لاوروف گفت ، سیاست خارجی بایدن مانند اوباما خواهد بود روسیه

[ad_1]

وزیر امور خارجه روسیه که روابط وی با دولت اوباما تیره و تار شده است ، انتظار دارد رئیس جمهور منتخب نیز از این روند پیروی کند.

سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه گفته است که او معتقد است سیاست خارجی ایالات متحده در زمان جو بایدن همانند رئیس جمهور باراک اوباما خواهد بود ، به ویژه در مورد ایران و تغییرات آب و هوایی.

روابط ایالات متحده و روسیه در زمان اوباما تیره شده است ، بخشی از آن به دلیل تحریم های ایالات متحده علیه روسیه در مورد الحاق شبه جزیره کریمه به اوکراین است.

در سال 2017 ، لاوروف دولت رئیس جمهور سابق را چنین توصیف کرد “بزدلانه و انتقام جویانه … آنها این بمب ساعتی را در روابط ایالات متحده و روسیه قرار دادند. من انتظار این را از یک برنده جایزه صلح نوبل نداشتم. “

کرملین روز دوشنبه گفت قبل از اظهارنظر درباره نتیجه آن منتظر نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر آمریکا خواهد بود و اعلام کرد که دونالد ترامپ در حال حاضر اعلام چالش های حقوقی مربوط به رای گیری کرده است.

در حالی که مسکو در قلب خود باقی است ، اشاره هایی به نظرات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد ترامپ و بایدن وجود دارد.

در اوایل ماه اکتبر ، پوتین گفت که متوجه “لفاظی های تند ضد روسی” بایدن شده است و گفت مسکو با هر رهبر آمریکایی کار خواهد کرد ، اما ترامپ را بخاطر داشتن روابط بهتر تحسین کرد.

پوتین افزود ، با این حال ، اظهارات بایدن در مورد یک معاهده مهم کنترل سلاح های هسته ای را تشویق کرده است.

پوتین گفت: “نامزد بایدن علناً اظهار داشت كه آماده تمدید شروع جدید یا دستیابی به معاهده ای جدید برای محدود كردن سلاح های استراتژیك است و این یك عنصر بسیار جدی همکاری ما در آینده است.”

چند هفته بعد ، رهبر روسیه در برابر ترامپ کمتر دوستانه و شاید نسبت به بایدن گرمتر به نظر می رسد ، گفت که وی در روابط تجاری گذشته شکارچی بایدن با اوکراین یا روسیه هیچ جرمی نمی بیند ، با اشاره به اختلاف نظر خود با یکی از خطوط حمله ترامپ در انتخابات آمریکا.

ترامپ از بحث های انتخاباتی استفاده کرده و بایدن و پسرش هانتر را به انجام اقدامات غیراخلاقی در اوکراین متهم کرده است.

هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا یافت نشد و جو بایدن آنها را غیر واقعی و بی اعتبار خواند.



[ad_2]