نخست وزیر خان پاکستان برای اولین بار به افغانستان سفر می کند آسیا

[ad_1]

سفر عمران خان به همسایه غربی وقتی متوقف می شود که گفتگوهای صلح بین کابل و طالبان متوقف شود.

اسلام آباد ، پاکستان – در بیانیه پاکستان آمده است که عمران خان نخست وزیر پاکستان برای گفتگو در سطح هیئت با رئیس جمهور اشرف غنی در مورد روابط دو جانبه ، روند لکنت زبان صلح افغانستان و سایر موضوعات ، از کابل ، پایتخت افغانستان دیدار خواهد کرد.

خان روز پنجشنبه برای اولین دیدار خود از همسایه شمال غربی پاکستان ، جایی که در حال تسهیل گفتگوهای صلح بین دولت و طالبان افغانستان است ، وارد کابل می شود.

در بیانیه پاکستان آمده است: “تمرکز بیشتر بر تعمیق روابط دو جانبه برادرانه بین پاکستان و افغانستان ، روند صلح افغانستان و توسعه اقتصادی و اتصال منطقه ای خواهد بود.”

خان را شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه و رزاق داود مشاور بازرگانی و سرمایه گذاری وی همراهی می کنند.

سفر نخست وزیر پاکستان در حالی صورت می گیرد که تعامل میان دو همسایه افزایش یافته است ، در ماه های گذشته تعدادی از مقامات دولت افغانستان از پاکستان دیدار کرده اند ، از جمله عبدالله عبدالله رئیس صلح افغانستان ، طارگامانیمه رحمان رحمان سخنگوی مجلس عوام افغانستان. گورائینی

در ماه اکتبر ، پاکستان همچنین میزبان گلبدین حکمتیار ، رهبر گروه مبارز حزب اسلامی بود که در سال 2016 تسلیم شد.

برنامه مکالمات

گفتگوهای صلح بین مذاکره کنندگان دولت افغانستان و طالبان افغانستان در دوحه ، پایتخت قطر ، در جریان سفر خان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

گفتگوهای تاریخی بین دو کشور برای پایان دادن به جنگ 19 ساله در افغانستان در ماه سپتامبر آغاز شد ، پس از آنکه ایالات متحده قبلا توافق نامه ای را با طالبان افغانستان در ماه فوریه امضا کرد.

با ادامه مذاکرات ، روند پیشرفت کند است و دو طرف هنوز در مورد چارچوبی درباره چگونگی پیشبرد توافق نکرده اند.

روز سه شنبه ، ایالات متحده اعلام کرد که قبل از ترک دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی ، رئیس جمهور فعلی در اواسط ژانویه ، به شدت سرعت نیروهای آمریکایی خود را از 4500 به 2500 نفر را کاهش می دهد و جدایی نظامی این کشور را تسریع می کند.

این اعلامیه همزمان با افزایش خشونت ها ، با ادامه حملات طالبان به رهبران دولت ، نیروهای امنیتی و غیرنظامیان صورت گرفت.

پس از اعلام آمریكا ، جنس استولتنبرگ ، رئیس ناتو هشدار داد كه عقب نشینی “شتاب زده” توسط آمریكا ، كه ائتلاف ناتو در افغانستان را رهبری می كند ، می تواند منجر به خشونت بیشتر شود.

“اکنون با تصمیمی دشوار روبرو هستیم. ما تقریباً 20 سال در افغانستان بوده ایم و هیچ متحد ناتو نمی خواهد بیش از زمان لازم بماند. استولتنبرگ روز دوشنبه در بیانیه ای گفت: “اما در عین حال ، هزینه ترک خیلی زود یا به صورت ناهماهنگ می تواند بسیار زیاد باشد.”

آخرین ادعاهای پاکستان مبنی بر اینکه هند ، که از زمان استقلال سه جنگ بزرگ را در این کشور به راه انداخته است ، از سرزمین افغانستان برای “حمایت از تروریسم” در پاکستان استفاده کرده است ، به احتمال زیاد در دستور کار گفتگوهای روز پنجشنبه قرار خواهد گرفت.

روز یکشنبه ، یک روز پس از طرح این ادعاها ، وزارت امور خارجه افغانستان این ادعاها را “قاطعانه” رد کرد.

“وزارت امور خارجه ، پس از بررسی دقیق فیلم کنفرانس مطبوعاتی ، این ادعا را رد می کند و تکرار می کند که مطلقا هیچ مدرکی مبنی بر دست داشتن مالک (فریدون خان) مهمند ، یکی از رهبران قبایل استان ننگرهار در حملات تروریستی علیه پیشاور وجود ندارد. دانشگاه کشاورزی “، در بیانیه افغانستان آمده است.



[ad_2]