هنگ کنگ قانونگذاران “تهدید امنیتی” را رد صلاحیت کرد چین

[ad_1]

یک تاریخچه در حال توسعه

این اقدام پس از تصویب پیشنهادی از سوی پارلمان چین به مدیر اجرایی هنگ کنگ برای برکناری نمایندگان بدون بررسی قضایی صورت گرفت.

دقایقی پس از تصویب پارلمان چین در مصوبه ای که پارلمان چین به نمایندگان اجرایی شهر اجازه داد قانونگذاران را بدون اخذ مجوز از دادگاه ها اخراج کند ، دولت هنگ کنگ چهار نماینده مخالف را رد صلاحیت کرد.

قطعنامه پکن می گوید دولت هنگ کنگ می تواند نمایندگان مجلس را که به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی تلقی می شود ، رد صلاحیت کند.

اندکی پس از آن ، دولت هنگ کنگ در بیانیه ای اعلام کرد که آلوین یونگ ، دنیس كوك ، كوك كا کی و كنت لئونگ “بلافاصله صلاحیت خود را به عنوان قانونگذار از دست می دهند.”

این چهار سیاستمدار رد صلاحیت خود را در یک کنفرانس مطبوعاتی تأیید کردند.

کووک گفت: “از نظر قانونی بودن و قانون اساسی ، بدیهی است از نظر ما ، این امر به وضوح نقض قانون اساسی و حقوق ما برای شرکت در امور عمومی و عدم رعایت مراحل قانونی است.”

19 قانونگذار مخالف هنگ کنگ پیش از این تهدید کرده اند که اگر هر یک از آنها توسط شورای قانونگذاری ، پارلمان کوچک مستعمره سابق انگلیس رد صلاحیت شود ، استعفای دسته جمعی می کند.

چنین اقدامی قانونگذار هنگ کنگ را تنها در اختیار سیاستمداران طرفدار پکن قرار می دهد که از قبل اکثریت مجلس قانونگذاری این شهر را تشکیل می دهند و به آنها اجازه می دهد بدون مخالفت لوایح مورد علاقه پکن را تصویب کنند.

در اوایل سال ، چهار سیاستمدار رد صلاحیت شده از شرکت در انتخابات قانونگذاری منع شدند ، این برنامه ابتدا در ماه سپتامبر برنامه ریزی شده بود ، قبل از اینکه دولت اعلام کند انتخابات را به دلیل وضعیت ویروس کرونا به مدت یک سال به تعویق می اندازد. چهار قانونگذار بعداً پس از به تعویق انداختن در سمت خود باقی ماندند.

به تعویق انداختن انتخابات توسط اردوگاه طرفدار دموکراسی مورد انتقاد قرار گرفت و این تلاش برای جلوگیری از تصاحب اکثر کرسی های قوه مقننه پس از برگزاری یک مسابقه غیررسمی طرفداری از دموکراسی با بیش از 600000 رأی دهنده برای تصمیم گیری در مورد انتخاب نامزدها بود.

انتظار می رود کری لام ، مدیر اجرایی هنگ کنگ ، اواخر روز چهارشنبه یک نشست مطبوعاتی برگزار کند تا به رد صلاحیت ها پاسخ دهد.



[ad_2]