مسلمانان فرانسه پس از حمله در نیس “خشم ، ناراحتی” ابراز داشتند فرانسه

[ad_1]

مسلمانان فرانسوی روز پنجشنبه با کشته شدن سه شهروند در ساحلی شهر نیس واکنش وحشتناک نشان دادند و گفتند که این جنایت نمایانگر اعتقاد و ارزش های آنها نیست.

حمله کلیسا سومین حمله در نوع خود در مدت بیش از یک ماه است و در حالی است که تنش بین کشورهای مسلمان و فرانسه افزایش یافته است.

هفته گذشته پس از دفاع از رئیس جمهور امانوئل مکرون ، رئیس جمهور از حق کاریکاتور حضرت محمد ، چندین درخواست تحریم کالاهای فرانسوی انجام شد.

اظهارات ماکرون پس از قتل وحشیانه ساموئل پتی ، یک معلم دبیرستان بود که در طی بحث درباره آزادی بیان ، به دانشجویان خود نقاشی های پیامبر را نشان داد.

یاسر لواتی ، فعال حقوق مدنی فرانسوی ، گفت كه عاملان چنین جنایاتی فرقی بین مسلمانان و مسیحیان قائل نیستند و پیرو ایدئولوژی بیگانه با اسلام هستند.

“زنی در کلیسا سر بریده شد ، این بدان معناست که این افراد هیچ ارتباطی با مقدسات ندارند. برای آنها هیچ مرز اخلاقی وجود ندارد. “

“حدود 750 نفر در مساجد سراسر جهان کشته شده اند ، چرا ما نمی توانیم نقاط را به هم متصل کنیم و ببینیم که این ایدئولوژی در حال گسترش است ، که ما تاکنون نبرد ایده ها را از دست داده ایم.

“ما با این حملات به گونه ای برخورد می کنیم که گویی آنها از یکدیگر جدا نشده اند.”

“غرق شدن در جنون”

ادریس سیاهدی ، فعال خیریه برجسته باراکاسیسی که روز چهارشنبه به اتهام تحریک نفرت توسط مقامات منحل شد ، حمله چاقو را محکوم کرد.

وی در توئیتر خود نوشت: “این حملات جدی است و این واقعیت که در مکان هایی رخ می دهد که مردم به دنبال صلح می آیند ، این مسئله را دوچندان می کند.”

“حمایت از خانواده های قربانیان ، بلکه همچنین از م theمنان. فرانسه غرق در جنون ، نفرت ، خشم و انتقام است. “

در همین حال ، فائزه بن محمد ، روزنامه نگار ، یادآوری شبکه های اجتماعی عظیم خود پس از ادعای پیامبر مبنی بر ارزشهایی مانند صلح و همزیستی ، مفید بود.

“حضرت محمد فرمود ،” هرکس به یهودی یا مسیحی آسیب برساند ، دشمن خود را در روز قیامت در من پیدا خواهد کرد. “

فاطیما واساک ، از اتحادیه والدین Front de Mères ، با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد و گفت که همبستگی برای مردم در این شرایط دشوار مهم است.

“[We are] در برابر سازندگان نفرت ، مسئول چرخه جهنم و جو وحشتی که ما قربانی آن شده ایم ، بگذارید کنار هم بمانیم! همبستگی ، برابری ، عدالت و احترام به کرامت انسانی. “

در مورد سباستین عبدالحمید ، مجری تلویزیون که از آنچه در نیس اتفاق افتاد ، ابراز “خشم و انزجار” کرد ، چنین بود.

“تمام فکر من در مورد قربانیان و خانواده های آنها است. چه بربریتی … این افراد مردم نیستند … امکان پذیر نیست # خوب. “

برخی دیگر از اینکه برخی از اعضای نهادهای سیاسی سعی در استفاده از این رویداد برای اهداف سیاسی داشتند خشمگین بودند.

مارین لوپن ، رهبر راست افراطی در واکنش به این خبر در یک توییت گفت که “تسریع چشمگیر اقدامات نظامی اسلامی علیه همشهریان ما … نیاز به … یک واکنش جهانی با هدف از بین بردن اسلام گرایی” از خاک فرانسه است.

“شما می فهمید که او از حمله به نفع سیاسی خود استفاده می کند … حتی قبل از اینکه حمایت خود را از قربانیان نشان دهد ،” گفت یک کاربر توییتر



[ad_2]