فعالیت طولانی سیاسی جو بایدن شامل چندین تغییر سیاسی بود آمریکا و کانادا

[ad_1]

از زمانی که جو بایدن برای اولین بار وارد سیاست شد ، نیم قرن می گذرد – و در مبارزات خود برای شکست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در 3 نوامبر ، معاون سابق رئیس جمهور ایالات متحده این تجربه را به عنوان کلیدی برای خروج کشور از بحران کنونی معرفی کرد.

از زمان فعالیت وی به عنوان مشاور شهرستان نیو قلعه در ایالت زادگاه خود دلاور ، هر دو ایالات متحده و بایدن دستخوش تغییرات سیاسی قابل توجهی شده اند.

الجزیره به بررسی چگونگی پیشرفت برخی از مواضع سیاسی مهم بایدن در دوره پنج ساله ریاست جمهوری وی می پردازد.

اقتصاد

بایدن از قوانین ضد ورشکستگی تا اصلاحات کشاورزی در طیف وسیعی از سیاست های اقتصادی ایالات متحده نقش داشته است.

بایدن ، رئیس سابق کمیته روابط خارجی سنا ، “تجارت آزاد” شناخته می شود و به توافق نامه تجارت آزاد با ایالات متحده در آمریکای شمالی ، استرالیا و مراکش رأی می دهد.

اما شاید بزرگترین نقش اقتصادی بایدن شامل قانون 800 میلیارد دلاری بازپرداخت و سرمایه گذاری مجدد ایالات متحده در سال 2009 باشد ، زمانی که به عنوان معاون رئیس جمهور ایالات متحده ، وظیفه او محدود کردن اتلاف دلار مالیات دهندگان بود.

همزمان با بازگشت اقتصاد ایالات متحده به سطح قبل از همه گیری ، برنامه اقتصادی “ساخت بهتر” بایدن با هدف بالا بردن حداقل دستمزد به 15 دلار در ساعت ، ارائه 12 هفته مرخصی خانوادگی و پزشکی و سرمایه گذاری 400 میلیارد دلار است. دلار در انرژی پاک.

این طرح اقتصادی با تلاش های بایدن برای مقابله با بحران آب و هوایی 2 تریلیون دلاری آمیخته است که شامل نوید مشاغل جدید سبز است.

بایدن به عنوان اولین سناتور معرفی قانون تغییر آب و هوا در سال 1986 ، استدلال کرد که ایالات متحده می تواند به طور همزمان از حفاظت از محیط زیست استقبال کرده و اقتصاد را تحریک کند.

قانون کیفری

پیش نویس بایدن در قانون کنترل جرم خشن و اجرای قانون در سال 1994 از یک دارایی به یک مسئولیت در طول زندگی حرفه ای خود تبدیل شده است.

به منظور مقابله با افزایش نرخ جرم و جنایت ، این لایحه 9.7 میلیارد دلار بودجه زندان و 6.1 میلیارد دلار برنامه های پیشگیری فراهم می كند.

بایدن برای تهیه پیش نویس این قانون از نزدیک با انجمن ملی سازمان های پلیس همکاری کرد و بعداً گفت که “شما شش ماه در این میز کنفرانس من نشستید و لایحه را نوشتید.”

پس از تصویب این لایحه ، میزان جرایم خشن 33 درصد کاهش یافت ، اما بسیاری از کارشناسان همچنین به افزایش تعصب در برابر افراد رنگین پوست که با نرخ های نامتناسب در ایالات متحده زندانی هستند ، اشاره دارند.

رئیس جمهور بیل کلینتون پس از امضای لایحه 30 میلیارد دلاری جرم در 13 سپتامبر 1994 ، در چمن جنوبی کاخ سفید ، از جو بایدن (مرکز) استقبال کرد. [File: Dennis Cook/AP]

بایدن در سخنرانی سنا در سال 1993 از این قانون دفاع كرد و این عقیده را كه وی یكی از “لیبرالهای واكو” است ، رد كرد. [who] آنها فقط می خواهند به علل “رفتار مجرمانه” نگاه كنند.

