مقامات ایرانی به پیروزی بایدن در رقابت های ریاست جمهوری آمریکا واکنش نشان می دهند خاورمیانه

[ad_1]

تهران، ایران – پس از اعلام جو بایدن برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، داده ها از طیف سیاسی ایران واکنش متفاوتی نشان دادند.

اندکی پس از اعلام پیروزی بایدن از سوی رسانه های مهم آمریکایی ، حساب کاربری انگلیسی انگلیسی علی خامنه ای در توئیتر خود گزیده ای از سخنرانی هفته گذشته را منتشر کرد که در آن وی انتخابات ایالات متحده را “تماشایی” خواند.

وی در توئیتی نوشت: “این نمونه ای از چهره زشت لیبرال دموکراسی در ایالات متحده است.” “نتیجه هرچه باشد ، یک چیز کاملاً واضح است: سقوط بی چون و چرا سیاسی ، مدنی و اخلاقی رژیم ایالات متحده.”

روز یکشنبه توسط رسانه های دولتی به نقل از حسن روحانی رئیس جمهور اظهار داشت که بایدن باید اصلاحاتی را در سیاست دونالد ترامپ رئیس جمهور در قبال ایران ایجاد کند.

وی گفت که پیروزی بایدن “فرصتی برای دولت بعدی ایالات متحده است تا اشتباهات گذشته را جبران کند و به تعهدات بین المللی در مورد قوانین جهانی برگردد.”

وی گفت كه مردم ایران با مخالفت با “جنگ اقتصادی تحمیلی” بر آمریكا ثابت كردند كه مبارزات آمریكا با “حداكثر فشار” شکست خورده است.

محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه در توئیتر خود نوشت که دولت جدید “چند جانبه گرایی ، همکاری و احترام به قانون را می پذیرد” و در آخر گفت که سوابق ایران “عزت ، علاقه و دیپلماسی مسئولانه” است.

معاون اول رئیس جمهور اسحاق جهانگیری گفت که دوران ترامپ و “تیم ماجراجو و انگیزه دهنده” او به پایان رسیده است و ایران کارزار “حداکثر فشار” بر تحریم های اقتصادی و ترور ژنرال ارشد قاسم سلیمانی را فراموش نخواهد کرد.

جهانگیری در توییتی نوشت: “امیدوارم که شاهد تغییر در سیاست های مخرب ایالات متحده و بازگشت به قانون و تعهدات بین المللی و احترام به ملت ها باشیم.”

ترامپ از توافق برجسته هسته ای 2015 بین تهران و قدرت های جهانی که محدودیت هایی را برای برنامه هسته ای ایران در ازای کاهش تحریم ها ایجاد کرد و تحریم های شدید علیه ایران را یک جانبه برقرار کرد ، کنار رفت.

وی همچنین دستور کشتن سلیمانی را در عراق با حملات هواپیماهای بدون سرنشین صادر کرد که ایران قول “انتقام فاحش” را داد.

علی شهمانی ، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ، گفت پایان دادن به دوره ریاست جمهوری ترامپ “یک حکم از پیش تعیین شده در تاریخ” است.

[Translation: The end of #Trump is not a surprise, it is the predestined verdict of history. Most people of #America rejected the record of all the failure of thinking that bullying was the solution to problems. Does the elected government understand that under the white frame of his picture in the White House, instead of the words “the forty-fifth president”, he should write: “A lesson for the future”]

محمد باقر گالیباف ، رئیس پارلمان ، آیه ای از قرآن و فیلم كوتاهی از بخشی از سخنرانی حسن نصرالله ، دبیر كل حزب سیاسی لبنان و حزب مسلح حزب الله مورد حمایت ایران را منتشر كرد.

در این ویدئو ، نصرالله پیش بینی می کند که ترامپ در انتخابات شکست بخورد و منطقه خاورمیانه را از دست بدهد.

“وقتی ایالات متحده منطقه ما را ترک کند ، این صهیونیست ها وسایل خود را بسته و می روند. وی گفت: “حتی ممکن است مجبور به جنگ با اسرائیل نباشیم.”

“ترامپ رفته است” در برابر “امپریالیسم آمریکا باقی مانده است”

حمید بایدی نژاد ، سفیر ایران در انگلستان ، گفت که زندگی سیاسی مردی “که فقط نفرت پراکنی می کند” “تمام شده” است.

“ترامپ نمی توانست ایران را وادار به تسلیم کند و اکنون او [political] زندگی در حالی پایان یافت که او خواستار تماس تلفنی از ایران بود. “

بعیدی نژاد همچنین میم را براساس یک عکس معروف از سال 1979 پیوست ، چند روز قبل از انقلاب که جمهوری اسلامی را به وجود آورد. عکس اصلی دو مرد را نشان می دهد که سوار دوچرخه هستند ، یکی روزنامه ای را در دست دارد با عنوان: “شطرنج از بین رفته است”. عنوان الگوی رفتاری به “ترامپ از بین رفته است” تغییر یافت.

عباس صالحی وزیر فرهنگ گفت تا زمانی که ایران سر جای خود باقی بماند ترامپ از بین رفته است.

“فردا و روزهای دیگر همین خواهد بود!” او توییت کرد.

حسام الدین آشنا ، مشاور رئیس جمهور حسن روحانی ، در توییتر خود نوشت كه ایران از تسلیم فشارهای آمریكا امتناع می ورزد و بایدن از این امر بیاموزد.

وی نوشت: “ایرانیان قد کشیدند تا آن حرامزاده ناپدید شد.”

اما برخی از اعضای پارلمان که پس از انتخابات با مشارکت کم در فوریه با اکثریت محافظه کار تشکیل شدند ، ابراز تردید می کنند که ریاست جمهوری بایدن برای ایران بسیار بهتر پیش بینی می کند.

نظام الدین موسوی سخنگوی تهران در توئیتر خود نوشت: “بدیهی است که جهان از شر ترامپ خلاص شده است ، اما شر امپریالیسم آمریکا همچنان پابرجاست.”

وی گفت ترامپ ، که وی وی را “زامبی سمی” توصیف کرد ، محصول سیستم آمریکایی است و “زامبی ها هنوز زنده هستند”.

علی اکبر علیزاده ، نماینده مجلس در توئیتر گفت که تمایز بین ترامپ و بایدن در بهترین حالت از “ساده لوحی و عدم درک صحیح اصول سیاست خارجی ایالات متحده در مورد ایران” ناشی می شود.



[ad_2]