مجلس عوام ایالات متحده رأی به جرم زدایی از حشیش در سطح فدرال داده است آمریکا و کانادا

[ad_1]

مجلس نمایندگان ایالات متحده روز جمعه رای به غیرقانونی سازی حشیش در سطح فدرال داد ، اما انتظار نمی رود تا زمانی که مجلس سنا در دست جمهوری خواهان باقی بماند ، قوانین پیش برود.

از زمان ثبت این دارو در سال 1970 به عنوان “ماده کنترل شده” ، این اولین باری بود که مجلس کنگره به لغو ممنوعیت حشیش توسط فدرال رای می داد.

پانزده ایالت در ایالات متحده و ناحیه کلمبیا استفاده از شاهدانه را برای سرگرمی قانونی اعلام کرده اند و بیش از 30 ایالت به نوعی دارویی را برای اهداف پزشکی مجاز دانسته اند.

اما تحریم فدرال مواد مخدر همچنان ادامه دارد و باعث ایجاد تضاد با قوانین ایالتی و محدودیت دسترسی شرکت ها از حشیش به بانکداری و تأمین مالی می شود.

میچ مک کانل ، رهبر اکثریت سنا ، جمهوری خواه ، مخالف تغییر است [Kevin Lamarque/Pool via Reuters]

اتاق اکثریت دموکراتیک ، 228-164 ، عمدتا در امتداد حزب ، برای لغو ممنوعیت فدرال در روز جمعه رأی داد.

اما رهبر اکثریت سنا ، میچ مک کانل ، جمهوری خواه ، با این تغییر مخالف است ، به این معنی که پیش بینی می شود پیشنهاد جرم زدایی به سنا نرسد ، مگر اینکه دموکرات ها در دو مرحله دوم در جورجیا پیروز شوند.

این آرا، که برای 5 ژانویه تعیین شده ، به دموکرات ها امکان کنترل سنا بعدی را می دهد.

ارل بلومناوئر ، سخنگوی دموکرات و رئیس کنگره شاهدانه ، طی یک مناظره گفت ، این لایحه روز جمعه توسط اتاق تصویب خواهد شد.

“این قانون حشیش را در سراسر کشور قانونی نمی کند. این مانع از مداخله دولت فدرال در آنچه ایالت ها تصمیم گرفته اند انجام شود. “

حامیان می گویند که این لایحه کمک خواهد کرد تا عواقب دهه های “جنگ با مواد مخدر” تغییر کند [Richard Vogel/AP]

“علف بر سر کارگران”

با این حال ، جمهوری خواهان این لایحه را ژستی سیاسی پوچ خواندند و دموکرات ها را به دلیل ارائه آن در زمانی که هزاران آمریکایی از COVID-19 می میرند ، مسخره کردند.

دبی لسکو ، جمهوری خواه ، گفت غیرمنتظره است که دموکرات ها به جای تمرکز بر انتقال تسکین بیشتر از بیماری همه گیر ، در مورد “قانونی کردن ماری جوانا” صحبت می کنند. وی گفت: “گاهی اوقات فکر می کنم دنیا وارونه است.”

“با تمام چالش هایی که اکنون آمریکا با آن روبرو است ، [Republicans] فکر کنید که تسکین COVID باید روی زمین باشد. “کوین مک کارتی ، رهبر نمایندگی اقلیت ها در خانه ، قانونگذار جمهوری خواه از کالیفرنیا ، اضافه کرد.

“آنها در حال چمن زنی بر روی کارگران هستند. ماری جوانا بخور [providing] مک کارتی گفت ، پولی که برای مقابله با بیماری همه گیر به جلو نیاز داریم.

دموکرات ها گفتند که می توانند برای کاهش COVID-19 و اصلاح شاهدانه همزمان کار کنند ، خاطرنشان کردند که مجلس در ماه مه لایحه اساسی تصفیه همه گیری را تصویب کرد که در سنا تحت کنترل جمهوریخواهان متلاشی شد.

عدالت نژادی

در همین حال ، طرفداران می گویند که این لایحه با حذف حشیش از لیست مواد تحت کنترل فدرال ، در حالی که به ایالات متحده اجازه می دهد قوانین خود را تنظیم کنند ، به غلبه بر عوارض سوverse دهه های “جنگ با مواد مخدر” کمک می کند.

در این لایحه همچنین 5 درصد مالیات برای محصولات شاهدانه اختصاص داده می شود تا نیازهای گروه ها و جوامعی را که از جنگ با مواد مخدر آسیب دیده اند و لغو احکام فدرال ماری جوانا و دستگیری را تأمین کند.

جری نادلر ، سخنگوی دادگستری دادگستری و حامی مالی عمده این لایحه گفت: “برای مدت طولانی ، ما با ماری جوانا به عنوان یک مسئله عدالت کیفری برخورد کرده ایم و نه به عنوان یک انتخاب شخصی و بهداشت عمومی.”

“نظر مردم در مورد استفاده از ماری جوانا برای اهداف تفریحی یا پزشکی هرچه باشد ، سیاست دستگیری ، آزار و اذیت و زندان در سطح فدرال غیر منطقی و ناعادلانه به اثبات رسیده است.”

لایحه حشیش محکومیت های فدرال ماری جوانا را لغو کرده و 5٪ مالیات بر محصولات حشیش وضع می کند [Matthew Hatcher/Reuters]

نماینده باربارا لی ، که سیاه پوست است ، آن را اقدامی طولانی مدت برای عدالت نژادی خواند و گفت که این لایحه نتیجه سالها کار تعدادی از طرفداران بود.

لی گفت: “این یک گام مهم در جهت پایان دادن به جنگ ناعادلانه مواد مخدر و نابرابری نژادی است که برای این قوانین اساسی است.”

این رای گیری در حالی انجام می شود که اکثر آمریکایی ها در ایالت هایی زندگی می کنند که حشیش به نوعی قانونی است و نمایندگان مجلس از هر دو حزب توافق کرده اند که سیاست ملی حشیش بسیار عقب مانده از تغییر در سطح دولت است.

این بخش تعدادی از مشکلات را ایجاد کرده است – به عنوان مثال اخذ وام و سایر خدمات بانکی برای بسیاری از شرکت های شاهدانه دشوار است زیرا در سطح فدرال غیرقانونی است.

چهار ایالت ، از جمله نیوجرسی و آریزونا ، همه پرسی هایی را تصویب کرده اند که شاهدانه را برای تفریح ​​مجاز می داند.

رأی دهندگان همچنین اورگان را به اولین ایالت در این کشور تبدیل کردند که داشتن مقدار کمی کوکائین ، هروئین و مت آمفتامین را غیرقانونی اعلام کرد.



[ad_2]