معترضین به فرانسه بزرگراه را در پایتخت پاکستان مسدود کردند پاکستان

[ad_1]

اسلام آباد ، پاکستان – بیش از 1000 معترض ، بزرگراه بزرگی در اسلام آباد ، پایتخت پاکستان را مسدود کردند و خواستار اخراج سفیر فرانسه و قطع روابط دیپلماتیک با این کشور اروپایی به دلیل اسلام هراسی درک شده شدند.

معترضین حزب تحریک لبیک پاکستان (TLP) ، یک حزب سیاسی مذهبی سرسخت که برای مهار کفر علیه اسلام فعالیت می کرد ، یک روز پس از درگیری های شدید با پلیس ، شکاف اصلی شهر فیض آباد را مسدود کردند.

پلیس ضد شورش برای محافظت از ساختمانهای دولتی در سراسر پایتخت مستقر شد ، مقامات با استفاده از کانتینرهای حمل و نقل جاده های مهم اطراف صندلی را مسدود کردند.

سرویس های تلفن همراه برای دومین روز در بیشتر شهر مسدود ماندند زیرا مقامات سعی کردند توانایی سازماندهی معترضین را مختل کنند. اکثر رسانه های پاکستان اعتراضی را پوشش خبری ندادند.

TLP ، به رهبری رهبر مذهبی حادم حسین رضوی ، به طور مکرر علیه دولت پاکستان در مورد مسائل کفر ، موضوعی حساس در کشور جنوب آسیا که این جنایت مجازات اعدام بالقوه دارد ، مبارزه کرده است.

اعتراض روز دوشنبه ، که یک روز زودتر آغاز شد ، علیه دولت امانوئل ماکرون ، رئیس جمهور فرانسه بود ، که در ماه های اخیر اظهاراتی در مورد اسلام و “کفر” بیان کرده است و باعث خشم بسیاری از کشورهای دارای اکثریت مسلمان از جمله پاکستان ، ترکیه و سایر کشورها شده است. کشورهای خلیج.

معترضین در اسلام آباد خواستار قطع روابط دیپلماتیک این کشور با فرانسه شده اند [Anjum Naveed/AP Photo]

در ماه اکتبر ، پس از گردن زدن معلم فرانسوی ساموئل پتی توسط یک جوان 18 ساله به دلیل نشان دادن کارتون های حضرت محمد (ص) در کلاس خود ، ماکرون از این معلم به عنوان “یک قهرمان آرام” استقبال کرد.

ماکرون گفت: “ساموئل پتی به این دلیل کشته شد که اسلام گرایان آینده ما را می خواهند و به این دلیل که آنها می دانند با قهرمانانی ساکت مانند او هرگز آن را نخواهند داشت.”

اکثر مسلمانان معتقدند که هر تصویری از پیامبر کفر است.

اوایل ماه سپتامبر ، ماکرون از “حق کفر” تحت حقوق بیان آزاد دفاع کرد و متعهد شد که با اقدامات اداری با آنچه “تجزیه طلبی اسلامی” نامید در فرانسه مبارزه کند.

اظهارات ماکرون موجب خشم چندین رهبر جهان از جمله عمران خان پاکستان و رجب طیب اردوغان ترکیه شد و خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شد.

پاکستان و فرانسه روابط اقتصادی عمیقی ندارند و براساس گزارش بانک مرکزی پاکستان ، تجارت دوجانبه بین دو کشور در سال گذشته چیزی بیش از 778000 دلار بوده است.

گاز اشک آور شلیک شد

در ماه اکتبر ، عمران خان ، نخست وزیر پاکستان گفت که اظهارات ماکرون “اسلام هراسی را تشویق می کند” و سفیر فرانسه در پاکستان برای ثبت اعتراض به وزارت خارجه این کشور احضار شده است.

معترضین در اسلام آباد گفتند كه دولت در این زمینه اقدامات كافی انجام نداده است و از این كشور خواستند روابط دیپلماتیک خود را با فرانسه قطع كرده و مارك بارتی سفیر فرانسه را در این مورد اخراج كند.

ظاهر مشتک 35 ساله که شب را به اعتراض در فیض آباد گذراند گفت: “درخواست ما بسیار سبک است ، فقط برای برکناری سفیر و قطع روابط است.” “این در مورد شأن پیامبر است ، که فرانسه آن را نقض کرده است […] و قابل بخشش نیست. “

اواخر روز یکشنبه ، پلیس هنگامی که معترضین به محل اعتراض در فیض آباد آمد ، از گاز اشک آور و باتوم استفاده کرد ، رسانه های محلی از زخمی شدن ده ها نفر پس از برخورد خبر دادند.

پلیس ضد شورش در سراسر پایتخت مستقر شده بود ، مقامات با استفاده از کانتینرهای حمل و نقل جاده های مهم اطراف صندلی را مسدود کردند. [Anjum Naveed/AP Photo]

الجزیره به دلیل محاصره مستمر ارتباطات اعمال شده توسط مقامات ، نتوانست بلافاصله تعداد مجروحان را بررسی کند.

“ما آن را گرفتیم [tear gas] هنگامی که آنها به سمت ما شلیک می کردند ، گلوله های زمینی را شلیک می کردند و سپس آنها را به سمت آنها پرتاب می کردیم. “” شوکت حسین ، 25 ساله ، معترض ، با اشاره به سوختگی سبک بر روی دستان خود ، اشاره کرد.

در مرکز اعتراض ، رهبران TLP سخنرانی هایی را در توصیف خشونت شب انجام دادند و از معترضین خواستند که ثابت قدم بمانند. در پاهای آنها انبوهی از دهها پوسته استفاده شده از گاز اشک آور دراز کشیده است.

در سال 2017 ، TLP بزرگترین اعتراض ضد دولتی خود را نیز در فیض آباد برگزار کرد و هزاران معترض برای سه هفته اردو زدند و خواستار لغو تغییر جزئی در متن سوگند انتخابات شدند.

آنها توانستند این تغییر را تحمیل کنند ، همانطور که استعفای زاهد حمید ، وزیر دادگستری وقت ، که توسط معترضان پاسخگو بود ، انجام داد.

یک سال بعد ، این گروه مجددا روزها اعتراضات خود را علیه برائت از مسیحیان آسیا بی بی در یک پرونده کفر ، یکی از مهمترین پرونده های کشور برگزار کرد.

به دنبال تجزیه این اعتراض توسط مقامات ، تعدادی از رهبران TLP از جمله ریزوی به “فتنه” متهم و دستگیر شدند. وی سال گذشته با قرار وثیقه آزاد شد.

معترض معترض در حالی كه ده ها جوان در نزدیكی صف كشیده شده بودند تا فعالان TLP را در زیر آفتاب زمستان شلوغ بخورند ، گفت: “اگر لازم باشد ، ما یك سال در اینجا خواهیم ماند.”

اسد هاشم خبرنگار دیجیتالی الجزیره در پاکستان است. او توییت می کند AsadHashim



[ad_2]