نتانیاهو با MBS ، Pompeo در عربستان سعودی دیدار کرد: رسانه های اسرائیلی | خاورمیانه

[ad_1]

گفته می شود نتانیاهو برای ملاقات غیرقانونی با وارث تاج و تخت عربستان و وزیر خارجه آمریکا به عربستان سعودی پرواز کرده است.

چندین منبع اسرائیلی گفتند ، بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه مخفیانه به عربستان سعودی پرواز کرد تا با محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی (MBS) و مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کند.

روز دوشنبه ، رادیوی عمومی اسرائیل کان و رادیو ارتش گفتند که رئیس موساد ، یوسی کوهن نیز در این نشست شرکت کرده است.

دفتر نتانیاهو و سفارت ایالات متحده در اورشلیم بلافاصله در این باره توضیحی ندادند. همچنین هیچ توضیحی از طرف دولت سعودی در این باره ارائه نشده است.

به گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص ، داده های ردیابی هواپیمایی نشان می دهد که یک هواپیمای شخصی سفری کوتاه از تل آویو به نئوم در ساحل عربستان در دریای سرخ انجام داده است ، جایی که MBS و پمپئو جلسه برنامه ریزی شده روز یکشنبه را برگزار کردند.

وب سایت های ردیابی پرواز نشان دادند که هواپیما حدود دو ساعت زمین خورده بود تا اینکه حدود ساعت 24 به اسرائیل بازگشت.

به گفته هاآرتص ، این هواپیما همان هواپیمای خصوصی است که نتانیاهو در سفرهای خود به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه چندین بار از آن استفاده کرد.

فعالان در بغداد در حال آماده سازی بریده های مقوایی ، در سمت راست ، محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان سعودی ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هستند که به دار آویخته شده اند [File: Nasser Nasser/AP Photo]

پمپئو سعی کرد ستاد مرکزی خلیج فارس را متقاعد کند که در ایجاد روابط رسمی با اسرائیل ، راه همسایگان خود ، امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) و بحرین را دنبال کند ، رویکردی که عمدتا بر اساس نگرانی های مشترک در مورد ایران ایجاد شده است.

تاکنون ریاض از عادی سازی روابط با اسرائیل خودداری کرده و گفته است که ابتدا باید اهداف دولت فلسطین در نظر گرفته شود. اما سعودی ها به هواپیماهای اسرائیلی اجازه دادند تا بر فراز سرزمین خود به مقصد تازه در خلیج فارس و آسیا پرواز کنند.

در آخر هفته ، شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود ، وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت که کشورش “برای مدت طولانی از عادی سازی با اسرائیل پشتیبانی می کند ، اما ابتدا باید یک اتفاق بسیار مهم رخ دهد: توافق صلح دائمی و کامل بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها”.

پمپئو ماه گذشته در دیدار با وزیر امور خارجه عربستان سعودی از سعودی ها خواست که عادی سازی روابط با اسرائیل را بررسی کنند.

پمپئو گفت: “ما امیدواریم كه عربستان سعودی روابط خود را عادی كند و ما می خواهیم از آنها برای كمكهایی كه تا كنون برای موفقیت توافق نامه های ابراهیمی ارائه كرده اند تشكر كنیم.”



[ad_2]