نیروهای ویژه استرالیا به دلیل قتل های غیرقانونی با اخراج روبرو می شوند آسیا

[ad_1]

یک تحقیق چهار ساله که هفته گذشته منتشر شد ، شواهدی را نشان داد که سربازان استرالیایی ممکن است در افغانستان مرتکب جنایات جنگی شده باشند.

رئیس ارتش این کشور روز جمعه اعلام کرد که استرالیا به 13 سرباز نیروهای ویژه گفته است که آنها در ارتباط با گزارش ادعای قتل غیرقانونی در افغانستان اخراج خواهند شد.

سرلشکر ریک بور ، رئیس ارتش استرالیا گفت که برای سربازان “اعلامیه های اداری” صادر شده است که طی دو هفته به خدمت آنها پایان می یابد ، مگر اینکه با موفقیت فرجام خواهی کنند.

تحقیقات طولانی مدت هفته گذشته گزارش داد که نیروهای ویژه نخبگان استرالیا “غیرقانونی” 39 غیرنظامی و زندانی را در افغانستان “از بین بردند” ، از جمله با کشتارهای جمعی به عنوان بخشی از تشریفات آغازین.

وی توصیه کرد 19 نفر به پلیس فدرال استرالیا ارجاع شوند ، به خانواده های قربانیان غرامت پرداخت شود و ارتش اصلاحات زیادی را انجام دهد.

بور هیچ یک از 13 سرباز را شناسایی نکرد ، اما گفت که آنها در میان 19 سرباز فعلی و سابق نیستند که ممکن است به اتهامات جنایی محکوم شوند. وی گفت: در حالی كه ارتش به دنبال محكوم كردن افراد مسئول این عمل ناشایست است ، باید روند صحیح را دنبال كرد.

وی گفت: “همه ما متعهد هستیم كه از تحقیقات درس بگیریم و از این ارتش قویتر ، تواناتر و م effectiveثر خارج شویم.”

“هر موضوع و شرایط فردی به تفکیک مورد بررسی قرار می گیرد.”

هفته گذشته پس از انتشار گزارش ، عالی ترین مقام نظامی استرالیا از افغانستان عذرخواهی کرد.

“بسیار مقابله ای”

گزارشی در مورد رفتار نیروهای نخبه استرالیا در افغانستان بین سال های 2005 و 2016 گفته است که کماندوهای ارشد ممکن است سربازان کوچک را مجبور به کشتن زندانیان بی دفاع کرده تا “نبرد” آنها را “خون” کند.

در نامه ای همراه با گزارش تحقیقات ، جیمز گینر ، بازرس کل نیروهای دفاعی استرالیا ، ماهیت و میزان سو alleged رفتار را “کاملاً مخالف” توصیف کرد و خاطرنشان کرد که ادعاهای دیگری نیز وجود دارد مبنی بر اینکه اعضای ارتش استرالیا با افراد تحت کنترل رفتار کرده اند. آنها با بی رحمی.

وی نوشت: “هیچ كدام از این جنایات ادعایی در اوج جنگ انجام نشده است.” “قربانیان ادعایی غیر رزمندگان هستند یا دیگر جنگنده نیستند.”

تیم نظرسنجی با 423 شاهد – برخی چندین بار – مصاحبه کرد و بیش از 20000 سند و 25000 تصویر را بررسی کرد تا گزارش را در بیش از 500 صفحه تنظیم کند.

بازرس ویژه ای تعیین شده است که آیا شواهد کافی برای ادامه تعقیب کیفری مربوط به تحقیقات وجود دارد یا خیر.

گزارش 531 صفحه ای به شدت ویرایش شده است تا آزار و شکنجه در آینده به خطر نیفتد [Lukas Coch/AAP Image via Reuters]

ارتش استرالیا پس از حملات 11 سپتامبر به همراه نیروهای آمریکایی و سایر متحدانش به افغانستان اعزام شد.

در سال های بعد ، چندین گزارش اغلب آزار دهنده درباره رفتار نیروهای ویژه – از یک زندانی که برای صرفه جویی در فضا در هلیکوپتر شلیک شده بود ، تا قتل یک کودک شش ساله در یک حمله خانگی ظاهر شد.

این نیروها در سال 2013 افغانستان را ترک کردند ، اما ارتش استرالیا به کار در آموزش و نقش های پشتیبانی ادامه می دهد.



[ad_2]