هزاران نفر در گرجستان تفلیس برای نتایج انتخابات گرد هم می آیند گرجستان

[ad_1]

با ادعای تقلب در انتخابات ، مخالفان پس از انتخابات پارلمانی 31 اکتبر خواستار رای گیری مجدد هستند.

هزاران معترض مخالف دولت در تفلیس ، پایتخت گرجستان ، تجمع کردند تا خواستار انتخابات جدید را پس از انتخابات پارلمانی مناقشه برانگیز ماه گذشته تجدید کنند.

حزب حاکم رویای گرجستان به رهبری بیدزینا ایوانشویلی ثروتمندترین فرد کشور و نخست وزیر پیشین این کشور با دستیابی به سختی در نظرسنجی 31 اکتبر که احزاب مخالف آن را جعلی اعلام کردند ، پیروز شد.

جیگی اوگولاوا ، رهبر مخالفان ، روز شنبه با استناد به ایوانشویلی به معترضین گفت: “ما تا انتها خواهیم جنگید و اجازه نمی دهیم كه كشور ما توسط یك الیگارشی اداره شود.”

بر اساس نتایج رسمی ، رویای جورجیا 48.23٪ آرا را به دست آورد ، با بزرگترین حزب مخالف ، جنبش ملی متحد (UNM) 27.18٪ آرا را به خود اختصاص داد.

مخالفان رویای گرجستان و طرفداران آن را به خرید رای ، تهدید رای دهندگان و ناظران و شمارش بی نظمی ها متهم می کنند.

رهبران رویای گرجستان اتهامات مربوط به تقلب در انتخابات را به طور كامل رد كرده اند.

اما هشت حزب مخالف ، از جمله سازمان ملل ، گفته اند كه پارلمان را تحريم خواهند كرد.

یکشنبه گذشته ، 45000 معترض قبل از عزیمت به مقر کمیسیون مرکزی انتخابات ، در مقابل پارلمان تجمع کردند و تهدید کردند که ورودی های آن را مسدود می کنند.

پلیس در ساعت های اولیه دوشنبه معترضان را برای ناآرامی ها متفرق می کند ، زیرا با شلیک گلوله های آب ، چندین نفر زخمی شدند.

انتخابات “دزدیده شده”

مخالفان خواستار استعفای تامار ژوانیا ، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات و بازگشت انتخابات هستند.

نیکا ملیا ، رئیس سازمان ملل با بیان اینکه انتخابات اکتبر “دزدیده شده” بود ، به مردم گفت: “ما اعتراضات را ادامه می دهیم تا زمانی که درخواست ما پذیرفته شود.”

نکری آرچادزه ، نانوائی چهل ساله در جریان اعتراض به خبرگزاری فرانسه گفت که “ایوانشویلی و رویای گرجی اش با تقلب در انتخابات کودتا کردند.”

هواداران مخالف در راهپیمایی علیه نتایج انتخابات پارلمانی 14 نوامبر 2020 در تفلیس ، جورجیا شرکت کردند. [Irakli Gedenidze/Reuters]

منتقدان می گویند ایوانیشویلی ، که مقام های دولتی را در اختیار ندارد ، کشور پشت سر صحنه 3.7 میلیون نفری قفقاز جنوبی را اداره می کند ، اتهامی که ر Georgianیای گرجستان آن را انکار کرد و دو دوره متوالی است.

این اعتراض که در بلوار اصلی پایتخت روستاولی برگزار شد ، چند روز قبل از سفر برنامه ریزی شده وزیر امور خارجه ایالات متحده مایک پمپئو در 17 تا 18 نوامبر برگزار شد.

اوگولاوا گفت: “ما این پیام را به وزیر امور خارجه ایالات متحده خواهیم داد كه در انتخابات تقلب شده است.”



[ad_2]