محاکمه علیه لوجین الخطلول فعال سعودی به دادگاه تروریسم منتقل شد | عربستان سعودی

[ad_1]

این فعال حقوق زنان در ماه مه سال 2018 بازداشت شد ، هفته ها قبل از رفع ممنوعیت چندین دهه ای رانندگان زن.

به گفته خانواده وی ، عربستان سعودی محاکمه فعال برجسته زنان ، لوجین الخطلول را به دادگاه تروریسم منتقل کرده است.

الخطلول ، فعال برجسته حقوق زنان ، به همراه حدود دوازده فعال دیگر در ماه مه سال 2018 دستگیر شد ، درست چند هفته قبل از اینکه عربستان سعودی ممنوعیت رانندگی را برای دهه ها لغو کند. در ماه اکتبر ، وی در اعتراض به شرایط زندان برای چند هفته اعتصاب غذا کرد.

خواهرش لینا الخطلول در یک پست توئیتری گفت: این فعال زندانی ، که روز چهارشنبه در دادگاه حاضر شد ، “ضعیف به نظر می رسید” و “بدنش غیرقابل کنترل می لرزید و صدای او ضعیف و لرزان است.”

دادرسی روز چهارشنبه منجر به انتقال پرونده “عدم صلاحیت قضایی” وی از دادگاه کیفری شد که پرونده مارس 2019 را بررسی می کند.

“این قابل درک نیست که بعد از این مدت طولانی ، آنها تازه فهمیده اند که دادگاه تخصصی نیست. لوگان هنوز هیچ مدرکی در مورد اتهام ندارد. تقریباً سه سال طول می کشد که او در بازداشت باقی بماند و باید آزاد شود. “

“مجرم نیست”

گروه حقوق بشر عفو بین الملل مستقر در انگلیس روز چهارشنبه گفت که الخطلول باید “بلافاصله و بدون قید و شرط” آزاد شود.

“جهان امروز نظاره گر خواهد بود. این گروه در توئیت خود نوشت: “اگر عربستان سعودی می خواهد لفاظی های پیشرفت را با عمل تلفیق كند ، باید فوراً و بدون قید و شرط # لوجین را آزاد كند.”

شعبه Amnesty Bay گفت که الخطلول اعتصاب غذای خود را دو هفته پس از آغاز آن پایان داده است.

عفو در توییتر گفت: “او هر دو ساعت شبانه روز از نگهبانان بیدار می شود ، به عنوان یک تاکتیک وحشیانه برای شکستن او.” اما هنوز هم شکسته نیست.

برخی از کسانی که با الخطلول دستگیر شده اند به طور موقت آزاد شده اند ، در حالی که برخی دیگر در بازداشت به سر می برند در حالی که شرکت کنندگان در این دادگاه به اتهاماتی که شامل تماس با رسانه های خارجی ، دیپلمات ها و گروه های حقوق بشری است ، “مات” نیستند.

فعالان بازداشت شده همچنین خواستار پایان دادن به سیستم سرپرستی مردان پادشاهی شدند که طبق آن زنان برای تصمیم گیری های مهم باید رضایت یکی از اقوام مرد را جلب کنند. برخی از قوانین آرام شده اند ، اما سیستم هنوز حذف نشده است.

رسانه های حامی دولت سعودی الخطلول و دیگران را “خائن” محکوم کردند و خانواده وی ادعا کردند که وی در بازداشتگاه از جمله شوک الکتریکی و تخته های آب آزار و شکنجه جنسی را تجربه کرده است.

مقامات سعودی این ادعاها را قاطعانه رد کرده اند.

بازداشت فعالان زن ، حقوق بشر را در پادشاهی روشن کرده است ، این کشور همچنین با انتقاد شدید جهانی در مورد ترور جمال هاشوگی روزنامه نگار سعودی در سال 2018 در کنسولگری خود در استانبول روبرو شده است.



[ad_2]