هند در حال ورود به رکود است زیرا افزایش COVID-19 مانع بهبودی می شود اخبار هند

[ad_1]

بمبئی – با یکی از سخت ترین محاصره های جهان که اقتصاد هند را به زانو درآورد ، آخرین اطلاعات اقتصادی این کشور نشانه هایی از بهبود قبلی را نشان می دهد.

طبق اطلاعات رسمی منتشر شده در روز جمعه ، تولید ناخالص داخلی هند (تولید ناخالص داخلی) در سه ماهه دوم (ژوئیه تا سپتامبر) 7.5٪ کاهش یافته است که نسبت به رکورد کاهش 23.9٪ در سه ماهه قبلی بهبود یافته است. هند با دو سه ماهه متوالی رشد منفی ، اگرچه نشانه هایی از پیشرفت را نشان می دهد ، اکنون رسما وارد رکود اقتصادی شده است.

محدودیت های COVID-19 از ماه ژوئن کاهش یافته است و به فعالیت های اقتصادی اجازه می دهد تا بهبود یابند. بخش تولیدی جهش ویژه ای را به ثبت رساند و در سه ماهه دوم 0.6٪ رشد کرد ، در حالی که در سه ماهه قبل 39.3٪ کاهش داشت.

این خطر وجود دارد که با پایان این هجوم اولیه مصرف جشن و مهار ، حرکت رشد از بین برود.

Aurodeep Nandi ، اقتصاددان از Nomura هند

خریداران هندی نیز که پس از حبس شدن در خانه مشتاق حمله به فروشگاه ها هستند ، به بهبود این وضعیت کمک کرده اند.

سپتامبر آغاز فصل تعطیلات هند است ، زمانی که خانواده ها معمولاً لباس های جدید و بلیط های بزرگ را به عنوان جواهرات خریداری می کنند. طبق اعلام انجمن تولیدکنندگان اتومبیل هند (SIAM) ، فروش وسایل نقلیه مسافری در سپتامبر امسال نسبت به سپتامبر سال گذشته 17 درصد افزایش یافت.

اما گرچه شروع فصل تعطیلات در مجبور کردن مردم به صرف دوباره پول مفید بوده است ، اما این امر می تواند باعث گسترش ویروس کرونا شود.

موارد COVID-19 در پایتخت ملی دهلی نو و دیگر شهرهای بزرگ به سطح بحرانی بازگشت ، و تعداد کل عفونت در هند از 9.3 میلیون نفر گذشته است – دومین مورد در جهان. این امر خواستار محاصره احتمالی محلی و محدودیت های جدید سفر شده است ، که تحلیلگران هشدار می دهند سرعت بهبود اقتصادی را کاهش می دهد.

اورودیپ ناندی ، اقتصاددان هندی در گروه خدمات مالی جهانی نومورا ، به الجزیره گفت: “اقتصاد هنوز در حال اصلاح نیست.” “این خطر وجود دارد که با هجوم اولیه تعطیلات و مصرف محدود ، حرکت برای رشد ناپدید شود.”

تحلیلگران هشدار می دهند که بیماری همه گیر حتی در بخش غیررسمی اقتصاد هند تأثیر مخرب تری داشته است [File: Bilal Kuchay/Al Jazeera]

اقتصاد هند قبل از همه گیری همه گیر شده بود. بحران بانکی طولانی مدت و اقدامات محرک ناکافی رشد را متوقف کرده بود. رشد هند که سریعترین رشد در جهان را داشت ، در 2019-20-20 به 4.2٪ کاهش یافت – کمترین میزان در 10 سال گذشته.

ناندی گفت: “ما در حال حاضر در دوره پس از انعکاس هستیم که از بحران همه گیر خارج می شویم و همه چیز را به حالت عادی برمی گردانیم – اما تأثیر کاهش هزینه های دولت بر رشد را احساس می کنیم.”

بهبودی ناهموار

اگرچه مشاغل به آرامی در حال بازگشت هستند ، اما درآمد در گذشته نیست. در حالی که نرخ اشتغال در ماه جولای به سطح قبل از COVID بازگشت ، تقریبا نیمی از خانوارهایی که در ماه اکتبر توسط مرکز نظارت بر اقتصاد هند (CMIE) مورد بررسی قرار گرفتند ، اظهار داشتند که درآمد آنها نسبت به سال گذشته کمتر است.

ماهش ویاس ، مدیر عامل شرکت CMIE ، به الجزیره گفت ، دلیل این امر این است که بخش عمده ای از مشاغل ترمیم شده در بخش کشاورزی بود که در واقع “بیکاری پنهان” است.

وی توضیح داد: “اساساً بسیاری از افرادی که می گویند کار می کنند چیزی به دست نمی آورند.”

اگرچه داده های Q2 امیدوارکننده به نظر می رسند ، اما نباید فریب دهیم که گفتیم روند بازیابی آغاز شده است – Q3 به نظر می رسد چالش برانگیز است.

ماهش ویاس ، رصدخانه اقتصادی هند

وایاس افزود ، مشاغل بهتر و با درآمد بهتر كه توسط بخش رسمی تقسیم شده اند نیز به میزان كافی بازگردانده نشده اند. این میزان درآمد کل را کاهش می دهد و قدرت مصرف کننده را ضعیف می کند – این یک ضرر قابل توجه برای اقتصاد مصرف محور است.

ویاس گفت: “ما تقریباً تا اوت یا سپتامبر شاهد بهبودی بودیم ، اما پس از آن رکود وجود داشت.” “اگرچه داده های Q2 امیدوار کننده به نظر می رسند ، اما نباید گول خورد که گفتیم روند بازیابی آغاز شده است – Q3 شروع به نظر می رسد چالش برانگیز است.”

