نبرد برای كنترل سنای آمریكا پس از پیروزی بایدن در جورجیا در انتظار است آمریکا و کانادا

[ad_1]

به نظر می رسد کنترل سنای ایالات متحده به دو مسابقه گرم در جورجیا بستگی دارد ، جایی که برنامه دور دوم برای اوایل ژانویه برنامه ریزی شده است.

نتیجه در جنوب ایالات متحده همچنین تعیین می کند که تا چه حد ریاست جمهوری جو بایدن پس از پیروزی دموکرات در رقابت برای کاخ سفید در روز شنبه می تواند به دست آورد.

خطر برای مقیاس پس از انتخابات بسیار زیاد است ، که می تواند توازن قدرت بین دموکرات ها و جمهوری خواهان در واشنگتن را تعیین کند ، زیرا هیچ یک از طرفین اکثریت سنا را تأمین نکرده اند.

تاکنون مجموع سنا بعدی 48 جمهوریخواه و 46 دموکرات – به علاوه دو دموکرات مستقل – پس از انتخابات روز سه شنبه است. صندلی های کارولینای شمالی و آلاسکا هنوز برای فراخوانی خیلی زود است و هر دو صندلی در جورجیا به دور دوم دور ژانویه می روند.

این کشور کاملاً تقسیم شده است ، و دموکرات ها در انتخابات سال 2020 پیروز جمهوری خواهان هستند که با هجوم رای دهندگان جدید تقویت می شود. اما در حدود 20 سال هیچ یک از دموکرات های گرجستان سناتور انتخاب نشده است. یک استراتژیست گفت: 500 میلیون دلار می تواند برای هر دو مسابقه هزینه شود.

چاک شومر ، رهبر حزب دموکرات سنا ، روز شنبه به جمعیتی که پیروزی بایدن را در خیابان های بروکلین جشن می گرفتند ، گفت: “اکنون جورجیا را می گیریم و سپس آمریکا را تغییر می دهیم.”

برای حفظ اکثریت مبارزه کنید

جمهوری خواهان برای حفظ اکثریت خود تلاش می کنند ، اما حتی در صورت اطمینان از دو مسابقه گذشته ، جایی که آراots همچنان در کارولینای شمالی و آلاسکا شمارش می شوند ، آنها هنوز 51 کرسی مورد نیاز خود را ندارند.

در کارولینای شمالی ، سناتور تام تیلیس در تلاش است نامزد دموکرات ، کال کانینگام را به یک رقابت باریک سوق دهد که برگزاری آن خیلی زود است. دان سالیوان ، سناتور حزب جمهوری خواه آلاسکا ، از یک دوره جدید علیه ال گروس ، یک نامزد مستقل دموکرات ، بهره مند شد.

مشکل حساب سیاسی جمهوری خواهان این است که نایب رئیس حزبی که کاخ سفید را در اختیار دارد در سنا رای می آورد. سال آینده ، این معاون تازه انتخاب شده كاملا هریس خواهد بود. این بدان معنی است که 50 کرسی برای دموکرات ها منجر به کنترل سالن می شود. اما جمهوری خواهان برای تحکیم قدرت خود به 51 کرسی نیاز دارند.

کلی لوفلر ، نامزد جمهوریخواه سنا ، طرفداران خود را از یک مهمانی شب انتخابات حذف می کند [Tami Chappell/AP Photo]

همانطور که بسیاری انتظار دارند این امر گرجستان را در مرکز قرار دهد.

دیوید پوردو ، سناتور جمهوری خواه ، مجدداً انتخاب شده و اکنون با جان اوسوف ، روزنامه نگار تحقیقی و مجری رسانه ، رقابت تنگاتنگی دارد.

هر یک از آنها به آستانه 50٪ بعلاوه یک رأی نرسیدند ، با Perdue 49.8٪ آرا و Osoff 47.9٪ آرا را بدست آوردند و آنها در مرحله دوم با یکدیگر روبرو می شوند.

