مخالفان پاکستان یک روز پس از دستگیری در مولتان تجمع کردند پاکستان

[ad_1]

این اعتراض یک روز پس از دستگیری پلیس به دستور دولت و با اشاره به ضرورت مبارزه با شیوع ویروس کرونا صورت گرفت.

علیرغم ممنوعیت دولت و دستگیری صدها فعال ، طرفداران مخالف پاکستان روز دوشنبه در یکی از شهرهای مرکزی تجمع کردند و از عمران خان نخست وزیر خواستند که به دلیل سو alleged مدیریت و بی کفایتی استعفا دهد.

این تجمع در شهر مولتان یک روز پس از آن انجام شد که پلیس به دستور دولت دستگیر و تجمع را ممنوع کرد و از اقدام لازم برای مبارزه با ویروس کرونا در پاکستان دفاع کرد.

دولت در اوایل این ماه با افزایش موارد COVID-19 در کشور ممنوعیت تجمع های عمومی را اعلام کرد. از زمان شیوع این بیماری در فوریه ، پاکستان بیش از 398،000 مورد و 8،025 مورد مرگ را گزارش کرده است.

این تجمعات بخشی از کارزار حذف خان است که احزاب مخالف وی را متهم به نصب توسط ارتش در انتخابات تقلب در سال 2018 کردند.

در اوایل روز ، پلیس به دستگیری بیش از 370 نفر اعتراف کرد ، در حالی که گروه های مخالف گفتند که حدود 1800 نفر وجود دارد.مقامات در مولتان شبکه تلفن همراه منطقه را نیز مسدود کردند.

یکشنبه شب ، نیروهای امنیتی کانتینرهای حمل و نقل را در جاده های اصلی برپا کردند تا راه پارک عمومی را که مخالفان قصد برگزاری اعتراض را دارند ، مسدود کنند. اما رهبران مخالف همچنان با راهپیمایی مقامات به سمت پارک مخالفت کردند ، درگیری منجر به دستگیری های گسترده شد.

در میان دستگیر شدگان علی موسی گیلانی ، پسر نخست وزیر پیشین یوسف رضا گیلانی بود.

تنش ها بین دولت و مخالفان در حال افزایش است

پیش از این تجمع ، سخنگوی دولت فردوس آشیق اعوان ، مخالفان را به “سیاستگذاری به قیمت جان مردم” متهم کرد.

ماریام نواز ، دختر نخست وزیر سابق نواز شریف ، که علیرغم تحت تعقیب دادگاه پاکستان به اتهام فساد در تبعید در لندن زندگی می کند ، در این تجمع شرکت کرد.

در اوایل روز ، او به خبرنگاران گفت که از دستگیری نمی ترسد و تجمع به هر قیمتی برگزار می شود.

وی گفت: “شکی نیست که این دولت در روزهای آینده دیگر قدرت نخواهد داشت ، انشاالله و من در این شک ندارم.”

پدر وی ، نواز ، به طور خاص رئیس ارتش ، ژنرال کمار جاوید بایوا را به جعل نظرسنجی ها در سال 2018 و ترتیب دادن به برکناری وی در سال 2017 متهم کرد.

شریف از زمان ترک پاکستان با قرار وثیقه در حالیکه به تجدیدنظر در مورد محکومیت های فساد اداری ادامه می داد ، در لندن زندگی می کرد.

ارتش پاکستان در بیشتر تاریخ خود – مستقیم یا غیرمستقیم – بر این کشور حکومت کرده است. تلاش های پی در پی برای دموکراسی پایدار با کودتاهای نظامی قطع شد ، آخرین بار در سال 1999.

پاکستانی ها در سال 2008 به پای صندوق های رای رفتند و اولین دولت غیرنظامی خود را پس از 12 سال انتخاب کردند. از آن زمان به بعد ، سه انتخاب متوالی انجام شده است.



[ad_2]