فعالان برجسته دموکرات در هنگ کنگ با انتخاب دشواری روبرو هستند چین

[ad_1]

فعالان و قانون گذاران عالی رتبه هنگ کنگی به طور فزاینده ای مجبور می شوند که با ادامه آزار و شکنجه های سیاسی دولت ، در چین بمانند و دستگیر شوند یا آنجا را ترک کنند – احتمالاً برای همیشه -.

در این هفته ، سه نفر از برجسته ترین فعالان هنگ کنگی ، جوشوا وونگ ، اگنس چوو و ایوان لام ، به اتهام تحریک و سازماندهی تجمع غیرقانونی به دلیل اعتراض در تابستان گذشته زندانی شدند.

ساعاتی پس از پایان دادگاه ، پلیس جیمی لای ، مغول رسانه ای و منتقد رسانه ای و دو نفر از همکاران وی در نکست دیجیتال را دستگیر کرد و بعداً به جرم کلاهبرداری از وثیقه لای محروم شد. وی تا زمان آغاز محاکمه از اواسط آوریل در بازداشت خواهد بود.

روز جمعه ، مشخص شد که قانونگذار سابق دموکرات ، تد هوی ، که در میان هشت فعال بازداشت شده در اوایل ماه جاری بود ، پس از یک سفر کوتاه به دانمارک با خانواده اش در خارج از کشور می ماند. پس از تشویق دوستان برای عدم بازگشت به خانه ، هوی در یک پست فیس بوکی گفت که “تبعید” را با فعالانی مانند ناتان لوو انتخاب کرد.

سوزانا پپر ، نویسنده و دانشمند سیاسی مستقر در هنگ کنگ گفت: “به احتمال زیاد اقامت در هنگ کنگ برای کلیه قانونگذاران و فعالانی که مستقیماً در اعتراضات سال گذشته شرکت داشتند به معنای زندان خواهد بود.”

“این از جنایات ناشی می شود ، همانطور که در قانون امنیت ملی اعلام شده است ، که در 30 ژوئن سال جاری اعلام شد. قبلا اینطور نبود. “

فعال جوشوا وونگ (مرکز) این هفته به دلیل تجمعی در سال گذشته که یک تجمع غیرقانونی محسوب می شد ، زندانی شد [Anthony Wallace/AFP]

پپر می گوید که قانون جدید تحمیل شده توسط پکن ، برای جرم انگاری تظاهرات ضد دموکراسی سال گذشته ، خواستار “تعیین سرنوشت” و “استقلال” نوشته شده است که از آن به عنوان “جدایی” تعبیر می شود.

وی افزود ، بسیاری از سیاستمداران طرفدار دموکراسی نیز طبق قانون پاسخگو خواهند بود ، زیرا آنها خواستار “تعیین سرنوشت” برای هنگ کنگ در جریان انتخابات قانونگذاری 2016 هستند.

“جرم تجزیه در واقع تله ای است كه اگر مقامات تصمیم بگیرند از این طریق استفاده كنند ، می تواند همه آنها را ببندد … همچنین قوانین قدیمی هنگ كونگ با شدت بیشتری اعمال می شود تا روح و قصد قانون جدید را دنبال كند. قانون امنیت ملی “، پپر گفت. “نتیجه نهایی در واقع در همه موارد یکسان است ، یعنی. برای پایان دادن به جنبش دموکراسی در هنگ کنگ. “

قانون امنیت ملی که در آخرین روز ژوئن وضع شد ، تا آخرین لحظه مخفی نگه داشته شد ، اما قوانین گسترده اقدامات از جمله جدایی ، براندازی و تبانی با یک قدرت خارجی را جرم تلقی می کند. پکن و دولت هنگ کنگ گفته اند که برای بازگرداندن ثبات به سرزمین ضروری است.

هوی به دلیل مشارکت در تظاهرات در سال 2019 به انسداد ، خسارت کیفری و تحقیر دادگاه متهم شده است ، در حالی که لای مغول رسانه ای متهم به کلاهبرداری است زیرا از دفاتر خود برای اهداف دیگری غیر از اهداف تعیین شده در قرارداد اجاره استفاده می کند.