وی گفت: فرقی نمی کند آنها از جوانی محروم شده باشند یا نه. “مهم نیست که آنها منشأی نداشته باشند که به آنها اجازه می دهد در تار و پود جامعه معاشرت کنند. فرقی نمی کند که آنها قربانیان جامعه باشند یا نه … نمی خواهم بپرسم ، “چه چیزی آنها را مجبور به این کار کرده است؟” آنها را باید از خیابان بیرون برد. “

مشارکت بایدن در این قانون انتقادات گسترده ای را در سال های اخیر به دنبال داشته است ، به ویژه با افزایش جنبش در ایالات متحده ، خواستار عدالت نژادی و پایان خشونت پلیس و زندانی شدن گسترده سیاه پوستان.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات در حال بررسی این قانون است اما آن را رها نمی کند.

بایدن در یک سخنرانی در سال 2019 در کارولینای جنوبی گفت: “در برخی مناطق کار می کند ، اما در بعضی مناطق دیگر شکست خورده است.” “من مسئولیت مکان درست را به عهده می گیرم ، اما مسئولیت اشتباه را نیز بر عهده خواهم گرفت.”

من مسئولیت جایی را که به درستی اتفاق افتاده است به عهده می گیرم ، اما مسئولیت اشتباه را نیز بر عهده خواهم گرفت.

جو بایدن در مورد قانون کنترل خشونت و اجرای قانون 1994

بایدن گفت که او هنوز افتخار می کند که حمایت از قانون خشونت علیه زنان را انجام داده است ، که بخشی از یک حساب بزرگتر بود و 1.6 میلیارد دلار به تحقیق و پیگرد جنایات خشونت آمیز علیه زنان اختصاص داد. این عمل همچنین به قربانیان اجازه داد از متجاوزان خود در دادگاه مدنی شکایت کنند.

در همین حال ، با وجود تقاضاهای روزافزون برای برکناری پلیس در میان مجموعه ای از قتل های سیاه پوستان توسط پلیس ، بایدن مخالفت خود را با این ایده به جای حمایت از اصلاحات پلیس ابراز کرده است.

بایدن در ویدئویی که در ماه ژوئن برای مراسم تشییع جنازه جورج فلوید ارسال شد ، گفت: “من مدتهاست که به قدرت پلیس در جامعه اعتقاد دارم – بیرون بردن پلیس از کشتی های تفریحی خود و ایجاد روابط با مردم و جوامعی که برای خدمت و محافظت در آنجا حضور دارند.” یک مرد سیاه پوست که در ماه مه در مینه سوتا درگذشت پس از اینکه یک افسر پلیس زانوی خود را به گردن خود فشار داد.

جنگ های خارجی

بایدن در دوران دانشکده حقوق به جنگ ویتنام اعزام شد ، اما به دلیل آسم نتوانست صلاحیت بدنی را کسب کند. او منتقد جنگ بود و آن را “سیاست بد” خواند.

در سال 1991 ، بایدن به حل اولین جنگ خلیج فارس رأی داد ، اما در سال 2002 به نفع حمله آمریکا به عراق رأی داد.

بایدن در همان سال به مجلس سنا گفت كه من بعید می دانم كه این یك جنگ سریع باشد. “من معتقدم این راهپیمایی به سمت صلح و امنیت است.”

امسال بایدن در مصاحبه ای با MSNBC گفت که اعتماد به “حرف رئیس جمهوری که گفت من هم با این مبارزه نمی کنم” “اشتباه” بود [use of force] راهی برای جلوگیری از رفتن به جنگ است. “

جو بایدن (راست افراطی) رئیس جمهور وقت ایالات متحده جورج دبلیو بوش را امضا می کند که قطعنامه ای را مجاز به استفاده از زور علیه عراق در سال 2002 می کند. [File: Ron Edmonds/AP]

ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود تعداد سربازان آمریکایی را در سوریه ، عراق و افغانستان کاهش داد و قول داد که “جنگ های بی پایان” را متوقف کند.

بایدن گفت که وی از تصمیم ترامپ در مورد کاهش حضور نظامی آمریکا در عراق و افغانستان حمایت می کند ، اما برنامه ای برای حذف کامل نیروهای آمریکایی ندارد. وی گفت که قصد دارد حدود 1500 تا 2000 سرباز آمریکایی را در افغانستان ترک کند: “این جنگهای ابدی باید پایان یابد … اما در اینجا مشکل وجود دارد ، ما هنوز باید نگران تروریسم باشیم” ، او به روزنامه نظامی ایالات متحده استارز گفت راه راه

مهاجرت

بایدن ، که به مدت هشت سال در زمان رئیس جمهور پیشین باراک اوباما معاون رئیس جمهور بود ، همچنین مجبور شد با حذف بیش از سه میلیون مهاجر آمریکایی فاقد سند از ایالات متحده بین سال های 2009 تا 2016 مقابله کند.

