نیروهای اسرائیلی 2 فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی کشتند | اخبار مربوط به درگیری اسرائیل و فلسطین

[ad_1]

ارتش اسرائیل گفت که این افراد در تیراندازی در اوایل این هفته یک غیرنظامی اسرائیلی را زخمی کردند.

سربازان اسرائیلی در آخرین خشونت‌ها که تنش‌ها در منطقه را تشدید کرده است، دو فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله کشتند.

ارتش اعلام کرد روز شنبه برای دستگیری افرادی که مظنون به تیراندازی به اسرائیلی‌ها بودند، حمله کرد.

«دو شهید تیراندازی شده توسط اشغالگر [Israeli forces]وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از حمله به اردوگاه آوارگان نور شمس در نزدیکی شهر طولکرم، به بیمارستان دولتی ثابت ثابت رسید.

هر دو مرد 22 ساله بودند و بر اثر اصابت گلوله به قفسه سینه، گردن و شکم جان باختند.

ارتش اسرائیل گفت که این افراد در یک “حمله تیراندازی” در روز سه شنبه در آونی هفتز شرکت داشتند که در آن یک غیرنظامی اسرائیلی زخمی شد. Avnei Heftz یک شهرک در کرانه باختری اشغالی است که طبق قوانین بین المللی غیرقانونی تلقی می شود.

ارتش در بیانیه ای اعلام کرد: «دو مرد مسلح پس از تلاش برای فرار از صحنه هدف گلوله قرار گرفتند و کشته شدند.» دو قبضه تفنگ ام-16، جلیقه نظامی و [ammunition] در این اطلاعیه آمده است که مجلات” در این اقدام توقیف شدند.

حماس که بر نوار غزه حکومت می کند و در کرانه باختری اشغالی حضور پررنگی دارد، گفت که این افراد اعضای یکی از شاخه های این گروه بودند. در این بیانیه آمده است که این افراد درگیر نبرد مسلحانه علیه ارتش اسرائیل بودند.

پس از یک حمله نظامی در اردوگاه پناهندگان نور شمس در نزدیکی شهر تولکرم، در کرانه باختری اشغالی، شنبه، 6 مه 2023، پسری به لکه های خون نگاه می کند.
پس از حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان نورشمس در نزدیکی شهر طولکرم در کرانه باختری اشغالی، پسری به لکه های خون نگاه می کند. [Majdi Mohammed/AP]

ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود ظاهراً اجساد بی‌جان دو فلسطینی را نشان می‌دهد که روی سقف حلبی دراز کشیده‌اند و به نظر می‌رسد نیروهای اسرائیلی آنها را جستجو می‌کنند. در یک نقطه، یکی از سربازان در حالی که بخشی از شلوار جین مرد مرده را درآورده بود، سعی کرد یک جسد را برگرداند.

رسانه های فلسطینی به نقل از شاهدان می گویند که سربازان پس از اطمینان از کشته شدن آن دو، آنجا را ترک کردند.

اسرائیل بیش از یک سال است که حملات شبانه ای را در روستاها، شهرک ها و شهرهای کرانه باختری اشغالی انجام داده است.

کشته های روز شنبه تعداد فلسطینی های کشته شده توسط نیروهای اسرائیلی را از آغاز سال 2023 به 111 نفر رساند. حدود 50 نفر در حملات به اسرائیلی ها کشته شده اند.

این حمله به دنبال تبادل حملات فرامرزی بین اسرائیل و غزه در اوایل هفته پس از تشدید خشونت‌ها، منجر به تهاجمات مکرر اسرائیل به کرانه باختری اشغالی و همچنین حملات فلسطینی‌ها علیه اسرائیلی‌ها شد.

فلسطینی‌ها تهاجمات خشونت‌آمیز را به‌عنوان تثبیت بیشتر اشغال 56 ساله اسرائیل در سرزمین‌هایی که به دنبال ایجاد یک کشور مستقل در آینده هستند، می‌دانند.

هادر عدنان اسیر فلسطینی روز سه شنبه در هشتاد و هفتمین روز اعتصاب غذای خود علیه بازداشت مکرر خودسرانه توسط اسرائیل درگذشت.

مرگ عدنان که در 5 مارس دستگیر شد و در انتظار محاکمه نظامی بود، خشم و اعتراضات گسترده ای را در کرانه باختری اشغالی برانگیخت و منجر به حملات موشکی گروه های مسلح به اسرائیل در نوار محاصره شده غزه شد.

فلسطینی ها جسد حمزه هاریوش را به اردوگاه آوارگان نور شمس در نزدیکی شهر طولکرم در کرانه باختری اشغالی حمل می کنند.
فلسطینی ها جسد حمزه هاریوش را در اردوگاه آوارگان نور شمس در نزدیکی شهر تولکرم در کرانه باختری اشغالی حمل می کنند. [Majdi Mohammed/AP]

[ad_2]