فعالان ، مشاهیر سیاه پوست از انگلیس می خواهند هواپیما را برای اخراج متوقف کند | جامائیکا

[ad_1]

لندن، انگلستان – دولت انگلیس تحت فشار فزاینده ای است تا پرواز برنامه ریزی شده اخراج به جامائیکا را با حداکثر 50 نفر متوقف کند ، که 31 کودک را از پدران خود جدا می کند.

در حالی که مبارزات و فعالان از وزارت داخله درخواست می کنند هواپیمای متوقف شده در 2 دسامبر را متوقف کند ، 82 شخصیت سیاه پوست بریتانیا ، از جمله مدل نائومی کمپبل ، مورخ دیوید اولوسوگا ، بازیگران زن تندی نیوتن و نائومی هریس و نویسنده برناردین اواریوویستو ، آنها قبلاً اجازه داده بودند كه چنین پروازهای چارتر از هرگونه كمك خودداری كنند.

این موضوع همچنین از زمان اعلام پرواز در اوایل هفته جاری و تحت هشتگ #stoptheplane به طور منظم در توییتر در حال پخش است.

پرواز کینگستون دومین عملیات اخراج در جامائیکا در سال جاری خواهد بود.

به گفته وزارت کشور ، در این پرواز “قاتل و متجاوز به عنف” محکوم می شوند.

طبق قوانین انگلستان ، ممکن است یک فرد بیگانه که به جرمی محکوم شده و به 12 ماه یا بیشتر زندان محکوم شده است ، اخراج شود.

اما ژاکلین مکنزی ، وکیل مدافع حقوق بشر و مدیر مرکز مشاوره و تحقیقات مهاجرت ، گفت که این محدودیت 12 ماهه به طور ناعادلانه برای افرادی که جرایم کمتر جدی مانند مرد جوانی که او نمایندگی می کند ، هدف قرار گرفت. ، که پس از گذراندن 14 ماه زندان به جرم رانندگی ، در فوریه 2019 به جامائیکا تبعید شد.

وی به الجزیره گفت: “بیشتر افراد در این لیست در لیست جرایم مربوط به مواد مخدر هستند.”

“اگر از کودکی در انگلیس بودید ، مهم نیست که جرم شما چیست.

“خواه مستندات درستی داشته باشید یا نه ، از نظر فرهنگی انگلیسی هستید ، شما بخشی از این جامعه هستید. شما در اینجا آزرده شده اید ، در اینجا مجازات شده اید و مجازات شما به زندان می رود. مردم نباید دو بار مجازات شوند. “

در همین حال ، نگرانی ها در مورد تأثیر جدایی خانواده افزایش یافته است.

براساس گروه جنبش آزادی های مدنی و حقوق مهاجران ، جنبش عدالت ، هشت نفر از مردانی که باید اخراج شوند 31 فرزند بین سه تا 18 سال دارند.

اگرچه وزارت امور داخله گفت هیچ یک از اخراج شدگان واجد شرایط طرح Windrush نیستند ، اما زتا هولبرن ، یکی از بنیانگذاران سازمان ضد نژادپرستی فعالان سیاه علیه افزایش کار در حال رشد ، گفت که بسیاری از بازداشت شدگان از طریق والدین خود با نسل Windrush ارتباط مستقیم داشتند. یا پدربزرگ و مادربزرگ

“این مانند عاقبت رسوایی Windrush است. اکنون شما فرزندان و نوه های آنها را مجازات می کنید “.

طرح Windrush به شهروندان جامعه بریتانیایی تاسیس شده در انگلستان قبل از 1 ژانویه 1973 که اسنادی برای دریافت مدرک شهروندی انگلیس به صورت رایگان ندارند ، اجازه می دهد.

آخرین پرواز چارتر به جامائیکا در فوریه سال جاری باعث نگرانی وکلا شد پس از قطع شدن تلفن همراه از دسترسی دیپورتها به مشاوره حقوقی جلوگیری کرد.