رشد قابل توجه سود شرکت ها نیز با احتیاط مشاهده می شود.

گزارشی از سوی بانک مرکزی هند در ماه نوامبر ، جهش 35 درصدی سود خالص را برای شرکت های غیر مالی نشان داد ، اما تحلیلگران هشدار می دهند که این نتیجه کاهش هزینه ها و نه تقاضای زیاد است.

از سرگیری موارد COVID-19 سلامت عمومی هند و بهبود اقتصادی را تهدید می کند [File: Adnan Abidi/Reuters]

ادی تارار ، اقتصاددان نوظهور بازار در شرکت سرمایه گذاری GMO ، به الجزیره گفت: “از جمله اقدامات دیگر ، شرکت ها حساب های حقوق و دستمزد خود را کاهش می دهند.” “این بدان معنی است که بهبودی که در ماه آگوست و سپتامبر شاهد آن بودیم به درد کارمندان نمی خورد.”

تارار هشدار می دهد در صورت ادامه این امر می تواند در طولانی مدت با کاهش تقاضا برای محصولات و خدمات خود به شرکت ها آسیب برساند.

و در حالی که شرکت های بزرگ تا کنون عملکرد خوبی دارند ، شرکت های بخش غیررسمی و شرکت های کوچک ، کوچک و متوسط ​​(SME) – بخشی که دومین کارفرمای بزرگ هند و محرک اصلی رشد است – در تلاش هستند.

شرکت های کوچک تر دشوار است که بدون زیرساخت های لازم برای کارمندان از خانه و اندوخته های مالی کار خود را برای غلبه بر شوک محاصره روی پای خود بگذارند.

تحلیلگران همچنین هشدار می دهند که از آنجا که داده های تولید ناخالص داخلی با استفاده از داده های رسمی بخش عمومی محاسبه می شوند ، ممکن است درد ناشی از بخش غیررسمی را به اندازه کافی درک نکنند.

ویاس گفت: “ما می توانیم میزان خسارتی را كه در آنجا اتفاق می افتد دست كم بگیریم.”

هزینه های محدود ناشی از اصلاحات اصلاحات

برخلاف سایر اقتصادهای موجود در بازارهای پیشرفته و در حال ظهور ، هند برای حمایت از افرادی که شغل خود را از دست داده اند و یا پس اندازهای خود را با بحران ویروس کرونا پاک کرده اند ، یک برنامه حواله گسترده راه اندازی نکرده است.

تعادل فشرده ، که حتی قبل از وقوع همه گیر نگران کننده بود ، به این معنی بود که دولت در پاسخ به بحران COVID “محافظه کار مالی” را انتخاب کرد ، به گفته تارار.

وی گفت: هند با 68 درصد از تولید ناخالص داخلی بدهی دولت به COVID پیوسته است. “از آنجا که به نظر می رسد با جمع آوری درآمد این افزایش خواهد یافت ، دهلی نو معتقد است که نیاز به کاهش هزینه های عمومی است.”

وی افزود ، کسری مالی در حال رشد نیز یک مشکل است ، زیرا بر اعتبار اعتبار دولت هند تأثیر منفی می گذارد.

برخی از تحلیلگران دولت را به دلیل پاسخگویی مالی گرم به بحران مورد انتقاد قرار داده اند – كه در حدود 1٪ از تولید ناخالص داخلی تخمین زده شده است ، به جای بسته 10٪ تولید ناخالص داخلی كه نخست وزیر هند ، نارندرا مودی اعلام كرد.

CMIE دریافت که پس از افزایش اولیه هزینه ها در ابتدای همه گیری ، هزینه های دولت تا آگوست 15 درصد کمتر از سال قبل بود.

اما تحلیلگران دیگر در مورد لزوم محدود کردن وام برای محافظت از اعتبار جهانی هند اتفاق نظر دارند ، که در طی همه گیر شدن بیماری به سطح بالاتر از وضعیت ناخواسته کاهش یافت.

ناندی گفت: “دولت تا آنجا كه ممكن است با فضای مالی محدود خود تلاش كرده است.”

با ورود هند به فصل تعطیلات ، مقامات بهداشتی نگران هستند که ممکن است جشن ها به عفونت های بیشتری با COVID-19 منجر شود. [File: Sumit Dayal/Bloomberg]

وی همچنین اصلاحات آغاز شده در بخشهای کشاورزی و تولید و همچنین بهبود در قانون کار در هند را از جمله روشهای تلاش دولت برای تقویت اقتصاد و ایجاد شغل عنوان کرد.

ناندی با بیان اینکه “آنها واقعاً مهم و مورد نیاز برای مدت طولانی هستند” ، افزود: اگرچه موفقیت سیاست ها به میزان اجرای آنها بستگی دارد ، “انجام اصلاحات از نظر سیاسی آسان نیست.”

در ماه های آینده ، بهبود هند تا حد زیادی به چگونگی پاسخ آن به موج دوم عفونت های ویروس کرونا – و سرعت انتشار واکسن بستگی دارد.

ناندی گفت: “هرچه افراد بیشتری واکسینه شوند ، بخشهایی از اقتصاد که هنوز بهبود نیافته اند تسریع می شود.” “اما در کشوری مانند هند ، این کار آسان و سریع نخواهد بود. تا زمان بهبودی ، این کشور باید به شرایط اعتباری آسان اعتماد کند و امیدوار است که رشد جهانی قویتر شود. “



[ad_2]