محرک بزرگی مشاهده می شود که اقتصاد ترکیه در Q3 بهتر از بقیه است اخبار ترکیه

[ad_1]

به دلیل ترکیبی از کاهش نرخ بهره ، هزینه های دولت و فشار دولت به بانک ها برای اعطای وام ، اقتصاد نابسامان همه گیر ترکیه عملکرد بهتری نسبت به گروه های 20 کشوره از جمله چین در سه ماهه سوم داشت.

اقتصاد ویروس کرونا به دلیل عملکرد محرکه ای که باعث فدای پوند و ثبات قیمت شد ، عملکرد به مراتب بهتری نسبت به هر سه ماهه سوم داشت.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در روز دوشنبه ، تولید ناخالص داخلی در سه ماهه گذشته 6.7 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت ، در حالی که در سه ماه گذشته 9.9 درصد کاهش داشت. میانگین 14 پیش بینی در یک مطالعه بلومبرگ 4.8٪ افزایش یافته است. ارقام تعدیل شده فصلی و روزهای کاری افزایش 15.6 درصدی در سه ماهه سوم نسبت به سه ماه گذشته را نشان می دهد.

اقتصاد 736 میلیارد دلاری به لطف ترکیبی از کاهش نرخ بهره ، هزینه های مالی و وام های تحت هدایت دولت ، از هر 20 کشور از جمله چین بهتر عمل می کند.

در زیر برخی از نکات برجسته گزارش تولید ناخالص داخلی منتشر شده توسط موسسه دولتی آمار در آنکارا آمده است:

  • رشد در سه ماهه آخر به دلیل افزایش مصرف خانوار است که نسبت به سال قبل 9 درصد جهش داشته است
  • صادرات پس از کاهش 36 درصدی در سه ماه گذشته ، 22 درصد سال به سال کاهش یافت. واردات پس از کاهش 8 درصدی 16 درصدی افزایش یافت
  • تشکیل سرمایه ثابت ناخالص ، معیاری برای سرمایه گذاری در تجارت ، سالانه 23 درصد افزایش می یابد

دولت ترکیه برای کمک به مشاغل و مصرف کنندگان از فرار از بیماری همه گیر ، از بانک ها خواسته است که وام های خود را افزایش دهند. رشد وام در تابستان همچنان قوی بود و در اواخر سه ماهه سوم کند شد.

اقتصاددانان ما چه می گویند …

“فعالیت در سه ماهه چهارم با نرخ بهره بالاتر و جهش در میزان عفونت های Covid-19 کند خواهد شد. ما پیش بینی می کنیم امسال رشد صفر باشد ، قبل از اینکه در سال 2021 به 4٪ برسد. “

– زیاد داوود

در همان زمان ، بانک مرکزی با افزایش اوراق قرضه دولتی و تحویل 1575 واحد پایه نقدینگی را تزریق کرد تا نرخ بهره را در ماه ژوئن کاهش دهد و هزینه های استقراض با نرخ تورم در ترکیه را در پایین ترین سطح جهان قرار دهد. هزینه های متوسط ​​وزنی تأمین مالی در ماه جولای به 7.34٪ کاهش یافت ، و سپس برای بقیه سه ماهه شروع به افزایش کرد تا در 11.1٪ به پایان برسد.

با برداشته شدن بیشتر محدودیت های اعمال شده بر روی ویروس ها در سه ماهه قبل ، گردشگری داخلی در حال شتاب گرفتن است و فرودگاه ها برای اکثر گردشگران خارجی باز هستند.

در حالی که ترکیه شروع به اعمال محدودیت در پی موج ویروس ها و جایگزینی رهبران بانک مرکزی و اقتصاد کرده است ، تصویر سه ماهه چهارم کم رنگ تر است. رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور متعهد شده است تا با سیاست های “قرص تلخ” که با دیدگاه های وی مغایرت دارد ، از مدیران اقتصادی جدید خود حمایت کند – اما تنها پس از رسیدن ارز به رکورد پایین ، تورم کلی را با دو رقم حفظ کرد. پوند امسال 24 درصد در برابر دلار ضرر کرده است.

رئیس جدید بانک مرکزی ، نازی آگبال ، دوره خود را با افزایش بیش از دو سال نرخ بهره آغاز کرد ، اقدامی که می تواند تقاضا را کاهش دهد.

پیوتر ماتیس ، استراتژیست Rabobank در لندن ، گفت: “شرکای اصلی تجاری ترکیه در سراسر اروپا به دلیل محدودیت های مختلف اعمال شده در کنترل مجدد بیماری همه گیر ویروس کرونا ، در سه ماهه چهارم حرکت خود را از دست دادند.”

بر این اساس ، “صادرات احتمالاً در سه ماهه چهارم کمتر از سه ماهه دیگر در زمانی که مصرف خصوصی با کاهش رشد اعتبار محدود می شود ، به رشد کمک می کند.”

(به روز رسانی نمودار و نظر تحلیلگر در پاراگراف آخر)
– با کمک هارومی ایچیکورا.



[ad_2]