هزاران نفر در فیلیپین زندانی می شوند با افزایش تلفات طوفان وامکو فیلیپین

[ad_1]

با افزایش مرگ و میر ، آژانس امدادرسانی می گوید که از ایمنی هزاران محبوس در آبهای سیل زده در دره کاگایان بیمناک است.

طبق آژانس ملی مدیریت بلایای این کشور ، شمار کشته شدگان مرگبار ترین طوفان فلیپین در سال جاری میلادی به 67 نفر رسیده است و 12 نفر همچنان مفقود هستند.

رئیس جمهور رودریگو دوترته قرار بود روز یکشنبه برای ارزیابی وضعیت دره کاگایان ، که پس از طوفان وامکو در صفوف جزیره اصلی لوزون ، از جمله مانیل ، پایتخت ، به شدت آب گرفت ، به استان توگگارائو در شمال کشور پرواز کند.

مارک تیمبال ، سخنگوی فاجعه گفت ، 22 مورد مرگ در کاگایان ، 17 مورد در جنوب لوزون ، هشت مورد در مترو مانیل و 20 مورد در دو منطقه دیگر گزارش شده است.

وی گفت که بیست و یک نفر زخمی شدند.

بر اساس اعلام یک کمک رسانهای رسانه ای و خبری ، بسیاری از مناطق در کاگایان ، یک منطقه تولید کننده برنج و ذرت 1.2 میلیون نفری ، از روز یکشنبه همچنان در معرض سیل است.

طغیان شدید ناشی از اثرات اخلال در وضعیت جوی قبلی و همچنین آب حاصل از یک سد و دشت های بالاتر هزاران خانواده را تحت تأثیر قرار داده است که برخی از آنها برای فرار از سیل های دو طبقه از پشت بام ها فرار کرده اند.

فدراسیون بین المللی صلیب سرخ اظهار داشت که تاکنون 47000 نفر نجات داده شده اند ، اما این “ترس از امنیت و سلامتی هزاران محبوس شده” است.

ریچارد گوردون ، رئیس صلیب سرخ فیلیپین گفت: “تیم های ما به سرعت به دنبال افرادی هستند که در این سیل هولناک گرفتار شده اند و افرادی را که مجبور به اردو زدن در پشت بام خود شده اند نجات می دهند.” “این سیل یک فاجعه است و بدترین چیزی که حداقل 40 سال در کاگایان دیده ایم.”

تیمبال از آژانس فاجعه گفت ، خسارت به کالاهای کشاورزی در اثر سیل در ابتدا 1.2 میلیارد پزو (25 میلیون دلار) تعیین شد ، در حالی که خسارت وارده به زیرساخت ها 470 میلیون پزو (9.7 میلیون دلار) تخمین زده شد.

وی گفت که نزدیک به 26000 خانه نیز آسیب دیدند.

عملیات نجات و نجات در حالی که آب در سد ماگات در نزدیکی آن همچنان گرم بود ، ادامه داشت ، دو روز پس از انتشار حجم معادل دو استخر اندازه المپیک در ثانیه ، بر اساس داده های دولت.

وامکو ، بیست و یکمین طوفان حامل فیلیپین در سال جاری ، اواخر روز چهارشنبه به لوزون برخورد کرد و باعث بدترین طغیان طی سالهای گذشته در مناطقی از پایتخت شد.

به دنبال آن سوپر طوفان گونی ، قدرتمندترین طوفان امسال جهان ، که باران های سیل آسا را ​​به استانهای جنوبی لوزون وارد کرد و باعث کشته شدن بسیاری از مردم فقط چند روز قبل شد.



[ad_2]