هند به دنبال از سرگیری واردات نفت از ایران و ونزوئلا در بایدن | هند

[ad_1]

هند قبل از اینکه رئیس جمهور ترامپ دو عضو اوپک را تحریم کند ، خریدار اصلی نفت ایران و ونزوئلا بود.

پس از روی کار آمدن جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، هند می خواهد واردات نفت خود ، از جمله از سرگیری منابع از ایران و ونزوئلا را متنوع کند.

پس از آنكه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا از زمان روی كار آمدن در سال 2017 ، دو عضو اوپك را تحریم كرد ، هند قبل از قطع خرید ، خریدار اصلی نفت ایران و ونزوئلا بود.

“به عنوان یک خریدار ، دوست دارم مکان های بیشتری برای خرید داشته باشم. من باید مقصد بیشتری برای خرید (نفت) داشته باشم. “پرادان در پاسخ به این سال که آیا دولت بایدن می خواهد تحریم ها علیه ایران و ونزوئلا را کاهش دهد ، گفت.

هند ، بزرگترین مشتری ایران پس از چین ، در ماه مه 2019 خرید نفت از تهران را متوقف كرد و در ماه های گذشته پس از اعمال ترامپ توسط ترامپ در تلاش برای جلوگیری از برنامه هسته ای ایران ، مصرف نفت ونزوئلا را به شدت كاهش داد. نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا را برکنار کند.

یک کارگر با ماشین تانکر راه می رود تا میزان بار را در یک ترمینال نفتی در حومه کلکته هند بررسی کند [File: Rupak De Chowdhuri/Reuters]

بایدن ، که در زمان توافق هسته ای سال 2015 بین ایران و شش قدرت جهانی معاون رئیس جمهور در زمان باراک اوباما بود ، گفت که او می خواهد به تهران راه بازگشت به دیپلماسی را ارائه دهد.

هند ، سومین واردکننده و مصرف کننده بزرگ نفت در جهان ، می خواهد واردات نفت خود را متنوع کند تا نفت ارزان تری بخرد ، صورتحساب واردات خود را کاهش دهد و صرفه جویی کند

تحریم ها علیه ایران و ونزوئلا تا سه میلیون بشکه در روز (بشکه در روز) یا سه درصد از منابع جهانی را مسدود کرده است.

Nayara Energy هند ، بخشی از شرکت نفت روسیه Rosneft ، در ژوئن سال جاری واردات خود را از ونزوئلا متوقف کرد ، در حالی که صنایع Reliance این شرکت اجازه داشت واردات نفت از ایالات متحده را تا ماه اکتبر برای جایگزینی گازوئیل ادامه دهد.

با این حال ، پرادان گفت که بین هند و ایالات متحده ارتباط قوی وجود دارد. “آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم. روابط ما پایدار و موجه است. “

وی همچنین از تولیدکنندگان نفت خواست که برای کمک به خریداران آسیایی برای قیمت های مناسب تر و مسئولانه تلاش کنند.

“دوران انحصار گذشته است. پرادان گفت: “تولیدکنندگان روغن باید آرزوی مصرف کنندگان را تشخیص دهند.”



[ad_2]