لامای هنگ کنگ قول می دهد تا ثبات را برقرار کند ، نظم پس از “هرج و مرج” چین

[ad_1]

رهبر درگیری یک شهر نیمه خودمختار چین می گوید اولویت فوری دولت بازگرداندن “نظم قانون اساسی” پس از اعتراضات است.

کاری لام ، مدیر عامل هنگ کنگ ، ناآرامی هایی که سال گذشته این سرزمین را لرزاند ، “ضد رژیم” توصیف کرد و تحمیل قانون امنیت ملی چین برای “بازگرداندن ثبات” در این شهر را ستود و قول داد که “نظم قانون اساسی” را در اولویت قرار خواهد داد. از اداره آن

لام در مورد سخنرانی سیاسی سالیانه تاخیر خود در شورای قانونگذاری یا LegCo فقط دو هفته پس از استعفا گسترده نمایندگان مخالف ، در اعتراض به بركناری چهار همكار ، اظهار داشت كه این فشار دیگری برای سرکوب دموکراسی برای پکن است. .

اعضای شورای مخالف سال گذشته سخنرانی وی را مختل کردند و وی را متهم کردند که مانند یک عروسک پکن رفتار می کند.

وی به مجلس نیمه خالی مجلس گفت که اولویت فوری دولتش بازگرداندن “نظم قانون اساسی” شهر تحت اداره چین و بیرون آوردن سیستم سیاسی آن از “هرج و مرج” است.

لام سخنرانی خود را بیش از یک ماه به تعویق انداخت و گفت باید برای گفتگو در مورد چگونگی کمک چین به بازسازی هنگ کنگ به پکن برود.

وی مشکلات اقتصادی خود را مستقیماً به گردن معترضین و “اقدامات” ضد دولت “بی سابقه” آنها “و همچنین” مداخله از خارج “انداخت ، در حالی که” مجاورت با قاره و حمایت دیرینه دولت مرکزی “را برای آنچه پیش بینی می کرد ، حساب کرد. ، یک بازگشت سریع خواهد بود.

وی گفت: “اوضاع در هنگ کنگ به گونه ای توسعه یافته است که دولت مرکزی چاره ای جز مداخله و اقدام ندارد.”

لام از اقدام پلیس دفاع می کند

در میان انتقادات گروه های مدافع حقوق بشر برای سو abuse استفاده از قدرت و استفاده بیش از حد از زور علیه معترضان ، لام “اقدام سختگیرانه اجرای قانون” پلیس در برابر “خشونت” را در دفاع از اقدامات لازم برای برقراری نظم توجیه کرد.

وی گفت: “اگر شواهدی مبنی بر نقض قانون توسط شخصی وجود داشته باشد ، مجرم باید بدون در نظر گرفتن وضعیت و منشا their خود با مجازات های قانونی روبرو شود.”

“هیچ کس طبق قانون امتیازاتی ندارد.”

چین از LegCo عبور کرد و در 30 ژوئن قانون امنیت ملی هنگ کنگ را وضع کرد و اقدامات جدائی ، مداخلات خارجی و آشوب ها را با حبس ابد مجازات کرد و به سرویس های امنیتی قاره برای اولین بار اجازه فعالیت در این سرزمین را داد.

این اقدام انتقادات شدیدی را از انگلستان – قدرت استعماری سابق هنگ کنگ – و سایر کشورهای غربی و همچنین تصمیم ایالات متحده برای لغو وضعیت ویژه اقتصادی این سرزمین و تحمیل لام و برخی دیگر از مقامات دولتی به دنبال داشت.

این امر همچنین منجر به استعفا برخی از فعالان طرفدار دموکراسی و پایان دادن به تجمعاتی شد که از ژوئن 2019 آغاز شده بودند ، و قبلاً نیز به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا و عدم پذیرش پلیس از مجوزها محدود شده بود.

لام همچنین گفت که دولت قصد دارد لایحه ای را برای تقویت “قسم” کارمندان دولت و انجام آموزش عمومی عمومی “برای بهبود درک از قانون قانون” ارائه دهد.

اعتراضات سال گذشته تا حدودی ناشی از ترس در هنگ کنگ بود که پکن در حال تضعیف آزادی های تضمین شده برای حداقل 50 سال است ، هنگامی که این شهر در سال 1997 تحت “یک دولت ، دو سیستم” به حکومت چین بازگشت.

در همین حال ، لام اشاره کرده است که به دنبال جهش اخیر در مواردی که مقامات را مجبور به اعمال محدودیت در فاصله فیزیکی کرده است ، می توان برنامه جهانی دیگری برای آزمایش ویروس کرونا ایجاد کرد.

وی گفت كه هنگ كنگ هدف “عفونت صفر” است تا مسافرت های مرزی در اسرع وقت از سر گرفته شود.

دولت در ماه سپتامبر با بیش از 1.7 میلیون نفر آزمایش در سطح شهر انجام داد.

لام همچنین گفت که بخشی از واکسن چینی علیه ویروس کرونا به ساکنان هنگ کنگ اختصاص خواهد یافت ، در حالی که خاطرنشان کرد که این شهر در حال حاضر معادل 40 میلیارد دلار برای مبارزه با بیماری همه گیر هزینه کرده است.



[ad_2]