قاضی نیویورک: هفته آینده محاکمه افترا ترامپ آغاز می شود | اخبار درباره دونالد ترامپ

[ad_1]

یک قاضی درخواست برای به تاخیر انداختن محاکمه اتهام تجاوز جنسی ای. جین کارول علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را رد کرد.

یک قاضی نیویورکی با رد درخواست ترامپ مبنی بر به تعویق انداختن روند رسیدگی، گفت: محاکمه حمله مدنی و افترا علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، هفته آینده طبق برنامه آغاز می شود.

حکم روز دوشنبه پس از آن صادر شد که هفته گذشته وکلای ترامپ از لوئیس کاپلان قاضی منطقه ای ایالات متحده خواستند تا حداقل تا 23 ماه مه مهلت چهار هفته ای را برای محاکمه عادلانه ترامپ اعطا کند.

آنها به “سیل پوشش رسانه ای مغرضانه” اخیر پیرامون کیفرخواست اخیر او در مورد اتهامات جنایی در نیویورک به دلیل جعل سوابق تجاری اشاره کردند که او را به اولین رئیس جمهور ایالات متحده تبدیل کرد که با پیگرد کیفری روبرو شد.

این پرونده جنایی جدا از دعوای تجاوز مدنی و افترا است که توسط ژان ای کارول، ستون نویس سابق مجله Elle در نوامبر 2022 ارائه شد. او پس از تصویب قانون ایالت نیویورک که به افراد اجازه می دهد ادعاهای مدنی علیه یک فرد را اقامه کند شکایت کرد. متهم به تجاوز جنسی پس از انقضای مدت محدودیت.

کاپلان روز دوشنبه در یک دستور کتبی گفت که پرونده کارول “کاملاً بی ارتباط” با دادستانی ایالت نیویورک است.

کاپلان گفت هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم حضور در یک هیئت منصفه منصفانه و بی طرف در ماه مه آسان تر خواهد بود. او گفت که برخی از پوشش های رسانه ای بر اساس اظهارات عمومی شخص ترامپ بوده است.

کاپلان نوشت: «این خوب نیست که آقای ترامپ قبل از محاکمه تبلیغات را تبلیغ کند و بعد ادعا کند که تبلیغاتی که تبلیغ کرده برای او مضر بوده است».

دادگاه هفته آینده قرار است مشخص کند که آیا ترامپ با رد ادعای او مبنی بر تجاوز به او در اواخر سال 1995 یا اوایل سال 1996، به او بدنام کرده است یا خیر.

کارول این حادثه را در گزیده ای از خاطراتش در ژوئن 2019 در مجله نیویورک توضیح داد و گفت که این اتفاق در فروشگاه بزرگ برگدورف گودمن در منهتن رخ داده است.

او گفت که ترامپ از او برای خرید هدیه برای یک زن دیگر کمک خواست، اما بعداً او را به اتاق رختکن که در آنجا به او تجاوز جنسی کرد، “گشت” کرد.

ترامپ در پاسخ به این اتهام گفت: «او نوع من نیست» و کارول را متهم به جعل اتهام تجاوز جنسی برای فروش کتاب کرد.

شکایت افترا از جمله مشکلات حقوقی رئیس جمهور سابق است.

در پرونده جنایی نیویورک، او به 34 مورد جعل اسناد تجاری در ارتباط با پرداخت پول خاموش به یک ستاره پورن قبل از انتخابات 2016 بی گناه است. این پرونده ادعا می کند که ترامپ این جعل را برای پیشبرد یک جنایت ثانویه انجام داده است. آن را به عنوان جرم توصیف می کند.

در یک پرونده مدنی دیگر در نیویورک، لتیسیا جیمز، دادستان کل نیویورک، ترامپ و خانواده‌اش را متهم به کلاهبرداری از طریق بزرگ‌نمایی دارایی‌های وام‌دهندگان و بیمه‌گران کرد. اظهارات جعلی ظاهراً توسط سازمان ترامپ ارائه شده است.

در ایالت جورجیا، ترامپ با یک تحقیق جنایی دیگر در مورد اینکه آیا هنگام تحت فشار قرار دادن یک مقام انتخابات محلی برای “یافتن” آرا پس از شکست خود در انتخابات 2020، قوانین ایالتی را نقض کرده است یا خیر. انتظار می رود در هفته های آینده تصمیم گیری در مورد اینکه آیا ترامپ باید متهم شود یا خیر. .

در سطح فدرال، ترامپ پس از اینکه حدود 100 سند با عنوان “محرمانه” در اقامتگاه مار-آ-لاگو در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید پیدا شد، با تحقیقات مواجه است. یک بازرس ویژه توسط وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) برای انجام تحقیقات منصوب شده است.

در همین حال، در ماه دسامبر، یک هیئت کنگره، ترامپ را به دلیل جنایات احتمالی مربوط به هجوم هواداران رئیس جمهور سابق به ساختمان کنگره آمریکا در 6 ژانویه 2021 به وزارت دادگستری ارجاع داد.

همین بازپرس ویژه در پرونده اسناد همچنین تحقیقات جداگانه ای را در مورد تلاش های ترامپ برای لغو نتایج انتخابات 2020 هدایت می کند.

[ad_2]