فرانسه: 76 مسجد بسته شد ، 66 مهاجر اخراج شدند فرانسه

[ad_1]

به عنوان بخشی از سرکوب دولت علیه “تجزیه طلبی” ، مساجد به دلیل دهها تبعیدی که به “رادیکالیزاسیون” مظنون هستند بازرسی می شود.

جرالد دارمانین ، وزیر کشور ، گفت که دولت فرانسه موجی از اقدامات “گسترده و بی سابقه” را برای مقابله با آنچه “افراط گرایی” مذهبی خوانده است ، آغاز کرده است ، افزود که 76 مسجد به “تجزیه طلبی” مظنون هستند.

روز پنجشنبه ، دارمانین در توییتی با رادیو RTL در توئیتی نوشت: “بازرسی از این عبادتگاهها طی روزهای آینده انجام می شود. اگر این تردیدها هرگز تأیید شود ، خواهان بسته شدن آنها هستم. “

وی همچنین گفت 66 مهاجر فاقد اسناد مشکوک به “رادیکالیزاسیون” اخراج شده اند.

دولت رئیس جمهور امانوئل ماکرون در هفته های اخیر با قول اقدام در برابر آنچه دارمانین گفت “دشمن درون” است ، به چندین حمله مرگبار پاسخ داده است.

در ماه اکتبر ، ماکرون طرحی را برای مقابله با آنچه “جدایی طلبی اسلام گرایانه” خوانده بود توصیف کرد زیرا وی اسلام را به عنوان دینی در بحران در سراسر جهان توصیف کرد ، نظراتی که باعث ناراحتی مسلمانان در فرانسه و سراسر جهان شد.

فرانسه بزرگترین اقلیت مسلمان اروپا را در خود جای داده است و برخی از اینكه بعد از حملات پی در پی در ماه های اخیر به طور جمعی مجازات شوند ، ترس دارند.

در 20 اکتبر ، فرانسه به عنوان سرکوب علیه افراد مشکوک به تحریک نفرت پس از ترور معلم ساموئل پتی ، که کارتون های کلاس خود را به حضرت محمد نشان می داد ، دستور تعطیلی موقت مسجدی در خارج از پاریس را صادر کرد.

مسجد بزرگ پانتین ، در یک حومه کم درآمد در حومه شمال شرقی پایتخت ، قبل از حمله نفرت به پتی ، که در روز روشن در نزدیکی مدرسه او سر بریده شد ، ویدئویی را در صفحه فیس بوک خود به اشتراک گذاشته بود.

فرانسه همچنین دو سازمان – خیریه مسلمان BarakaCity و یک گروه حقوق مدنی که جنایات نفرت را کنترل می کند – مجموعه علیه اسلام هراسی در فرانسه (CCIF) را تعطیل کرده است. هر دو ادعای دولت مبنی بر داشتن ارتباط “رادیکال” را انکار کردند.



[ad_2]