متحدان حاکم BJP ، متحدان برنده نظرسنجی های منطقه ای در حمایت از مودی | هند

[ad_1]

نخست وزیر مودی BJP 125 کرسی در مجلس 243 کرسی بهار را به دست آورد ، در حالی که مخالفان 110 کرسی را به دست آوردند.

حزب حاکم هند و متحدانش در انتخابات مهم ایالتی پیروز شده اند که به عنوان فشار سنج حاکم نخست وزیر نارندرا مودی بر بیماری همه گیر ویروس کرونا و در نتیجه رکود اقتصادی ناشی می شود.

وب سایت کمیسیون انتخابات هند اعلام کرد که حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) مودی و متحد منطقه ای آن ، جاناتا دال یونایتد (JDU) 125 کرسی را در مجلس قانونگذاری 243 کرسی ایالت بهار به دست آوردند.

ائتلافی متشکل از بیش از سه حزب سیاسی به رهبری رشتریه جاناتا دال (RJD) ، مخالف اتحاد کنونی ، 110 کرسی به دست آورد.

نتیجه ای که در ساعات اولیه روز چهارشنبه اعلام شد ، به این معنی است که نیتیش کومار از جاناتا دال یونایتد (JDU) احتمالاً به عنوان وزیر ارشد برمی گردد. وی از سال 2005 در این سمت فعالیت می کند.

روز سه شنبه ، مودی از مردم بیهار برای تصمیم گیری “قاطع” برای دادن فرصتی برای توسعه تشکر کرد. وی در توییتی نوشت: “بار دیگر ، من به هر شهروند بیهار اطمینان می دهم كه برای توسعه متعادل هر فرد ، هر منطقه ، ما با فداكاری كامل به كار خود ادامه خواهیم داد.”

بهار در شرق هند دومین کشور پرجمعیت و یکی از فقیرترین کشورها است. کنترل میدان اصلی جنگ انتخاباتی به عنوان همه پرسی درباره محبوبیت مودی تلقی می شود.

نیتیش کومار از جاناتا دال یونایتد احتمالاً به عنوان وزیر ارشد برمی گردد [File: Krishna Murari Kishan/Reuters]

مخالفان وی از آنچه همه گیر دست و پا چلفتی دولت وی می خوانند ، انتقاد کرده اند که تاکنون بیش از 127000 کشته در سراسر کشور داشته است. حزب مودی و شریک متحد وی با حزب احیاگر RJD به رهبری تیاشوی یداو 31 ساله روبرو شدند.

رهبر جوان در اتحاد با کنگره ملی هند ، حزب اصلی مخالف این کشور و برخی احزاب چپ کمپین زد. این اتحاد در ایالتی که نرخ بیکاری تقریباً دو برابر میانگین ملی است ، اشتغال جوانان را وعده اصلی مبارزات خود قرار داده است.

حزب مودی و متحدانش بر سیاست های ملی گرایانه تمرکز داشتند. رهبران ائتلاف برای جلب آرا ، تابستان سال گذشته اغلب باعث فرسایش نیمه خودمختاری کشمیر با اکثریت مسلمانان شدند ، نصب اخیر سنگ بنای تشریفاتی برای یک معبد در مرکز هند در محل مسجدی که شورشیان هندو قبل از ده سال پیش تخریب کرده بودند. در کوه لاداخ.

در ابتدا ، ائتلاف یداو به عنوان یک تجربه دیرینه تلقی می شد. اما این حزب توجه مردم را جلب کرد زیرا جامعه شناسان موجی از سفر ضد دولت علیه دولت فعلی را در میان یک بیماری همه گیر پیش بینی کرده اند که منجر به حداقل 1000 مرگ و 220،000 مورد ویروس کرونا در کشور شده است.

دوره دوم مودی با کاهش اقتصاد ، گسترش اختلافات اجتماعی ، اعتراضات متعدد علیه قوانین تبعیض آمیز و واکنش دولت به بیماری همه گیر مشخص شده است.

هواداران جاناتا دال (یونایتد) پس از آموختن نتایج اولیه در مقابل دفتر حزب در دهلی نو جشن می گیرند [Anindito Mukherjee/Reuters]

مجموع موارد تأیید شده در هند – دومین مورد بزرگ در جهان پس از ایالات متحده – بیش از 8.5 میلیون نفر است.

محبوبیت کلی مودی در هند بی نظیر است ، اما حزب وی در نظرسنجی های ایالت اخیر با چالش های دشوارتر از حد انتظار مواجه شده است.

در دو سال گذشته ، حزب مودی در شش انتخابات ایالتی شکست خورده و تنها در دو دوره قدرت را به دست آورده است. علی رغم پیروزی گسترده حزب برای دوره دوم در ماه مه 2019 ، BJP با از دست دادن دو شریک اصلی ائتلاف در شمال پنجاب و ماهاراشترا دچار شکست چشمگیری شد.

میلیون ها نفر در بهار رأی دادند ، جایی که مقامات ، در تلاش برای جلوگیری از شیوع ویروس در هنگام رأی دادن ، تعداد مراکز رای دهی را افزایش دادند ، زمان رأی گیری را در بیشتر سایت ها یک ساعت افزایش دادند و خواستار توسعه مجدد ماشین های رای گیری الکترونیکی شدند.

در ابتدا ، مبارزات سیاسی جای خود را به تجمعات مجازی داد ، اما احزاب سیاسی تجمعاتی را برگزار کردند که ده ها هزار طرفدار را جمع کرد ، بسیاری از آنها ماسک نداشتند.

این نگرانی را ایجاد کرده است که ممکن است موارد ویروس کرونا باعث پرش و فشار آوردن در سیستم مراقبت های بهداشتی بسیار کمبود اعتبار و ضعیف کشور شود.

انتخابات در بحار – محل زندگی بیش از 100 میلیون نفر – در میان همه گیر همه گیر برگزار شد [Reuters]



[ad_2]