واکسن COVID-19 90٪ موثر است: Pfizer و BioNTech | آمریکا و کانادا

[ad_1]

Pfizer Inc می گوید واکسن آزمایشی آن ، COVID-19 ، بیش از 90 درصد م effectiveثر است ، این یک پیروزی بزرگ در مبارزه با همه گیری است که باعث کشته شدن بیش از یک میلیون نفر ، خرد شدن اقتصاد جهانی و از بین بردن زندگی روزمره شده است.

Pfizer و شریک آلمانی BioNTech SE اولین تولیدکنندگان دارو هستند که داده های موفقیت آمیز آزمایش بالینی واکسن ویروس کرونا را منتشر کردند. این شرکت ها اظهار داشتند که تاکنون هیچ نگرانی جدی در زمینه ایمنی پیدا نکرده اند و انتظار دارند در ماه جاری میلادی برای استفاده اضطراری واکسن برای افراد 16 تا 85 ساله از ایالات متحده مجوز بگیرند.

در صورت اجازه ، تعداد دوزها در ابتدا محدود می شود و س questionsالات زیادی باقی می ماند ، از جمله اینکه واکسن چه مدت محافظت می کند. با این حال ، این خبر امیدوار است که واکسن های دیگر علیه COVID-19 که در حال تولید هستند نیز ممکن است موثر واقع شوند.

آلبرت بورلا ، رئیس و مدیر عامل شرکت Pfizer گفت: امروز یک روز عالی برای علم و بشریت است.

“ما در حال دستیابی به این نقطه عطف مهم در برنامه تولید واکسن خود در زمانی هستیم که دنیا بیشترین نیاز به آن را دارد ، زیرا نرخ عفونت رکوردهای جدیدی را می شکند ، بیمارستان ها به ظرفیت مازاد نزدیک می شوند و اقتصاد در تلاش برای بازگشایی است.”

برای اینکه Pfizer برای استفاده اضطراری از واکسن خود از ایالات متحده مجوز بگیرد ، داده های ایمنی دو ماهه از حدود نیمی از شرکت کنندگان در 44000 تحقیق ، که انتظار می رود در اواخر ماه جاری باشد ، مورد نیاز است.

پس از اعلام شاخص MSCI در بازارهای سهام جهانی به بالاترین رکورد رسید. سهام Pfizer در نیویورک 6٪ بیشتر بود ، در حالی که سهام BioNTech ایالات متحده 18٪ جهش کرد.

بیل گروبر ، یکی از برترین دانشمندان واکسن سازی Pfizer ، در مصاحبه ای گفت: “من تقریباً وجد می آورم.” وی افزود: “این روز خوبی برای سلامت جامعه است و این توانایی را دارد كه همه را از شرایطی كه الان داریم خارج كنیم.”

1.3 میلیارد دوز

Pfizer و BioNTech قراردادی 1.95 میلیارد دلاری برای تأمین 100 میلیون دوز واکسن در سال جاری با دولت ایالات متحده منعقد کرده اند. علاوه بر این ، آنها با اتحادیه اروپا ، انگلستان ، کانادا و ژاپن به توافق نامه های توافق رسیده اند.

برای صرفه جویی در وقت ، شرکت ها تولید واکسن را قبل از اطلاع از موثر بودن آن آغاز کردند. آنها اکنون انتظار دارند که حداکثر 50 میلیون دوز تولید کنند یا این مقدار برای محافظت از 25 میلیون نفر در سال جاری کافی است.

فایزر گفت که انتظار دارد در سال 2021 تا 1.3 میلیارد دوز واکسن تولید کند.

غول دارویی ایالات متحده گفت که تجزیه و تحلیل موقت پس از 94 شرکت کننده در مطالعه که COVID-19 را ایجاد کردند ، بررسی کرد که چه تعداد از آنها واکسن دارونما دریافت کرده اند.

این شرکت به طور دقیق تعداد بیماران واکسن را به اشتراک نگذاشته است. هنوز هم ، بیش از 90 درصد اثربخشی نشان می دهد که بیش از هشت نفر از 94 نفری که مبتلا به COVID-19 شده اند ، واکسن دریافت نکرده اند که در دو عکس با فاصله سه هفته انجام شده است.

درجه کارآیی کاملاً بالاتر از 50 درصد اثربخشی مورد نیاز سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای واکسن ویروس کرونا است.

برای تأیید میزان کارآیی ، Pfizer گفت که این روند تا زمانی که 164 مورد COVID-19 در بین شرکت کنندگان وجود نداشته باشد ، ادامه خواهد داشت. گروبر گفت ، با توجه به جهش اخیر در میزان آلودگی در ایالات متحده ، می توان به این تعداد در اوایل دسامبر رسید.

داده ها هنوز در یک مجله پزشکی بررسی یا منتشر نشده اند. Pfizer گفت این کار را پس از دریافت نتیجه از کل آزمون انجام خواهد داد.

یک مسابقه جهانی
مسابقه جهانی واکسن شاهد بوده است که کشورهای ثروتمندتر با تولیدکنندگان دارو مانند Pfizer ، AstraZeneca Plc و Johnson & Johnson معاملات چندین میلیارد دلاری منعقد می کنند و این س questionsال را در مورد زمان دسترسی کشورهای با درآمد متوسط ​​و فقیر به تلقیح ایجاد می کند.

تلاش واکسن در ایالات متحده پاسخ اصلی دولت ترامپ به بیماری همه گیر است. ایالات متحده بیشترین تعداد شناخته شده از COVID-19 مورد و مرگ با بیش از 10 میلیون عفونت و بیش از 237،000 مرگ را در جهان دارد.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا بارها به مردم اطمینان داده است که دولت وی احتمالاً واکسن موفقی را به موقع برای انتخابات ریاست جمهوری سه شنبه شناسایی خواهد کرد. جو بایدن رقیب دموکرات برنده روز شنبه اعلام شد.

واکسن ها به عنوان ابزاری اساسی در کمک به پایان دادن به بحران بهداشتی دیده می شوند که باعث بسته شدن مشاغل شده و میلیون ها میلیون نفر را بیکار کرده است. میلیون ها کودک که مدارس آنها در ماه مارس تعطیل شد همچنان در برنامه های آموزش از راه دور هستند.

ده ها شرکت تولید کننده دارو و گروه های تحقیقاتی در سراسر جهان در حال رقابت برای تولید واکسن علیه COVID-19 هستند که از روز اول ثبت نام ویروس کرونا در اواخر سال گذشته ، در 50 میلیون عفونت در یکشنبه بالا بود.



[ad_2]