لیگ قهرمانان: پاری سن ژرمن ، استامبول باشاک شهیر نژادپرستی را ترک می کند اخبار فرانسه

[ad_1]

پاری سن ژرمن و استامبول باشاكشیر روز سه شنبه با یك مقام مسوول لیگ قهرمانان اروپا كنار هم قرار گرفتند و از یك نژادپرستی جدا شد و باعث شد یوفا ، نهاد حاكم بر ورزش اروپا ، بازی را متوقف كرده و تحقیقات را آغاز كند.

بازی گروهی نهایی بین دو تیم که در ورزشگاه پرنس پارک در پاریس برگزار شد ، با ترک بازیکنان از زمین به چهارشنبه موکول شد و گفت: سباستین کولتسکو ، چهارمین مقام رومانیایی ، هنگام شناسایی دستیار مربی ، اصطلاح نژادی به کار برد. کامرون از باشاک شهیر ، پیر وبو.

“من اظهارات نژادپرستانه راجع به پیر وبو ، یکی از نمایندگان ما در تیم فنی باساخ شهیر ، را شدیداً محکوم می کنم و معتقدم که یوفا اقدامات لازم را انجام خواهد داد. رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه در توییتر خود گفت: “ما بی چون و چرا با نژادپرستی و تبعیض در ورزش و در همه زمینه های زندگی مخالفیم.”

نقطه اشتعال پس از 14 دقیقه بازی روی خط تماس ظاهر شد و وببی عصبانی خواستار توضیح از کولتسکو شد و حداقل شش بار تکرار کرد ، “چرا می گویی سیاه؟” قبل از اینکه به رفتارهایش بفرستد کنار.

اوکان بوروک ، مربی باشاک شهیر به کولتسکو گفت: “شما نژادپرست هستید.”

این تبادلات از بزرگترین مسابقه فوتبال در فوتبال به صورت زنده در سراسر جهان پخش شد.

هر دو تیم برای ابراز مخالفت خود با این وقایع به توییتر متوسل شدند.

صفحه رسمی توئیتر بساك شهیر با انتشار بیانیه ای گفت: “بازیکنان ما تصمیم گرفته اند به دلیل نژاد پرستی كه داور چهارم سباستین كولتسكو علیه دستیار مربی ما پیر وبو اعلام كرده است ، به زمین بازی نروند.”

پی اس جی با تکرار این روحیه ، در توئیتی نوشت: “هر نوع نژادپرستی با ارزش های منتقل شده توسط پاری سن ژرمن ، رئیس جمهور ، مقامات و بازیکنان مغایرت دارد.”

معاون دیمبا باساخاهیر از مقام چهارم درخواست توضیح داد ، در حالی که نیمار و کیلیان امباپه بازیکنان پاری سن ژرمن نیز خواستار توضیحات شدند.

پاسخ های ناکافی

پیارا پوآر ، مدیر اجرایی شبکه ضد تبعیض ، به آسوشیتدپرس گفت: “ترک هر دو باساخشهیر و PSG با هم شاخصی در اروپا است.”

“بسیاری از بازیکنان از نیمی از اقدامات مبارزه با نژادپرستی خسته شده اند و برای استفاده از حق خود در توقف یک مسابقه ، آمادگی بیشتری نسبت به همیشه دارند.

“همکاران ما از سازمان ضد تبعیض دولت رومانی تأیید کرده اند که در رومانیایی نژاد پرستانه است که با بازیکنی که از نژاد خود به عنوان یک شناسه استفاده می کند رفتار کند. هیچ ابهامی وجود ندارد. این اتفاق نیاز به آموزش بسیار بهتر کادر مسابقه را نشان می دهد. نژادپرستی غیر ارادی هنوز نژادپرستی است. “

همان داور رومانیایی که مسئولیت بازی روز سه شنبه در پاریس را بر عهده گرفت – اوویدیو هاتگان – همچنین مسئول بازی لیگ قهرمانان 2013 بود ، وقتی یایا توره بازیکن منچسترسیتی از عدم اقدام علیه صداهای میمون که از او شنیده بود شکایت کرد هواداران زسکا مسکو.

پوار افزود: “اگر كارمندان نتوانند از طریق رفتار خود معیارهایی را تعیین كنند ، نمی توان به آنها اعتماد كرد تا با نژادپرستی در این زمینه یا جایگاه ها مقابله كنند.”

داوران اغلب مورد انتقاد قرار می گیرند که بازیکنان را از زمین بیرون نمی کشند و آنها را برای تصمیم گیری رها نمی کنند.

انگلیس سال گذشته و پس از شعار دادن کالوم هادسون-اودوی و دنی رز با شعارهای میمون ، تصمیم گرفت که به بازی در مسابقات بین المللی مردان در مونته نگرو ادامه دهد.

ریو فردیناند ، مدافع سابق انگلیس و منچستر یونایتد به BT Sport انگلیس گفت: “بازیکنانی که می روند یک قدم در مسیر درست هستند.” “اما این نمی تواند به آنها تنها واگذار شود.”



[ad_2]