“من خیلی از آن خسته شده ام”: جوانان از پرو سوگند یاد می کنند که در خیابان بمانند پرو

[ad_1]

این هفته پس از برکناری رئیس جمهور مارتین ویسکارا توسط کنگره این کشور ، اعتراضات گسترده ای در پرو آغاز شد.

در حالی که هزاران نفر در اعتراض به برکناری رئیس جمهور مارتین ویسکارا ، رئیس جمهور ، در خیابانها به خیابانها آمده اند ، بیش از دوازده نفر در اعتراضات گسترده در پرو زخمی شده اند.

رویترز با استناد به پلیس و گروه های حقوق بشر گزارش داد که در درگیری بین پلیس و معترضین که در لیما ، پایتخت و در سراسر کشور تجمع گسترده ای انجام داده اند دست کم 27 نفر از جمله 11 افسر پلیس زخمی شده اند.

ویسکارا روز دوشنبه در دادگاه استیضاح به اتهام دریافت رشوه – توسط کنگره پرو از سمت خود برکنار شد – اتهاماتی که وی رد می کند.

این اعتراضات از بزرگترین اعتراضات پرو طی چند دهه اخیر است و دولت جدید رئیس جمهور مانوئل مرینو را که روز پنجشنبه در کابینه جدید سوگند یاد کرد و خواستار آرامش در خیابان ها بود ، تحت فشار قرار داده است.

مردم این هفته شعار دادند: “مرینو ، گوش کن ، مردم تو را رد می کنند”.

پلیس در اعتراضات این هفته در لیما ، پایتخت ، گاز اشک آور و گلوله های لاستیکی شلیک کرد [Sebastian Castaneda/Reuters]

یکی از معترضان ، لیسبت اوبرگون 22 ساله ، گفت که وی هنگام تماشای برداشته شدن ویسکارا با خانواده اش گریه کرده است. وی گفت: “پدر من گفت که همیشه همیشه همینطور است.” “این که ملت تحت کنترل موش ها قرار می گیرند.”

دادستان ها در حال بررسی این مسئله هستند که آیا ویسکارا بیش از 630 هزار دلار هنگام مدیریت یک استان کوچک در جنوب کشور در ازای دو پروژه ساختمانی دریافت کرده است یا خیر. وی این ادعاها را رد کرد.

روز جمعه ، یک قاضی با ادامه تحقیقات ، رهبر محبوب را از ترک پرو به مدت 18 ماه منع کرد.

گروه های مدافع حقوق بشر مشروعیت برکناری ویسکارا را زیر س withال برده اند ، این هفته سازمان دیده بان حقوق بشر (HRW) گفت که کنگره از “اختیارات قانونی مشکوک” برای حذف آن استفاده کرده است.

خوزه میگوئل ویوانکو ، مدیر آمریکا در HRW ، روز پنجشنبه گفت: “اتهامات علیه ویسکارا باید بررسی شود ، اما قانونی بودن برکناری وی بسیار سوال برانگیز است و به نظر می رسد ناشی از منافع شخصی نمایندگان مجلس برای جلوگیری از پاسخگویی باشد.”

مارتین ویسکارا اتهامات دریافت رشوه را انکار کرد [File: Peruvian Presidency/Handout via Reuters]

“رهبران آمریكا باید از نزدیک تصمیمات مرینو و كنگره را كنترل كنند. هر دلیلی وجود دارد که گمان کنیم آنها از سرنگونی ویسکارا برای تضعیف بیشتر قانون قانون استفاده خواهند کرد. “

هماهنگ کننده ملی حقوق بشر پرو ، ائتلافی از گروه های جامعه مدنی ، روز پنجشنبه از اجرای قانون خواست که به حق مردم برای اعتراض احترام بگذارند.

در آن شب ، پلیس با استفاده از گاز اشک آور و گلوله های لاستیکی علیه معترضان ، برخی به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند و ویترین مغازه ها و دستگاه های خودپرداز را از بین بردند.

وزیر کشور گاستون رودریگز گفت پلیس هنگامی که اعتراض از کنترل خارج شد ، با گاز اشک آور و گلوله های لاستیکی شلیک کرد.

با این حال ، عمدتا معترضان جوان قول دادند که علی رغم واکنش پلیس در خیابان ها بمانند. در یکی از راهپیمایی های این هفته چندین نشانه خوانده شده است: “مرینو ، شما با یک نسل اشتباه اشتباه گرفته اید”.

ابیگل کالوک ، 20 ساله ، روز پنجشنبه با “کودتا” اعتراض کرد.

وی گفت: “من از این وضعیت خیلی خسته شده ام.” “آنها آنچه می خواهند انجام می دهند و ما همیشه سکوت کرده ایم. بیشتر نه.”



[ad_2]