هزاران آلمانی به برنامه ویروس کرونا برای مرکل اعتراض می کنند آلمان

[ad_1]

یکی از معترضین از ماسک صورت با عبارت “پوزه مرکل” استفاده کرده بود ، دیگران بنرهایی با شعارهایی مانند “کارناوال علیه فاشیسم” را در دست داشتند.

چندین هزار نفر ، با هل دادن گلدان و سوت ، روز چهارشنبه در مرکز برلین در اعتراض به برنامه های آنگلا مرکل برای دادن قدرت به دولت خود برای اعمال محدودیت هایی با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا ، تجمع کردند.

مجلس های پایین و بالا پارلمان آلمان قرار است بعداً روز چهارشنبه قوانینی را تصویب کند که می تواند به دولت اجازه دهد محدودیت هایی در روابط اجتماعی ، قوانین استفاده از ماسک ، نوشیدن مشروبات الکلی در مکان های عمومی ، تعطیلی مغازه ها و تعطیلی اعمال کند. رویداد های ورزشی.

اگرچه بیشتر آلمانی ها “چراغ قفل” نهایی را برای مقابله با موج دوم ویروس کرونا در نظر می گیرند ، منتقدان می گویند این قانون به دولت قدرت بیش از حد می دهد و حقوق شهروندی شهروندان را بدون تصویب مجلس تهدید می کند.

راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (AfD) حتی آن را با قانون فعال سازی سال 1933 مقایسه كرد ، كه زمینه را برای دیكتاتوری نازی هیتلر هموار كرد.

یکی از معترضین از ماسک صورت با عبارت “پوزه مرکل” استفاده کرده بود ، دیگران بنرهایی با شعارهایی مانند: “برای روشنگری. صلح و آزادی. “

تظاهرکنندگان به محدودیت های دولت در بیماری ویروس کرونا (COVID-19) در نزدیکی دروازه براندنبورگ در برلین اعتراض می کنند [Fabrizio Bensch/Reuters]

معترضین نه نقاب داشتند و نه از نظر اجتماعی فاصله داشتند. افسران پلیس با کلاه ایمنی با پلیس ضد شورش در صف ایستاده بودند تا از نزدیک شدن بیش از حد تظاهرات کنندگان به ساختمان پارلمان جلوگیری کنند.

پلیس ناامید شد تا از تکرار این حادثه در ماه آگوست جلوگیری کند ، هنگامی که معترضان ویروس کرونا در تظاهرات گسترده علیه محدودیت ها به پله های پارلمان ساختمان Reichstag حمله کردند ، برخی پرچم های Rayhsflag دور را تکان می دادند.

این تصاویر جهان را گشت و توسط سیاستمداران برجسته آلمانی محکوم شد.

تظاهرکننده ها ماسک صورت با نوشته “پوزه مرکل” می پوشند [Fabrizio Bensch/Reuters]

آلمان ، بزرگترین اقتصاد اروپا ، به دلیل پایین نگه داشتن میزان آلودگی و مرگ و میر زیر بسیاری از همسایگان در مرحله اول بحران ، مورد ستایش گسترده قرار گرفته است ، اما اکنون مانند سایر اروپا در اوج یک موج دوم قرار دارد.

بر اساس اطلاعات روز چهارشنبه م Robertسسه رابرت کوچ ، تعداد موارد ویروس کرونا 17.561 افزایش یافته و به 833307 رسیده است. تعداد قربانیان 13119 نفر است.

مأموران پلیس معترض را بازداشت کردند در حالی که معترض دیگری که پشت سرش ایستاده بود و در دست خود بنری نوشته بود “قانون اساسی مرده است” [Fabrizio Bensch/Reuters]



[ad_2]