کلی لوفلر جمهوریخواه سناتور دیگر جورجیا در سال 2019 به جانشینی جانی آیزاکسون منصوب شد که در حال بازنشستگی است. جای او برای پیروزی در انتخابات ویژه ای انتخاب شد که 21 نامزد از جمله داگ کالینز جمهوریخواه پیروز شد.

رافائل وارنوک از حزب دموکرات با بیشترین سهم آرا – 32.7 درصد آرا شرکت کرد و لوفلر 26 درصد و کالینز 20.1 درصد آرا را به خود اختصاص داد. برنده انتخابات دور دوم در این رقابت تنها دو سال خدمت می کند و بقیه دوره شش ساله ای را که ایزاکسون در سال 2016 انتخاب شد ، پر می کند.

لوفلر در توئیتی نوشت: “ما باید سنا را بیش از هر زمان دیگر در دست جمهوریخواهان داشته باشیم.” وی روز شنبه گفت که او و پردو “آخرین خط دفاعی در برابر چپ رادیکال بودند.”

استیسی آبرامز ، یک دموکرات که تقریباً یک مسابقه فرمانداری در گرجستان را در سال 2018 از دست داد و اعتبار زیادی را برای بسیج رای دهندگان آفریقایی-آمریکایی در این ایالت دریافت کرد ، از رای دهندگان خواست تا از دو نامزد دموکرات در مرحله دوم حمایت کنند.

اوسوف صبح روز شنبه گفت که پیروزی جو بایدن در رقابت های ریاست جمهوری در جورجیا تأثیر قابل توجهی “در حرکت و انرژی” برای دموکرات ها خواهد داشت.

آسوشیتدپرس هنوز جورجیا را به خاطر بایدن یا رئیس جمهور دونالد ترامپ فراخوانده و گفته است که رقابت برای تجدید گروه بسیار نزدیک است. مقامات انتخابات ایالتی به احتمال زیاد شمارش آرا اشاره کردند.

“بیش از همه ، به نظر می رسد جو بایدن در گرجستان پیروز خواهد شد. بیش از حد اهمیت این مسئله ، تأثیر بر اینرسی و انرژی غیرممکن است. اوسوف به MSNBC گفت: “دموکراتهای جورجیا به مدت یک دهه در حال جنگ و سازماندهی ، کار و کار در نبردهای سخت بودند – برخی پیروز شدند ، برخی دیگر شکست خوردند.”

وی گفت: “و حالا ، برای دیدن JB آماده برای پیروزی در این كشور ، این بخار عظیمی از بخار را به ما می دهد كه به سمت این مرحله های دور دوم پیش می رود.”

کمپین Osof تبلیغ جدیدی را با جزئیات “راه بهبودی” از بیماری همه گیر ویروس کرونا و پیامدهای اقتصادی آن پخش کرد. وی خواستار مشاوره متخصصان پزشکی برای مقابله با ویروس و پیگیری یک برنامه زیرساختی اساسی برای ایجاد شغل شد.

اسوف در آگهی گفت: “ما به رهبران نیاز داریم تا ما را برای انجام این كار دور هم جمع كنند.”

بایدن مادری در ترازنامه سنا بود که منتظر نتایج انتخابات خود بود ، اما ماه گذشته پیش نمایش را ارائه داد.

“من نمی توانم به شما بگویم که چرخاندن سنای آمریکا چقدر مهم است. هیچ کشوری وجود ندارد که نتیجه بیشتری از جورجیا در این نبرد داشته باشد. “بایدن در راهپیمایی در آتلانتا در 27 اکتبر ، هنگامی که با اسف و وارنوک مبارزه می کرد گفت.

جمهوری خواهان موافق هستند. استیفن لو ، رئیس صندوق رهبری سنا ، یک گروه خارج از همسو با رهبر اکثریت مجلس سنا ، میچ مک کانل ، که تلاش زیادی برای حفظ کنترل سنا کرده است ، گفت: “همه چیز در مورد جورجیا است.”



[ad_2]