در این پرونده ، رای آخرین لحظه دادگاه 25 نفر را به تعویق انداخت ، در حالی که 17 نفر دیگر همچنان برکنار شدند.

هولبرن ادعا می کند که بازداشت شدگان بازداشتگاه کالنبروک در میدل سکس که قرار است 2 دسامبر پرواز کنند ، با چالش های مشابهی روبرو هستند.

“اتاق رایانه به عنوان اندازه گیری COVID-19 قفل شده است. اما اتاق کامپیوتر جایی است که شما ایمیل می فرستید ، چاپ می کنید ، پرونده خود را آماده می کنید ، یک وکیل پیدا می کنید و با وکیل خود در ارتباط هستید. “

“این در واقع مانع دسترسی به عدالت است. و خانواده ها مجاز به مراجعه به مراکز نگهداری نیستند ، به این معنی که آنها نمی توانند خداحافظی کنند ، که این آسیب و رنج را می افزاید. “

در حالی که انگلیس با موج دوم بیماری ویروس کرونا مبارزه می کند ، وزارت کشور می گوید که “اقدامات پیشگیرانه معقولانه ای علیه COVID-19 و بازداشت مهاجرت” برای محافظت از کارمندان و بازداشت شدگان انجام می دهد.

اما مکنزی و هولبرن از اجرای اقدامات فاصله اجتماعی در بازداشتگاه ها ، در راه فرودگاه و پرواز خود ابراز نگرانی کردند.

هولبرن گفت: “وقتی به هواپیما می رسید ، از کمر به پایین زنجیر می شوید و توسط دو نگهبان در هر دو طرف با کاف بسته می شوید.” “[The Home Office] می گوید هدف آنها 50 است [deportees]. حداکثر تا 50 [people] با دو محافظ اضافه شده 150 است ، که یک هواپیمای کامل است ، بنابراین از نظر اجتماعی دور نخواهد بود. “

این اعلامیه در پی گزارش کمیسیون برابری و حقوق بشر (EHRC) در اوایل این هفته منتشر شد که وزارت کشور را به دلیل نقض قوانین برابری با سیاست های خصمانه زیست محیطی خود مورد انتقاد قرار داد.

EHRC گفت رسوایی Windrush ، که در آن اخراج غیرقانونی شهروندان انگلیسی که از سال 1978 تا 1971 از کارائیب به انگلیس دعوت شده بودند ، “لکه ای شرم آور بر تاریخ انگلیس” بود ، افزود: “تأثیر منفی بر برابری … بارها و بارها نادیده گرفته می شود ، اخراج می شود و یا یک بار نادیده گرفته می شود “.

بر اساس اعلام دولت ، از ژانویه 2019 بیش از 6400 “متخلف ملی پوش خارجی” حذف شده اند.

از آوریل ، بیش از 30 پرواز چارتر به کشورهایی از جمله آلبانی ، فرانسه ، آلمان ، غنا ، لیتوانی ، نیجریه ، لهستان و اسپانیا برای بازگشت اجباری و اخراج از کشور ثبت شده است.

وزارت کشور در پاسخ به انتقاد از اخراج برنامه ریزی شده گفت: “ما از تلاش برای از بین بردن جنایتکاران خطرناک خارجی به منظور حفظ امنیت عمومی عذرخواهی نمی کنیم.”

هلیما بیگم ، مدیر Runnymede Trust ، گفت که این عملیات برنامه ریزی شده “نقض اساسی حقوق بشر” است که ریشه در “سیاست محیط خصمانه” نخست وزیر وقت ترزا می در سال 2012 دارد.

سپس ، هنگامی که سیاست آغاز شد ، می گفت: “هدف اینجا در انگلیس ایجاد یک فضای خصمانه برای مهاجران غیرقانونی است.”

بیگهام افزود: “اگر این وضعیت به ما یك چیز بگوید ، این است كه دولت انگلیس از سهل انگاری خود در مورد ویندروش و سیاست خصمانه زیست محیطی درس نگرفته است.”



[ad_2]