“مهم نیست”: وزیر سعودی ممنوعیت تسلیحات آلمان را نقض می کند آلمان

[ad_1]

پس از چندین بار تمدید ، ممنوعیت صادرات اسلحه به عربستان توسط آلمان مجدداً مورد بحث قرار خواهد گرفت.

عربستان سعودی ممنوعیت صادرات تسلیحات آلمان در پادشاهی خلیج فارس را “اشتباه” و “غیرمنطقی” مورد انتقاد قرار داده و گفته است که به تجهیزات نظامی آلمان نیازی ندارد.

برخی از کشورهای اروپایی پس از آغاز یک کارزار نظامی در یمن همسایه در سال 2015 ، که اکنون سازمان ملل متحد آن را بدترین بحران انسانی جهان می نامد ، فروش سلاح به ریاض را متوقف کرده اند.

آدل الجبیر وزیر امور خارجه گفت: “این ایده که فروش اسلحه در عربستان به دلیل جنگ در یمن متوقف شده است غیر منطقی است.”

“ما فکر می کنیم که این اشتباه است زیرا فکر می کنیم جنگ در یمن یک جنگ قانونی است. این جنگی است که در آن ما مجبور به انجام آن شدیم. “او به خبرگزاری آلمان dpa گفت.

پس از چندین بار تمدید ، با نزدیک شدن به آخرین مهلت 31 دسامبر ، ممنوعیت صادرات اسلحه توسط آلمان در هفته های آینده دوباره مورد بحث قرار خواهد گرفت.

ائتلاف نخست وزیر آلمان آنگلا مرکل در مارس 2018 توافق کرد که از عرضه سلاح به هر کشوری که مستقیماً در جنگ یمن درگیر است جلوگیری کند.

به گزارش تلویزیون آلمان ، آلمان قبل از این ممنوعیت ، با حجم صادرات 450 میلیون یورو (550 میلیون دلار) در سه ماهه مالی 2017 ، تجارت سریع با پادشاهی داشت.

“تفاوتی ایجاد نمی کند”

عربستان سعودی از مارس 2015 در یمن درگیر جنگ است ، زمانی که ائتلافی به رهبری پادشاهی نفت خیز یک بمباران هوایی را با هدف مقابله با شورشیان حسین ایرانی و بازسازی دولت به رسمیت شناخته شده بین المللی عبدالربو منصور هادی رئیس جمهور بین المللی آغاز کرد.

“ما می توانیم از تعدادی از کشورها سلاح خریداری کنیم و این کار را می کنیم. الجبیر گفت: “گفتن اینکه ما به عربستان سعودی اسلحه نمی فروشیم برای ما اهمیتی ندارد.”

وی همچنین تأکید کرد که عربستان سعودی نمی خواهد آلمان را در این زمینه تحت فشار قرار دهد. “من فقط می گویم که مردم باید از منظر متعادل به آن نگاه کنند.”

عربستان سعودی بزرگترین واردکننده اسلحه در جهان بود ، طبق گزارش موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم (SIPRI) ، 16.9 میلیارد دلار برای سلاح بین 2014 و 2018 هزینه کرد.

حداقل 4.9 میلیارد دلار از آن صرف سلاح های اروپایی شده است.

گروه های مدافع حقوق بشر از حملات هوایی عربستان سعودی به غیرنظامیان در بیمارستان ها ، مدارس و بازارها انتقاد کرده و از دولت های غربی خواسته اند در یک بن بست ، صادرات سلاح به عربستان و متحدانش را متوقف کنند.

با توجه به محل درگیری ها و حوادث مسلحانه – از جمله 12000 غیرنظامی – بیش از 100000 نفر در طول جنگ کشته شدند.

طبق برنامه جهانی غذا در سازمان ملل ، 24 میلیون یمنی به کمک بشردوستانه نیاز دارند ، در حالی که 20 میلیون نفر در مورد غذا ناامن هستند.



[ad_2]