در این هفته ، وونگ ، لام و چوو به جرم تحریک و سازماندهی یک مجلس غیرقانونی در طی تجمعی که در ماه ژوئن گذشته در مقابل مرکز پلیس در اعتراض به این مقام برگزار کردند ، به حداکثر 13 ماه و نیم زندان محکوم شدند. اعتراضات در شورش های سال 2019.

ویکتوریا هوی ، دانشمند علوم سیاسی در دانشگاه نوتردام در ایالات متحده می گوید که او نگران فعالان و سیاستمداران دستگیر شده در این ماه و همچنین قانونگذارانی است که به دلیل فعالیت های سیاسی خود رد صلاحیت شده اند.

“من فکر می کنم همه کسانی که با آن به خواب می روند همین است. من بسیار نگران خواهم شد ، خصوصاً کسانی که رد صلاحیت شده اند. ” ” [democracy] جنبش بدون رهبر است ، بنابراین آنها نمی توانند افراد غریبه را دستگیر کنند ، بنابراین همه افراد شناخته شده را دستگیر می کنند. نگرانی عمیق و عمیق من این است که هر فعال مشهوری در این لیست است – این فقط یک سوال است که چه زمانی. “

آماده زندان

اعتراضات سال گذشته با راهپیمایی بیش از یک میلیون نفر در خیابانها در مخالفت با لایحه پیشنهادی استرداد از این قاره آغاز شد. ماه ها می گذشت ، تظاهرات به فراخوانی برای دموکراسی بیشتر در قلمرو نیمه خودمختار تبدیل شد ، اما تجمع ها نیز با خشونت بیشتری روبرو شدند.

معترضان در اعتراضات سال گذشته در مرکز هنگ کنگ دستان خود را بالا بردند – تا نماد پنج خواسته آنها باشد [Adnan Abid/Reuters]

طبق اعلام عفو بین الملل بیش از 10 هزار نفر به دلیل اعتراضات در سال 2019 بازداشت شده اند و 2000 نفر تحت پیگرد قانونی قرار دارند. آنها 12 فعال و دانشجو را شامل می شوند که در ماه اوت هنگام تلاش برای فرار با قایق سریع به تایوان توسط مقامات چینی دستگیر شدند. این 12 نفر در قاره در بازداشت به سر می برند.

ترک قوانین و مقررات جدید سفر COVID-19 و تعداد محدودی پرواز ، ترک هنگ کنگ به طور فزاینده ای دشوار می شود. همچنین از چهره های سرشناس وثیقه محروم شده و لای 71 ساله ، میلیونری که ثروت خود را در خرده فروشی به دست آورده ، خطر احتمالی پرواز در دادگاه را در نظر گرفته است.

هنگ کنگ بیش از 100 سال مستعمره انگلیس بود تا اینکه در سال 1997 به چین بازگردانده شد. مردم در زمان جنگ جهانی دوم و سپس در دهه 1980 و اوایل 1990 قبل از انتقال ، شهر را به طور دسته جمعی ترک کردند. با این حال ، بسیاری از آنها پس از آن بازگشتند.

کلودیا مو ، قانونگذار سابق دموکرات ، علیرغم چشم اندازهای فزاینده تیره و تار همچنان رو ثابت است. وی معتقد است که بیشتر کسانی که تصمیم به ترک آن گرفته اند احتمالاً قبلاً این کار را انجام داده اند.

وی گفت: “من ممکن است اشتباه کنم ، اما نتیجه گیری من این است که در واقع هیچ معضلی برای بازداشت و عزیمت فعالان وجود ندارد ، زیرا کسانی که می خواهند بروند دیگر از بین رفته اند.”

“رعد و برق ، دور یا نزدیک ، به صدا درآمد و طوفان در اینجا بود. درست است که کسانی که متهم هستند و با قرار وثیقه کار می کنند ، حتی برای تعطیلات ، ترک هنگ کنگ بسیار دشوارتر خواهد بود. اما تا آنجا که من می بینم ، بیشتر ، اگر نه همه ، آماده روبرو شدن با زندان هستند. “



[ad_2]