مادورو امیدوار است پس از پیروزی بایدن گفتگوی “مناسب” با ایالات متحده را از سر بگیرد | ایالات متحده

[ad_1]

ایالات متحده با حمایت از رقیب گویدو و اعمال تحریم ها ، فشار بین المللی را برای مجبور کردن رهبر سوسیالیست ونزوئلا به قدرت بر عهده داشته است.

نیکولاس مادورو ، رئیس جمهور ونزوئلا روز یکشنبه گفت که وی تلاش خواهد کرد تا گفتگوی سیاسی “شایسته و صادقانه” را با ایالات متحده از سر بگیرد ، کشوری که از زمان ریاست جمهوری جو بایدن در ژانویه ، دولت وی با آن روابط تنش زا است.

رهبر جناح چپ در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: “به موقع … ما امیدواریم که تلاش کنیم کانالهای با وقار ، صادقانه و مستقیم را برای گفتگو بین دولت آینده جو بایدن و ونزوئلا از سر بگیریم.”

روز شنبه ، مادورو گفته بود که پس از پیروزی بایدن به او تبریک گفت وگو می کند. رهبر مخالفت خوان گوئیدو که خود را رهبر موقت کشور آمریکای لاتین معرفی کرده است نیز به رئیس جمهور منتخب آمریکا تبریک گفت.

هدف تحریم های ایالات متحده با هدف مجبور کردن وی به خارج از قدرت ، مادورو روابط دیپلماتیک خود را با واشنگتن در ژانویه 2019 قطع کرد ، پس از آنکه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور – به همراه حدود 60 کشور دیگر – گویدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخت.

“دونالد ترامپ یک میدان مین بین دولت آمریکا و ونزوئلا را ترک کرد … او باتلاقی را ترک کرد. من می دانم ، ما می دانیم. “مادورو گفت ، امیدوار است كه دولت بایدن” مداخله گرایی “آمریكا در آمریکای لاتین را خاتمه دهد.

واشنگتن فشارهای بین المللی را برای تحت فشار قرار دادن رهبر سوسیالیست تحت فشار قرار می دهد و یکی از اولین کشورهایی است که از ادعای Guyado در ژانویه 2019 برای ریاست جمهوری ونزوئلا حمایت می کند پس از انتخاب مجدد مادورو در ماه مه 2018 تقلبی شناخته شد.

ایالات متحده تحریم های مالی علیه ونزوئلا را اعمال کرده است ، از جمله تحریم نفتی که از آوریل 2019 اعمال می شود.

وی همچنین مادورو را به قاچاق مواد مخدر متهم كرد و برای اطلاعات منجر به دستگیری وی مبلغ 15 میلیون دلار پاداش پیشنهاد كرد.

با وجود فشارها ، مادورو با پشتیبانی ارتش ونزوئلا و متحدان اصلی کوبا ، روسیه ، چین ، ترکیه و ایران همچنان در قدرت است.

بایدن قرار است جایگزین ترامپ شود و از 20 ژانویه 2021 رسما چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده شود.



[ad_2]