مظنون جنایات جنگی کراسنقی که در کوزوو دستگیر شد ، به لاهه اعزام شد | کوزوو

[ad_1]

این سیاستمدار کهنه کار در حمله به خانه اش در حومه پریشتینا توسط پلیس به شدت مسلح انتخاب شد.

بر اساس بیانیه دادگاه جنایات جنگ کوزوو ، جاکوپ کراسنیکی ، سیاستمدار کهنه کار کوزوو و سخنگوی پیشین ارتش آزادیبخش کوزوو بازداشت و به لاهه منتقل شده است.

اتاق ویژه کوزوو اضافه کرد ، کراسنیقی ، رئیس سابق پارلمان ، به جرایم جنگی و جنایات علیه بشریت متهم خواهد شد. جزئیات کیفرخواست علیه وی ارائه نشده است.

این دستگیری پس از حمله پلیس به شدت مسلح از سوی مأموریت حاکمیت قانون اتحادیه اروپا (EULEX) در کوزوو به خانه کراسنیقی در حومه پایتخت پریشتینا هجوم برد.

اتاق تخصصی در سال 2015 در لاهه تأسیس شد تا به جرایم ادعایی توسط پارتیزانهای ارتش آزادیبخش کوزوو (KLA) در طول جنگ 1998-1999 مرتکب شود ، که در نهایت منجر به استقلال کوزوو از صربستان شد. 10 سال بعد.

دادگاه مستقر در لاهه توسط قوانین کوزوو اداره می شود ، اما از قضات و دادستان های بین المللی استفاده می کند.

در اواخر ماه ژوئن ، هاشم تاچی رئیس جمهور کوزوو در میان 9 نفری بود که توسط دادگاه به جرایم جنگی و جنایت علیه بشریت متهم شد. دادستان های لاهه برای اولین بار یک ماه بعد از وی در مورد نقش وی در درگیری های دهه 1990 س questionال کردند.

این جنگ که پس از حملات هوایی به رهبری ناتو پایان یافت ، منجر به کشته شدن بیش از 10 هزار نفر و اعلام نکردن هزار و 641 نفر شد.

صربستان اعلامیه استقلال کوزوو را در سال 2008 به رسمیت نمی شناسد. صربستان و کوزوو از سال 2011 در تلاش برای عادی سازی روابط و گشودن درهای عضویت در اتحادیه اروپا درگیر مذاکره با اتحادیه اروپا هستند.

یاکوپ کراسنقی ، در اینجا در ملاقات با رئیس شورای اروپا هرمان ون رومپوی در سال 2010 دیده می شود ، یک سیاستمدار باسابقه کوزوو و یک بار رئیس مجلس است. [File: Armend Nimani/AFP]



[ad_2]