فیس بوک گروه طرفدار ترامپ را به دلیل تهدید به خشونت ممنوع می کند آمریکا و کانادا

[ad_1]

فیس بوک روز پنجشنبه گفت که گروهی را که در آن برخی از طرفداران دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا سخنان خشن و ادعاهای بی اساس مبنی بر سرقت دموکرات ها از انتخابات را منتشر کردند ، سرنگون کرد.

بعد از ظهر پنجشنبه ، گروه Stop Theft ، که خواستار “کفش روی زمین برای محافظت از صداقت رای” بود ، هر 10 ثانیه 1000 عضو جدید اضافه کرد و در یک روز به 365،000 عضو افزایش یافت.

سخنگوی فیس بوک در بیانیه ای گفت: “این گروه حول مشروعیت زدایی از روند انتخابات سازمان یافته بود و ما شاهد تماس های نگران کننده ای برای خشونت از سوی برخی اعضای گروه بودیم.”

وی گفت این اقدام مطابق با “اقدامات استثنایی” فیس بوک در “این دوره از تنش شدید” است.

گروه Stop Theft با هدایت اعضای جدید به صفحه ثبت نام ایمیل “در صورت سانسور رسانه های اجتماعی گروه” ، برای اقدام فیس بوک آماده شده بود.

گروه دیگری ، با همان نام اما با مدیران مختلف ، به اعضای خود گفتند كه هیچ تهدیدی مجاز نخواهد بود و باید اقدامات احتیاطی مانند استفاده از تصاویر در كلمات را به جای متن انجام دهند. این گروه که بیش از 2000 عضو داشت نیز گفت که چند روز دیگر به خصوصی تبدیل خواهد شد.

گروه های عمومی فیس بوک می توانند هرکسی را در فیس بوک ببینند ، جستجو کنند و به آن بپیوندند ، در حالی که فقط اعضا می توانند پست های گروه خصوصی را ببینند.

فیس بوک این گروه ها را به عنوان انجمن های جامعه برای منافع مشترک ذکر کرده است ، اما مشاهدات و محققان رسانه های اجتماعی می گویند این گروه ها می توانند کانون اطلاع رسانی نادرست برای احزاب باشند.

آریشا هچ ، مدیر اجرایی گروه عدالت نژادی Color Of Change ، به رویترز گفت: “فیس بوک زیرساخت هایی را که اکنون برای حمله به روند دموکراتیک ما استفاده می شود ، قادر و گسترش می دهد.”

فیس بوک ، که به طور معمول گروه های کاربری را که ممکن است بخواهند بر اساس فعالیت خود در سایت بپیوندند ، توصیه می کند ، هفته گذشته این توصیه ها را برای گروه های سیاسی و گروه های جدید انتخاباتی متوقف کرد.

گروه Stop Stop Theft که اکنون منحل شده است ، توسط گروه اقدام ترامپ Women First America رهبری می شود. سازمانهای غیرانتفاعی اعتراضاتی علیه محدودیت های COVID-19 ترتیب دادند و در جریان استیضاح ترامپ از ترامپ حمایت کردند.

وی در توئیتر ، یکی از مدیران گروه فیس بوک ، امی کرامر ، گفت: “چپ ها در تلاش برای سرقت انتخابات هستند و شبکه های اجتماعی همدست هستند.” “این رسوایی است!”

ادعاهای بی اساس

ادعاهای بی اساس و برکنار شده درباره صحت انتخابات ایالات متحده توسط ترامپ و حساب های عالی رتبه جمهوری خواهان در شبکه های اجتماعی منتشر شد و هشتگ #StopTheSteal جنب و جوش بیشتری پیدا کرد.

در آنچه به # شارپیگیت معروف شد ، پست های شبکه های اجتماعی حاکی از این بود که مقامات انتخاباتی شهرستان ماریکوپا قلم های شارپی را در اختیار رای دهندگان قرار می دهند که مانع از تهیه برگه های رای گیری ، به ویژه آنچه برای ترامپ می شود ، می شود.

مقامات انتخاباتی آریزونا می گویند رای گیری با چارپی تأثیری در آرا the ثبت شده توسط دستگاه های جدول بندی نخواهد داشت و اگر مشکلی وجود داشته باشد ، فرایندی وجود دارد که از لغو آرا جلوگیری می کند.

حامیان دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده ، در اعتراض به نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 در ققنوس ، آریزونا ، 4 نوامبر ، مقابل مرکز تب ها و انتخابات در شهرستان Maricopa (MCTEC) تجمع کردند. [Edgard Garrido/Reuters]

گروهی از معترضان مورد حمایت ترامپ ، که برخی از آنها مسلح بودند و گفته می شد “سرقت را متوقف کنید” شعار می دهند ، شمارش معکوس آریزونا را به دلیل نگرانی های امنیتی یک شبانه روز بسته کردند.

آریزونا مجوز حمل باز دارد که به ساکنان امکان حمل اسلحه در انظار عمومی را می دهد. گروه مدافع عفو بین الملل در جلسه توجیهی انتخابات صبح گفت که چنین قوانینی و “گروههای مسلح خطری برای امنیت عمومی و حقوق بشر دیگران است و باید توسط همه مقامات دولتی به صراحت و صریح مورد نکوهش قرار گیرد.”

این بخشودگی همچنین خواستار “ممنوعیت فوری اسلحه گرم در مراکز رای گیری و اطراف آن و شمارش آرا برای اطمینان از ایمنی افراد شاغل در آن” شد.

قوانین فیس بوک اظهارات قصد یا حمایت از خشونت به دلیل رأی دادن ، ثبت نام رأی دهندگان یا نتایج انتخابات را منع می کند.



[ad_2]