هندوراس می گوید ایالات متحده با تمدید توافق نامه مهاجرت موافقت می کند آمریکای لاتین

[ad_1]

رئيس جمهور خوان اورلاندو هرناندز نگفت كه مدت زمان حمايت ها كه حدود 44000 نفر را تحت تاثير قرار خواهد داد ، تا چه زماني تمديد خواهد شد.

خوان اورلاندو هرناندز ، رئیس جمهور هندوراس گفت ، واشنگتن موافقت کرده است که پس از دو طوفان ویرانگر که ماه گذشته کشور آنها را ویران کرد ، حمایت از مهاجرت موقت برای هندوراسی های ساکن ایالات متحده را گسترش دهد.

اظهارات هرناندز پس از آن بود که هندوراس روز جمعه از ایالات متحده خواست وضعیت حفاظت موقت خود را (TPS) به حدود 44000 نفر از شهروندان خود گسترش دهد ، که قرار است در تاریخ 4 ژانویه برای کمک به مقابله با طوفان های اتا و یوتا منقضی شود.

“در ایالات متحده در هنگام ملاقات با سرپرست دبیر وزارت امنیت داخلی [Chad Wolf]هرناندز روز دوشنبه در تلویزیون ملی گفت: “آنها به ما گفتند كه TPS كه قرار بود در ژانویه پایان یابد ، تمدید خواهد شد.”

هندوراسی هایی که در ایالات متحده زندگی می کنند به TPS دسترسی داشتند زیرا این توافق نامه پس از ویران کردن توفان میچ در یک کشور فقیر آمریکای مرکزی در سال 1998 نقض شد. [Jorge Cabrera/Reuters]

وزارت امنیت داخلی هیچ تغییری در TPS گزارش نکرده و بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداده است.

هرناندز نگفت که چه مدت دفاع تمدید خواهد شد ، اگر چه تمدیدهای قبلی TPS بین یک سال تا 18 ماه است.

هفته گذشته هرانداند و وزیر امور خارجه لیساندرو روزالس در واشنگتن در پی بازدید از امدادرسانی به اتفاقی که ایتا و یوتا بر میلیون ها هوندورا تأثیر گذاشتند ، نزدیک به 80 هزار خانه را خراب کردند یا تخریب کردند و 100 نفر را کشتند ، این درخواست را از واول در واشنگتن داشتند.

گواتمالا همچنین خواستار گسترش حفاظت از TPS برای شهروندان خود شده است.

هفته گذشته هرناندز و وزیر امور خارجه لیساندرو روزالس در جریان بازدید از چاد ولف در واشنگتن درخواست کردند که ایتا و یوتا میلیون ها هندورایی را تحت تأثیر قرار دادند ، نزدیک به 80 هزار خانه را خراب کردند یا تخریب کردند و 100 نفر را کشتند. [Shawn Thew/Pool via AP]

هندورایی هایی که در ایالات متحده زندگی می کنند از زمان دستیابی به توافق پس از ویرانی توفان میچ در یک کشور فقیر آمریکای مرکزی در سال 1998 به TPS دسترسی داشته اند.

بر اساس حکم دادگاه به نفع دولت ترامپ و پیش بینی می شد صدها هزار مهاجر از السالوادور ، هائیتی و نپال پس از مدتی انحلال در اوایل ماه مارس از ایالات متحده اخراج شوند و انتظار می رود تحت تأثیر TPS هندوراس را تحت تأثیر قرار دهند.

انتظار نمی رود دولت جدید آمریكایی جو بایدن رئیس جمهور منتخب این اخراج را ادامه دهد.

آنها در میان بیش از یک میلیون هندورایی هستند که به طور قانونی و غیرقانونی در ایالات متحده زندگی می کنند و سالانه حدود 5 میلیارد دلار به خانه می فرستند که منبع اصلی حمایت اقتصادی از هندوراس است.



[ad_2]