در جریان مناظره اولیه دموکرات ها در سال گذشته ، وی با ضبط صدا تحت فشار قرار گرفت و گفت 750 میلیون دلار به گواتمالا ، السالوادور و هندوراس پیشنهاد داده و آنها را تحویل داده است “تا آنها بتوانند شرایط دلیل فرار مردم را تغییر دهند.” .

بایدن دو طرح مهاجرتی را پیشنهاد داده است كه به گفته وی به جدایی كودكان و والدین مهاجر در مرز آمریكا پایان می دهد ، برنامه اقدام با تأخیر در كودكی (DACA) را بازسازی می كند و سیستم پناهندگی را برای افرادی كه از موقعیت های تهدید كننده زندگی پرهیز می كنند اصلاح می كند. .

بایدن همچنین می گوید که وی قصد دارد آژانس فدرال مهاجرت و اجرای گمرک (ICE) را به جای لغو آن اصلاح کند ، همانطور که برخی از دموکرات ها تأکید کرده اند.

حقوق تولید مثل

بایدن در مصاحبه ای در سال 1974 گفت: “وقتی صحبت از مشکلاتی مانند سقط جنین می شود … من تقریباً به اندازه مادر بزرگ شما لیبرال هستم.”

وی افزود که وی معتقد است كه روو علیه وید ، پرونده دادگاه عالی آمریكا در سال 1973 كه حق یك زن را برای سقط جنین داشت ، “بسیار فراتر رفته است”. سپس ، در سال 1981 ، بایدن به اصلاحیه ای رأی داد كه به دولت ها اجازه می دهد رای دیوان عالی را لغو كنند.

از اوایل سال 2019 ، بایدن به حمایت از اصلاحیه هاید ادامه داد ، که استفاده از دلار Medicaid را برای سقط جنین محدود می کند. با این حال ، تحت فشار در جریان انتخابات ریاست جمهوری دموکرات ها ، بایدن تصمیم خود را لغو کرد و گفت که دیگر نمی تواند از اصلاحیه حمایت کند.

حقوق LGBTQ +

در سال 1996 ، بایدن به قانون حمایت از ازدواج ، که ازدواج را اتحادیه یک زن و مرد تعریف می کند ، رأی مثبت داد و به ایالت ها اجازه می دهد تا از به رسمیت شناختن ازدواج همجنسگرایان خودداری کنند و دسترسی برابر به مزایای همسر فدرال را محدود کنند.

در مصاحبه 2012 با NBC News Meet the Press ، بایدن از سمت قبلی خود استعفا داد و گفت “از این واقعیت که مردانی که با مردان ازدواج می کنند ، زنانی که با زنان ازدواج می کنند و زنان و مردان دگرجنس خواهی که با دیگری ازدواج می کنند حق دارند از همان حقوق ، کلیه حقوق شهروندی ، کلیه آزادی های مدنی برخوردار باشند ”.

بایدن در سال 2012 هنگامی که به عنوان معاون رئیس جمهور خدمت می کرد ، به طور علنی حمایت از ازدواج همجنسگرایان و دسترسی برابر به مزایای ازدواج همجنسگرایان را اعلام کرد. [Cliff Owen/AP]

بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی خود برای ریاست جمهوری گفت كه وی از قوانینی حمایت می كند كه از افراد جامعه LBGTQ + به ویژه افراد تراجنسیتی در برابر جرایم نفرت و تبعیض حمایت می كند.

بایدن ، که توسط کمپین حقوق بشر ، یکی از بزرگترین گروه های حمایت از LGBTQ + در کشور تأیید شد ، در سال 2017 با انتقاد از ممنوعیت استفاده ترامپ از جنسیت در ارتش توسط ترامپ ، توئیتر نوشت که “هر آمریکایی وطن پرست واجد شرایط خدمت در ارتش ما است ، شما باید قادر به خدمت باشید. نقطه “.

وی در آخرین روزهای تبلیغات انتخاباتی به فیلادلفیا گی نیوز گفت: “من قانون برابری را در 100 روز اول خود به عنوان یک اولویت اصلی قانونی قرار خواهم داد – اولویتی که دونالد ترامپ با آن مخالف است.”



[ad_2]