نخست وزیر مستعفی لبنان پس از یک مبارزه سیاسی از زندگی خود می ترسد خاورمیانه

[ad_1]

حسن دیاب می گوید که منافع نهفته در تلاش برای اصلاحات مانع ایجاد شده است و افزود که او نمی خواهد به عنوان رهبر رسمی باقی بماند.

بیروت، لبنان – حسن دیاب ، نخست وزیر مستعفی لبنان می گوید که پس از تلاش – و عمدتا ناکامی – در اجرای تعدادی از اقدامات ضد فساد در کوتاه مدت خود ، برای زندگی خود ترس دارد.

دیاب پس از مکث طولانی با خبرنگاران در روز سه شنبه درمورد اینکه آیا از زندگی خود ترسیده است ، پس از مکث طولانی گفت: “حدس می زنم که می ترسم.”

وی هیچ مدرکی در مورد تهدید به زندگی خود ارائه نکرد.

این س afterال پس از آن مطرح شد كه دیاب در مورد تلاشهای مكرر گروههای ذینفع مختلف برای خنثی كردن آنچه وی تلاش اصلاحات توسط دولت خود توصیف كرد صحبت كرد ، كه اعتماد پارلمان را در فوریه تأمین كرد اما كمتر از شش ماه استعفا داد اواخر پس از انفجار مرگبار در بندر بیروت.

لبنان دارای سابقه قتل با انگیزه های سیاسی است ، از اوایل سال 2000 ده ها مقام و روزنامه نگار مورد حمله قرار گرفتند ، که عمدتا برای مخالفت با رژیم سوریه ، واسطه ای بودند که تا سال 2005 ارتش خود را به مدت 30 سال در لبنان مستقر کرده است. و حزب الله ، قوی ترین متحد رژیم در لبنان.

نکته قابل توجه ترور نخست وزیر سابق رافیک حریری در سال 2005 بود که وی تلاش کرد تا نفوذ سوریه را محدود کند.

“خارجی داخلی”

دیاب – آکادمیک کمی شناخته شده تا زمانی که توسط حزب الله و متحدانش برای ریاست دولت در فوریه انتخاب شد – حریری نیست. اما وی خود را در مواجهه با “رژیم فساد” ریشه دار در لبنان به تصویر کشید.

او – با هزینه خود – نخست وزیر خارجی است که آماده مبارزه با فساد طبقه حاکم نیست ، اگرچه همان طبقه حاکم او را برای این کار انتخاب کرد.

دیاب برای به سرقت بردن خزانه دولت و در نهایت ایجاد شرایط منتهی به انفجار ماه اوت ، که منجر به کشته شدن حدود 200 نفر و زخمی شدن بیش از 6500 نفر شد ، اغلب به اصطلاح “رژیم فساد” را به عهده گرفت. اما او هرگز به طور علنی از کسانی که رژیم را تشکیل می دهند نام نبرد و هنوز هم از این کار امتناع می ورزد.

حسن دیاب ، نخست وزیر لبنان هنگام روی کار آمدن خود را در مبارزه با فساد طبقه حاکم مرده معرفی کرد ، اگرچه همان طبقه حاکم او را برای این کار انتخاب کرد. [File: Dalati Nohra/Handout via Reuters]

وی روز سه شنبه با ابراز شکایت از اینکه وزیران با مقاومت روبرو شده اند ، حتی هنگام تلاش برای جمع آوری اطلاعات در دفاتر ثبت اسناد عمومی ، اظهار شکایت کرد: “هر زمان که ما برای مبارزه با فساد تلاش کردیم ، دافعه زیادی به ما وارد شد.”

وی گفت: “كابینه ما تصمیمی را با هفت اقدام ضد فساد تصویب كرد ، اما ما برای آن مبارزه كردیم … این اقدامات شامل جمع آوری اطلاعات عمومی مربوط به كارمندان دولت مانند مدیران عامل ، وزرا و غیره است.” وی افزود که این روند با “نقص” ادامه دارد.

اداره دولتی لبنان به شدت شیفته نخبگانی است که از جنگ داخلی 1990 به بعد از نفوذ عظیمی بر این کشور برخوردار بوده است.

فساد و سو mis مدیریت آنها بحران مالی شدیدی را ایجاد کرده است که اکنون نیاز به تزریق میلیاردها دلار کمک دارد. اما كشورها و سازمانهای اهداكننده بین المللی مانند صندوق بین المللی پول گفته اند كه كمكی بدون اصلاحاتی كه موجب افزایش شفافیت و پاسخگویی شود كمك خواهد شد.

حسابرسی بانک مرکزی

یکی از این اقدامات حسابرسی قضایی بانک مرکزی است. این نسخه که در اصل در آوریل تصویب شد ، سرانجام در ماه سپتامبر با شرکت Alvarez & Marsal (A&M) مستقر در نیویورک امضا شد. اما هفته گذشته ، با عقب نشینی A&M ، حسابرسی با استناد به عدم توانایی بانک مرکزی در ارائه اطلاعات مورد نیاز برای حسابرسی ، حسابرسی سقوط کرد.

قبل از از سرگیری حسابرسی ، احتمالاً اکنون باید دولت جدیدی تشکیل شود. اما سعد حریری ، نخست وزیر تعیین شده ، خود در ماه منتهی به انتصاب خود برای تشکیل دولت تلاش کرده است تا پیشرفت کند.

و امیدها برای یک حسابرسی گسترده در حریری بسیار ناچیز است: نخست وزیر سه بار چهره اصلی در طبقه حاکم لبنان و یکی از حامیان اصلی ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی 27 ساله است. سال گذشته ، حریری در برابر اعتراضات بی سابقه ای که خواستار برکناری طبقه حاکم برای بازگشت امسال استعفا داد.

دیاب در پاسخ به این س howال که چه احساسی در مورد احتمال باقی ماندن در سمت نخست وزیری برای مدت طولانی تری دارید ، پاسخ داد: “امیدوارم که چنین نباشد. زیرا لبنانی ها نمی توانند اینگونه بمانند … تصمیم گیری باید انجام شود و ما به عنوان یک دولت موقت نمی توانیم قانون را برای گرفتن چنین تصمیمات کابینه عادت دهیم. “



[ad_2]