نیروهای افغان “رهبر” حمله دانشگاه کابل را دستگیر کردند آسیا

[ad_1]

دست کم 22 نفر کشته شدند که سه فرد مسلح در تاریخ 2 نوامبر به دانشگاه هجوم بردند.

هنگامی که ستیزه جویان به کلاسها حمله کردند و دهها دانشجو را در این ماه کشتند ، نیروهای افغان “مغز” حمله وحشیانه یک دانشگاه در کابل را گرفتند.

دست کم 22 نفر کشته و 27 نفر دیگر زخمی شدند که سه فرد مسلح در تاریخ 2 نوامبر به دانشگاه هجوم بردند و برای چندین ساعت کلاسها را با گلوله پاشیدند.

این حمله بی شرمانه در روز در حالی اتفاق می افتد که خشونت در این کشور رو به افزایش است ، که علی رغم مذاکرات صلح دولت با طالبان در قطر ، در ماه های اخیر فقط بدتر شده است.

امرولا صالح معاون رئیس جمهور روز شنبه در صفحه فیس بوک خود گفت: “رهبر حمله به دانشگاه کابل دستگیر شده است.”

صالح گفت که این حمله ، که پس از کشته شدن سه مهاجم پایان یافت ، توسط شخصی به نام عادل برنامه ریزی شده بود.

صالح گفت که عادل توسط شبکه حقانی استخدام شد و فقط یک نام به دستگیرشدگان داد.

وی گفت: “این حمله تحت فشار ، تهمت انجام شد و باعث شد دولت در مقابل مردم ضعیف به نظر برسد.”

شبکه حقانی

عادل اهل ولایت پنجشیر است ، اما خانواده وی در حومه کابل زندگی می کنند. صالح گفت: “عادل سه سال در میان شایعات مبنی بر رفتن به آموزش جنگ و جنگ مفقود شده بود.”

صالح افزود ، عادل هنگام بازجویی خود فاش کرد که از شبکه هاکانی برای انجام حمله سلاح دریافت کرده است.

شبکه تاریک حقانی ، شاخه ای از طالبان ، مدت هاست که به حمله به نیروهای نظامی و غیرنظامی غربی متهم شده و از طرف ایالات متحده به عنوان یک گروه “تروریستی” معرفی شده است.

صالح و سایر مقامات ارشد در ابتدا طالبان را مسئول حمله به این دانشگاه می دانند ، اما این گروه شبه نظامی دخالت را انکار می کند.

این حمله توسط گروه مسلح داعش (داعش) ادعا شد. چند روز قبل از حمله ، دانشگاه داعش مسئولیت بمبی انتحاری مرگبار را در نزدیکی یك مركز آموزش در ناحیه غربی كابل كه منجر به كشته شدن 24 نفر شد ، بر عهده گرفت.



[ad_2]