هشدارها در حال افزایش است زیرا کمکهای مورد نیاز هنوز به Tigray نرسیده است اریتره

[ad_1]

آژانس های بشردوستانه بار دیگر خواستار فوری دسترسی سریع به منطقه شلوغ اتیوپی را هشدار داده و نسبت به وضعیت “بحرانی فزاینده” بیش از یک هفته پس از اعلام سازمان ملل برای توافق با دولت اتیوپی برای تأمین مواد غذایی و سایر کمک های ضروری هشدار دادند. .

پس از ماه ها تنش رو به رشد ، ابی احمد نخست وزیر اتیوپی در 4 نوامبر در پاسخ به حملات ادعایی نیروهای جبهه خلق برای آزادسازی تیگری علیه اردوگاه های نظامی فدرال در آنجا ، حمله زمینی و هوایی را به منطقه شمالی دستور داد.

از آن زمان ، کامیون های کمک رسان در مرزهای Tigrei ، منطقه ای شش میلیون نفری منتظر بودند ، هرچند که هشدارها در مورد غذا ، سوخت ، آب تمیز ، پول و سایر نیازها به شدت فزاینده شده است.

ابی در 28 نوامبر پس از تصرف ارتش در پایتختی منطقه ، مكله ، در تيگري اعلام پيروزي كرد. روز دوشنبه ، با این حال ، وی گفت که تلاش ها برای برقراری نظم در میان جنگ و بی قانونی مداوم ادامه دارد ، که مانع تلاش های امدادی است.

فیلیپو گراندی ، رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در روز سه شنبه نوشت: “بازیابی دسترسی به پناهندگان و سایر نیازمندان ضروری و حیاتی است.”

در ژنو ، بابر بالوک ، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان پناهندگان سازمان ملل به خبرنگاران گفت که تعیین “آنچه در Tigrei اتفاق می افتد ، جایی که ارتباطات بسته و دسترسی از زمان آغاز جنگ محدود شده است ،” بسیار دشوار است.

حدود 96000 پناهنده اریتره ، که بسیاری از آنها از دولت اقتدارگرا در اریتره همسایه فرار کرده اند ، در چهار اردوگاه در Tigrei زندگی می کنند. اریترایی ها معمولاً برای فرار از خدمت اجباری ، نا معلوم و سرکوب نظامی یا جستجوی فرصت های بهتر از کشوری که مدتهاست یکی از منزوی ترین کشورها در جهان است ، ترک می کنند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد از ابتدای ناآرامی ها دسترسی بشردوستانه به اردوگاه ها نداشته است و اعتقاد بر این است که لوازم قبلی تحویل داده شده تمام می شده است.

هفته گذشته بلوچ در گفتگو با الجزیره گفت “گزارش های نگران کننده ای از حملات ، آدم ربایی و استخدام در داخل و اطراف این اردوگاه های پناهندگان وجود دارد.” روز سه شنبه ، وی گفت که گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه برخی از این پناهندگان اریتره ممکن است اکنون در Tigray در حال حرکت باشند.

وی گفت: “ما امیدواریم که وقتی دسترسی بسیار مورد نیاز به منطقه را بدست آوردیم ، بتوانیم مردم را ارزیابی کنیم و ببینیم چه اتفاقی افتاده است.” “این مشکلی است که ما را بسیار نگران کرده است.”

ماه گذشته ، یک اریتره ای ساکن آدیس آبابا ، پایتخت اتیوپی ، به الجزیره گفت که اردوگاه ها در “دردسر بزرگی” به سر می برند.

حتی قبل از درگیری ، مردم در آنجا از خدمات نامناسب و کمبود غذا و برق شکایت داشتند ، که باعث شد بسیاری از پناهندگان در Tigray برای تلاش برای یافتن کار به شهرها نقل مکان کنند.

ابی و رئیس جمهور اریتره ، ایسایا آفورکی ، پیمان صلحی را برای پایان دادن به دو دهه جنگ در سال 2018 امضا کردند که باعث شد نخست وزیر اتیوپی جایزه صلح نوبل سال گذشته را از آن خود کند. TPLF نیروهای دشمن دیرینه Isaiah را به پیوستن به درگیری در طرف نیروهای فدرال اتیوپی و شلیک موشک از آن طرف مرز به آسمارا متهم کرد. اتیوپی و اریتره هر دو دخالت اریتره در نبردها را انکار می کنند.

روز سه شنبه ، رویترز به نقل از منبعی از دولت ایالات متحده و پنج دیپلمات منطقه گفت كه واشنگتن معتقد است كه نیروهای اریتره به اتیوپی عبور كرده و به جنگ پیوسته اند.

‘دسترسی کامل’

به طور جداگانه ، رئیس شورای پناهندگان نروژ ، یان اگلند ، روز سه شنبه گفت که سازمان او “عمیقا نگران است که دریابد دسترسی بشردوستانه به منطقه هنوز به طور قابل توجهی محدود است”.

وی افزود: این افراد دیگر نمی توانند منتظر بمانند. کمک نباید متوقف شود. ما هفته ها آماده تحویل غذا ، سرپناه اضطراری و سایر مواد اساسی بوده ایم و انتظار داشتیم این معامله راهگشای ما باشد. “

سازمان ملل چهارشنبه گذشته با اعلام توافق در 29 نوامبر با دولت اتیوپی توافق کرد. این توافق نامه فقط اجازه دسترسی به مناطق تحت کنترل دولت اتیوپی را می دهد ، اما حتی آن مناطق هنوز باز نیستند.

دفتر ابی روز دوشنبه گفت که در حال همکاری با سازمان ملل و سایر کشورها برای گسترش کمک های بشردوستانه “با یک چارچوب هماهنگ و به رهبری دولت فدرال” است.

با این حال ، سازمان ملل بر اهمیت یک رویکرد انسانی خنثی و بدون محدودیت تأکید کرد.

ژوزپ بورل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه گفت: “دسترسی کامل برای بازیگران بشردوستانه باید تضمین شود.”

تخمین زده می شود که در این درگیری ها هزاران نفر کشته و حداقل 49000 پناهنده در حال فرار به سودان همسایه باشند.

تعداد ورود روزانه به سودان معمولاً بین 400 تا 700 نفر متفاوت است.

“نگرانی هایی در مورد پناهندگانی وجود دارد که می خواهند ترک و فرار کنند و به دنبال امنیت در سودان هستند و ممکن است جلوی آنها گرفته شود. بلوچ گفت: “پناهجویانی که وارد می شوند ، تعداد فزاینده ایست بازرسی را گزارش می کنند.” “بسیاری از آنها امیدوارند که در صورت برقراری صلح ، بتوانند به خانه خود بازگردند.”

TPLF برای مدت نزدیک به سه دهه بر دولت و ارتش اتیوپی تسلط داشته است ، تا اینکه پس از روی کار آمدن ابی در سال 2018 برکنار شد.

نخست وزیر ایده گفتگو با TPLF را رد کرد. هر دو طرف به شدت مسلح هستند ، و این امر باعث ترس از درگیری طولانی مدت می شود که دومین کشور پرجمعیت آفریقا و منطقه شاخ آفریقا را بی ثبات کند.



[ad_2]