هند در حال تحقیق درباره “واکنش سوverse” به واکسن AstraZeneca است هند

[ad_1]

یک داوطلب 40 ساله از این مطالعه گفت که او از علائم شدید “عصبی و روانی” رنج می برد ، اما شرکت واکسن این ادعا را رد کرد.

یک مقام ارشد در نهاد نظارتی گفت که شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) به تحقیق در مورد یک عارضه جانبی مشکوک در آزمایش COVID-19 واکسن AstraZeneca کمک می کند ، اما دلیلی برای توصیه به توقف آن پیدا نکرد.

یک مرد 40 ساله در شکایتی که رویترز مشاهده کرد ، گفت: در مطالعه ای که توسط شریک تولید کننده دارو انگلیس ، موسسه سرم در هند (SII) انجام شد ، وی پس از دریافت واکسن دچار علائم شدید “عصبی و روانی” شده است.

سامیران پاندا ، رئیس گروه اپیدمیولوژی و بیماری های عفونی در ICMR ، یک نهاد تحقیقاتی درگیر در آزمایش ها ، به رویترز گفت: “در این مرحله ، هیچ نگرانی فوری وجود نداشت.”

“این بدان معنا نیست که ارزیابی طولانی مدت اتفاق نخواهد افتاد ، اما همچنان در حال انجام است. من از این فعالیت آگاه هستم. “

AstraZeneca به درخواست نظر پاسخ نداد.

مدافعان NGR Prasad & R Rajaram شکایتی را از داوطلب گمنامی ارسال کرده اند که به دنبال جبران و تعلیق آزمایش ، تولید و توزیع واکسن 50 میلیون روپیه (676،288 دلار) به ICMR ، SII ، AstraZeneca و کنترل کننده داروی عمومی هند

موسسه سرم در هند در بیانیه ای پاسخ داد و گفت: “ادعاهای موجود در این اطلاعیه مخرب و گمراه کننده است”.

“اگرچه موسسه سرم در هند با شرایط پزشکی داوطلب دلسوز است ، اما هیچ ارتباطی با آزمایش واکسن ندارد. SII گفت: “داوطلب درمورد آزمایشات واکسن COVID درمورد مشکلات پزشکی خود دروغ می گوید.”

وی افزود: “داوطلب به طور مشخص توسط تیم پزشکی اطلاع داده شد كه عوارضی كه متحمل شده است مستقل از آزمایش واكسنی است كه انجام داده است.”

وزارت بهداشت گفت ، موارد جدید ویروس کرونا در هند روز دوشنبه 38،772 افزایش یافته است ، در بیست و سومین روز متوالی ، موارد روزانه زیر 50،000 است.

این کشور هم اکنون 9.43 میلیون عفونت تجمعی را به ثبت می رساند که دومین مورد در جهان پس از ایالات متحده است ، اما از اوج گرفتن آنها در سپتامبر ، موارد روزانه در حال کاهش است.

تعداد کشته شدگان در 24 ساعت گذشته 443 نفر افزایش یافته و به 137 هزار و 139 نفر رسیده است.



[ad_2]