محکومیت به دنبال یک روزنامه نگار اولیه در اعتراضات در پاریس فرانسه

[ad_1]

امیر الحلبی به تظاهرات روز شنبه علیه خشونت پلیس و برنامه های دولت فرانسه برای محدود کردن اشتراک تصاویر مقامات پرداخت.

سازمان ها و مدافعان رسانه ای جدید ، جراحات وارده توسط عامر الحلبی ، عکاس برنده جایزه سوری ، در جریان اعتراض در پاریس علیه خشونت پلیس را محکوم و شوکه کرده اند.

الحالبی ، یک عکاس مستقل که در مجله Polka و خبرگزاری AFP کار می کرد ، تظاهرات روز شنبه علیه خشونت پلیس و برنامه های دولت فرانسه برای محدود کردن اشتراک تصاویر کارمندان را پوشش داد.

دیمیتری بک ، مدیر عکاسی در Polka ، گفت که الحالبی از ناحیه بینی شکسته و از ناحیه پیشانی آسیب دیده است و به بیمارستان منتقل شده است. عکس ها صورت الحالبی را کبود نشان می دهد ، قسمت زیادی از سر او با باند پوشانده شده است.

کریستف دلور ، دبیرکل گزارشگران بدون مرز ، در توئیتر خود نوشت که این جوان 24 ساله در یک میدان باستیل توسط یک عصا زخمی شده است.

“آمیر از سوریه برای پناه دادن به فرانسه آمد ، همانطور که چندین روزنامه نگار دیگر سوری نیز این کار را کردند. سرزمین حقوق بشر نباید آنها را تهدید کند ، بلکه از آنها محافظت می کند. “او در توییت دوم خود خشونت” غیر قابل تحمل “را محکوم کرد.

پزشکان خیابانی خود را به عامر الحلبی عکاس مستقل سوری که در جریان درگیری در تظاهرات علیه لایحه امنیت جهانی زخمی شده وام می دهند [Gabrielle Cezard/AFP]

فیل چت ویند ، مدیر اخبار جهانی در خبرگزاری فرانسه گفت: “ما از جراحات وارده توسط همکارمان” عمیر الحلبى “شوكه شده و خشونت های بی دلیل را محكوم می كنیم.

“جراحات در حالی که وی در حال استفاده از حقوق قانونی خود بود به عنوان یک خبرنگار عکاسی که از اعتراضات در خیابان های پاریس مستند می کرد ، متحمل شد.”

چت ویند از افسران پلیس خواست تا در مورد ضرب و شتم الحالبی تحقیق کنند تا اطمینان حاصل شود که “به همه روزنامه نگاران اجازه داده می شود بدون ترس و محدودیت کار خود را انجام دهند”.

“تکان دهنده و مذموم”

در بیانیه مجله پولکا نیز “تجاوزات پلیس” علیه الحالبی محکوم شد.

مدیر این مجله ، آلن ژنستار ، گفت که این حادثه “حتی تکان دهنده تر و قابل تحقیرتر است” زیرا او به وضوح به عنوان یک عکاس در مطبوعات شناسایی شد.

الحالبی چندین جایزه بین المللی از جمله جایزه دوم در بخش Spot News را برای World Press Photo در سال 2017 به دست آورد ، عمدتا به دلیل پوشش درگیری های سوریه در زادگاهش حلب برای خبرگزاری فرانسه.

روز یکشنبه ، پلیس گزارش داد که دو معترض شکایت کرده اند که در طی اعتراضات خارج از پاریس توسط افسران زخمی شده اند ، در حالی که در پایتخت خود شمارش را انجام نداده است.

وزارت کشور گفت در حالی که 81 نفر دستگیر شدند ، در طی تظاهرات روز شنبه حدود 62 افسر پلیس زخمی شدند.

چندین فیلم آنلاین به اشتراک گذاشته شده نشان می دهد که شرکت کنندگان در این حمله ضرب و شتم افسران پلیس را نشان می دهند.

وزارت کشور افزود که 133000 نفر در تظاهرات شرکت کردند که 46000 نفر آنها در پاریس بودند ، در حالی که سازمان دهندگان گفتند که این رقم 500،000 در سراسر کشور و 200،000 در پاریس است.

افرادی که دارای بنر و پوستر هستند در تظاهراتی علیه لایحه امنیت جهانی شرکت می کنند که به گفته گروه های حقوق بشری توزیع تصویر صورت یک افسر پلیس و نقض آزادی روزنامه نگاران در فرانسه در پاریس جرم محسوب می شود. [Christian Hartmann/Reuters]

این اعتراضات در حالی صورت گرفت که دولت رئیس جمهور امانوئل مکرون سعی داشت لایحه جدیدی را محدود کند که توانایی فیلمبرداری از پلیس را محدود می کند و این نگرانی را ایجاد می کند که اجازه می دهد بی رحمی پلیس بدون شناسایی و مجازات بماند.

اختلافات با ویدئویی که ضرب و شتم و خشونت نژادی علیه سیاه پوستان را در اوایل هفته جاری نشان می داد ، بیشتر شد.

پرونده میشل زکلر فرانسه را شوکه کرد ، افراد مشهور و سیاستمداران اقدامات افسران را محکوم کردند.

روز جمعه ، ماکرون این حادثه را “حمله غیرقابل قبول” خواند و از دولت خواست تا پیشنهادهایی برای “مبارزه با تبعیض” ارائه دهد.



[ad_2]