مایک پمپئو از شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی بازدید کرد فلسطین

[ad_1]

وزیر امور خارجه ایالات متحده اولین دیپلمات برجسته آمریکایی است که از این شهرک بازدید می کند ، که طبق قوانین بین المللی غیرقانونی است.

وزیر امور خارجه آمریکا مایک پمپئو از دهکده اسرائیلی Psagot در کرانه باختری غیرقانونی اشغال شده بازدید کرد و اولین دیپلمات برتر آمریکایی شد که این کار را انجام داد.

پمپئو روز پنجشنبه وارد کارخانه شراب سازی Psagot در خارج از بیت المقدس شد. پیش از این ، وی گفت که از بلندی های جولان ، سرزمینی که اسرائیل در طول جنگ 1967 از سوریه تصرف کرد ، بازدید خواهد کرد.

Psagot در زمین های کشاورزی متعلق به شهر دوقلوی رام الله البیره ساخته شد.

“بسیاری از ساکنان به زمین های کشاورزی خود دسترسی ندارند – برخی از آنها برای شراب سازی پمپئو استفاده می شود [will] پیش از این ، هری فاوست از الجزیره ، گزارشی از ال بیره گفت.

دهها فلسطینی در خارج از روستا تظاهرات کردند و سربازان اسرائیلی با گاز اشک آور به آنها پاسخ دادند.

معترضین فلسطینی هنگام اعتراض به سفر پمپئو به روستای اسرائیلی پساگوت در کرانه باختری اشغال شده توسط اسرائیل بالن در دست گرفتند. [Mohamad Torokman/Reuters]

کارخانه شراب سازی Psagot بخشی از شبکه گسترده ای از شهرک سازی اسرائیلی ها در کرانه باختری است که طبق قوانین بین المللی غیرقانونی تلقی می شود و مانع اصلی مذاکرات صلح است.

اما ایالات متحده از اجماع جامعه جهانی جدا شده و گفته دیگر شهرک ها را غیرقانونی نمی داند.

فاوست گفت: “طی کنفرانس مطبوعاتی اوایل روز پنجشنبه با نخست وزیر بنیامین نتانیاهو ، وی بار دیگر این سخنان را تکرار کرد و گفت که شهرک سازی می تواند به روشی قانونی ، مناسب و مناسب انجام شود.” “و بنابراین او برای تأکید بر این موضوع به روستا می آید.”

پمپئو جلساتی را با رهبران فلسطینی که موضع ترامپ در مورد چندین دهه درگیری ، از جمله به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط واشنگتن را رد می کنند ، برنامه ریزی نکرده است.

هانان اشراوی ، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (PLO) ، گفت که پمپئو “سرزمین فلسطینی های به سرقت رفته از اسرائیل را نقض کرد” و “خسارت کافی” وارد کرد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی با نتانیاهو ، پمپئو همچنین اعلام کرد که ایالات متحده کمپین تحریم ، توقیف ، تحریم ها (BDS) را که تلاش می کند اسرائیل را به دلیل رفتار با فلسطینی ها منزوی کند ، “ضد یهود” معرفی کند.

وی همچنین گفت حمایت دولت از کلیه سازمان های درگیر در BDS قطع خواهد شد ، اقدامی که می تواند کمک مالی به گروه های حقوق بشری فلسطینی و بین المللی را انکار کند.

پمپئو گفت: “واشنگتن مبارزات جهانی ضد اسرائیلی BDS را یهودی ستیزی می داند … ما می خواهیم در کنار سایر کشورهایی که جنبش BDS را به عنوان سرطانی که وجود دارد به رسمیت بشناسیم ، بایستیم.”

از طرف خود ، نتانیاهو گفت که اتحاد اسرائیل و ایالات متحده در دولت ترامپ به “ارتفاعات بی سابقه” رسیده است ، و از او بخاطر انتقال سفارت خود به قدس ، کنار گذاشتن موضع ایالات متحده مبنی بر مغایرت شهرک های اسرائیلی با قوانین بین المللی ، تشکر کرد موضع قاطعی در برابر ایران گرفت.

همچنین پیش بینی می شود پمپئو از بلندی های اشغالی جولان ، سرزمینی که اسرائیل در سال 1967 در اقدامی که جامعه بین المللی آن را به رسمیت نشناخت ، ضمیمه سوریه کند ، دیدن کند.

با این حال ، در مارس 2019 ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا هنگام امضای فرمانی با نتانیاهو در کاخ سفید ، اشغال بلندی های جولان توسط اسرائیل را تشخیص داد.

این اقدام توسط جامعه بین المللی محکوم شد ، در حالی که سوریه آن را “حمله آشکار” به حاکمیت خود خواند.



[ad_2]