مانیل پس از برخورد Typhoon Vamco به فیلیپین فلج شد فیلیپین

[ad_1]

ملت جنوب شرقی در طی پنج هفته دچار طوفان ششم شد و درد بیشتری به جوامع ویران شده افزود.

باران شدید ناشی از طوفان وامکو روز پنجشنبه استان های جزیره اصلی فیلیپین ، لوزون را تحت فشار قرار داد و باعث کشته شدن حداقل یک نفر ، فلج کردن مناطقی از مانیل و بدبختی بیشتر جوامعی شد که پس از حمله طوفان گونی در اوایل ماه جاری همچنان در تلاش برای پاکسازی بودند.

گارد ساحلی فیلیپین گفت در حالی که ساکنان فیلم ها و عکس های ویرانی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند حداقل 20 تیم نجات را با تجهیزات جستجو و نجات در پایتخت و استان های مجاور مستقر کرده اند.

صلیب سرخ فیلیپین گفت: این طوفان به معنای مشکلات بیشتری برای افرادی است که هنوز پس از گونی سعی در پاکسازی دارند ، دست کم 25 نفر را کشت و هزاران خانه را ویران کرد. فیلیپینی ها همچنین با اثرات طولانی مدت همه گیر ویروس کرونا مبارزه می کنند.

وی گفت: “شروع سریع بهبودی و کمک به مردم برای بهبودی از یک طوفان ویران کننده بسیار مهم است ، اما این طوفان های مداوم در طی یک بیماری همه گیر مرگبار جوامع ما را تحت تأثیر قرار داده و این امر را به یکی از پیچیده ترین واکنش های فاجعه تبدیل کرده است.” ریچارد گوردون صلیب سرخ فیلیپین در بیانیه ای.

“ما پس از اینكه طوفانهای بیشماری بر سر تلفات بی وقفه جسمی ، عاطفی و اقتصادی COVID-19 مورد اصابت قرار گرفتیم ، با پشتیبانی از جوامع روی پای آنها ، تمام منابع موجود خود را برای مقابله با این چالش جدید بسیج كرده ایم.”

تاکنون شناخته شده است که سه نفر در اثر وامکو ، بیست و یکمین توفان حمله کننده به کشور در سال جاری ناپدید شده اند.

شش طوفان ، پنج هفته

آرلیک رودریگز ، ساکن شهر ماریکینا ، به ایستگاه رادیویی DZMM گفت که پس از افزایش سریع سیل انتظار دارد که با 20 نفر دیگر که عمدتا کودکان و افراد مسن هستند نجات یابد.

مارسلینو تئودورو ، شهردار ماریکینا گفت که 40،000 خانه به طور کامل یا جزئی در منطقه غرق شده اند.

رابرت کافمن ، رئیس دفتر استانی فیلیپین از IFRC گفت: “دیدن این که جمعیتی در مقیاس همه گیر COVID با طوفان شدید دیگری روبرو است ، ششمین موردی است که در پنج هفته گذشته به فیلیپین برخورد کرده است ، بسیار دلخراش است.” درخواست تجدیدنظر برای 3.5 میلیون فرانک سوئیس (3.8 میلیون دلار).

“هر زن ، مرد و کودک در این منطقه ویران شده با مشکلات و افزایش خطرات روبرو هستند. ما نمی توانیم آنها را وادار کنیم تا به تنهایی با این چالش ها کنار بیایند.

سیل در لیمانان ، کامارینس آقا [Lance Aborquez/Red Cross]

در برخی از مناطق مانیل ، مردم با حمل اشیا valu با ارزش و حیوانات خانگی از کمر تا کمر عبور کردند. یک ویدئو یک پل موقت را نشان می دهد که با آب غرقاب در حال سقوط به یک پل هوایی است.

پروازها و حمل و نقل عمومی در حالی متوقف شد که گارد ساحل کار خود را در عملیات بندر متوقف کرد و خدمات دولتی تعطیل شد.

وامکو در حال حاضر ضعیف است ، و با حرکت مداوم 130 کیلومتر در ساعت و سرعت خود را به 215 کیلومتر در ساعت می رساند که از طریق لوزون ، محل زندگی نیمی از 108 میلیون نفر در فیلیپین است.

انتظار می رود طوفان در مرکز ویتنام واقع شود ، جایی که طی یک ماه گذشته سیل و رانش زمین منجر به کشته شدن حداقل 160 نفر ، از دست دادن ده ها نفر و خسارت 390،000 خانه شده است.



[ad_2]