وانواتو اولین مورد COVID-19 را در مردی که از ایالات متحده برمی گردد ثبت می کند وانواتو

[ad_1]

ایالت اقیانوس آرام یکی از معدود نقاط جهان است که هنوز از ویروس کرونا آزاد است.

مقامات بهداشتی روز چهارشنبه اعلام کردند ، وانواتو اولین مورد COVID-19 خود را به طور رسمی ثبت کرده است ، و وضعیت کشور اقیانوس آرام را به عنوان یکی از معدود کشورهای جهان که بدون ویروس باقی مانده است ، پایان می دهد.

لن تاریووندا ، مدیر بهداشت عمومی وانواتو گفت که این جوان 23 ساله اخیراً از ایالات متحده بازگشته است و پس از آزمایش در روز پنجم قرنطینه ، ویروس وی در روز سه شنبه تأیید شد.

این بخش در بیانیه ای گفت: “موردی که در قرنطینه پیدا شده است یک مورد مرزی محسوب می شود ، نه یک شیوع” ، افزود: پروتکل های بهداشتی حاوی ویروس وجود دارد.

وی افزود که این فرد بدون علامت در هنگام پرواز به وانواتو از سایر مسافران جدا شده است زیرا در معرض خطر بالایی قرار دارد. او به اوکلند ، نیوزیلند ترانزیت کرده بود.

در این بیانیه آمده است که بیمار هنگام ورود کلیه قوانین حذف اجتماعی را رعایت کرده و قرارداد همه افراد نزدیک به وی در حال پیگیری است.

رادیو نیوزلند گزارش داد: “نخست وزیر باب لفمن در یک کنفرانس خبری گفت:” من می خواهم به همه شهروندان و مردم اطمینان دهم که اوضاع تحت کنترل است و دولت از طریق گروه ویژه COVID-19 آماده و آماده برای رسیدگی به این پرونده است. “

وانواتو در ماه مارس به عنوان بخشی از تلاش های خود برای مهار بیماری همه گیر ، مرزهای خود را بست و اخیراً پروازهای بازگشتی را با کنترل دقیق کنترل کرد.

بسیاری از کشورهای جزیره اقیانوس آرام نگرانند که زیرساخت های بهداشتی ضعیف باعث آسیب پذیری آنها به ویژه در مورد بیماری همه گیر شود.

اعتقاد بر این است که جزایر دور از کشور و سرزمین های کیریباتی ، میکرونزی ، نائورو ، پالائو ، ساموآ ، تونگا و تووالو عاری از ویروس هستند.

جزایر سلیمان و مارشال ماه گذشته موارد در میان بازگشت کنندگان را تأیید کردند ، اگرچه آنها گزارشی از پخش جامعه گزارش نکردند.

بر اساس اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز ، بیش از 51.3 میلیون نفر در سراسر جهان ویروس کرونا را تأیید کرده اند که ایالات متحده بیشترین کشور مبتلا به آن است. تقریبا 1.3 میلیون نفر جان خود را از دست داده اند.



[ad_2]