در آستانه سالگرد جمعه تحت نظارت دقیق پلیس قرار داشتند.

فرانسه از اوایل سپتامبر بار دیگر درگیر حملات متعددی شده است.

“ما با یک تهدید دو جانبه روبرو هستیم: از خارج ، افرادی که از خارج فرستاده شده اند و یک تهدید جدی داخلی ، افرادی که در میان ما هستند ، دشمنان ما در داخل هستند. این تهدیدها در حال افزایش است. “وزیر کشور جرالد دارمانین به رادیو Franceinfo گفت.

به دلیل محاصره جزئی ویروس کرونا در فرانسه ، عموم مردم نتوانستند به خاطرات خاطرات امسال بپیوندند.

شهردار پاریس آن هیدالگو و نخست وزیر فرانسه ژان کاستکس (C) از La Bonne Biere در پاریس ادای احترام می کنند [Christophe Archambault/AFP]

در پنج سال گذشته ، 20 حمله به خاک فرانسه صورت گرفته است.

روند رو به رشدی وجود دارد که توسط افراد منزوی که تاکنون برای سرویس های اطلاعاتی ناشناخته بودند ، انجام می شود که از تبلیغات ستیزه جویانه الهام گرفته و حملات مسلحانه ای را انجام می دهند که به آموزش کمی نیاز دارد.

“فقط به این دلیل [ISIL] یک مقام فرانسوی درگیر در مبارزه با “تروریسم” ، که خواست نامش فاش نشود ، گفت: “شکست نظامی به این معنی نیست که ظرفیت نظامی وی از بین رفته است.”

در ژانویه 2015 ، مهاجمان با ادعای انتقام از انتشار کاریکاتورهای حضرت محمد (ص) ، کارمندان هفته نامه طنز “شارلی ابدو” را کشتند.

این مجله کارتون ها را به مناسبت آغاز دادگاه در ماه سپتامبر برای همدستان مشکوک در این قتل ها بازنشر داد.

پس از این حرکت ، مردی در 25 سپتامبر در مقابل دفاتر سابق شارلی ابدو با دستگاه گوشت دو نفر را مجروح کرد.

معلم ساموئل پتی ، كه كارتون ها را به كلاس خود نشان می داد ، در مقابل مدرسه اش در 16 اكتبر سر بریده شد. و در تاریخ 29 اکتبر ، یک مرد تازه وارد از تونس سه نفر را با چاقو در کلیسای نیس کشت.

این حملات بحثی دردناک در مورد ادغام اقلیت های مسلمان در فرانسه به راه انداخت و سخنان شدیدتری از رئیس جمهور امانوئل مکرون علیه آنچه وی “جدایی طلبی اسلام گرا” خواند ، برانگیخت.

در همین حال ، هزاران نفر در جهان اسلام نسبت به ماکرون و دولت وی اعتراض کرده اند ، که از اظهارات اخیر رهبر فرانسه مبنی بر اینکه دین اسلام در یک “بحران جهانی” است ، عصبانی شده اند و حمایت عمومی از حق نمایش کارتون هایی را که اغلب اسلام و ” تروریسم. “



[ad_2]